دانلود پاورپوینت انواع سقف کاذب


دانلود پاورپوینت انواع سقف کاذب و روش های اجرای آن

سقف کاذب چیستسقف کاذب سقفی است که به اسکلت ساختمان متصل بوده و بار آن به سازه اصلی ، ساختمان وارد می شود. بدین ترتیب بین سقف مذکور و قسمت زیرین سازه اصلی ، فضای خالی به وجود می آید . این سقفها می توانند ، صاف و یا به شکلهای مختلف ساخته شوند . سقف کاذب باید با مصالح سبک ساخته شده و قاب بندی آن به نحو مناسبی به اسکلت و یا کلاف بندی ساختمان متصل گردد تا ضربه تکانهای ناشی از زلزله در آنها، موجب خرابی دیوارهای مجاور نگردد .

دلایل استفاده از سقف کاذب

مهمترین دلایل استفاده از سیستم سقف کاذب را می توان به ترتیب زیر برشمرد :

الف: ایجاد رویه ای برای پوشش قسمت زیرین سقف ساختمان

ب: ایجاد فضایی برای جاسازی تأسیسات و تجهیزات سبک وزن

پ: بهبود عایقبندی صوتی و یا حرارتی سقف هر طبقه از ساختمان

ت: حفاظت از اسکلت ساختمان و بخصوص اسکلتهای فولادی در برابر حریق

ث: ایجاد امکاناتی برای کنترل صوت و جذب آن

ج: ایجاد سقفی کوتا هتر برای فضاهای داخلی ساختمان

اجرای سقف کاذب

سقفهای کاذب از آویزهای فلزی قائم، پروفیلهای اصلی افقی و در برخی از موارد پروفیلهای فرعی افقی و پوشش زیرین تشک یل می شود که این پوشش می تواند از یک نوع مصالح مانند لمبه چوبی و یا دو نوع مختلف مانند رابیتس و اندود گچ ساخته شده باشد . آویزها در سقفهای با اسکلت فلزی اعم از خرپا طاق ضربی و یا غیر از اینها به سازه ، اصلی ساختمان متصل می گردند.

در مورد سقفهای بتن آرمه باید در موقع بتن ریزی پیش بینیهای لازم برای جاگذاری آویزها صورت پذیرد. در سقفهای بتنی چنانچه هنگام بتن ریزی آویزهای قائم تعبیه نشده باشند ، می توان از چکشهای فشنگی برای نصب آویزها استفاده نمود . در این صورت باید نحوه عمل و نوع فشنگ مورد استفاده به تصویب دستگاه نظارت برسد.

برای آویزهای قائم می توان از مصالح زیر استفاده کرد :

الف: میلگردهای فولادی (آرماتور) به قطر حداقل 6 میلیمترباشد.

ب: سیمهای فولادی گالوانیزه که قطر آنها حداقل 31

پ: تسمه های فولادی زنگ نزن که سطح مقطع آنها حداقل 10 میلیمترمربع و ضخامت آنها حداقل 1.5 میلیمتر باشد .

ت: اگر از آویزهای فلزی دیگری به جز آویزهای مذکور در فوق استفاده شود ، این آویزها از لحاظ مقاومت و ضد زنگ بودن، باید مشابه آویزهای مذکور در بندهای الف و ب و پ باشند .

تعداد آویزهای قائم در هر مترمربع و فاصله آنها از یکدیگر بستگی به نوع پوشش سقف کاذب بخصوص قابلیت تحمل و تغییر شکل آنها دارد . تعداد این آویزها متناسب با نوع سقف مشخص خواهد شد .

آویزها حتی المقدور باید به فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته، شاقولی و صاف باشند . برای اتصال آویزها به سقفهای با اسکلت فلزی، باید از پیچ و مهره یا جوش استفاده شود. اتصال به غیر از پیچ و مهره یا جوش ، موقعی قابل قبول است که به تأیید دستگاه نظارت برسد . پس از جوشکاری، محل جوش باید به وسیله مواد ضد زنگ پوشانیده شود.

این پاورپوینت در 71 اسلاید خدمت شما دوستان ارئه میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.