وسعت تدارکات هتل – تعداد اتاقها: توزیع و تراکم

وسعت تدارکات هتل – تعداد اتاقها: توزیع و تراکم در سال 1991 در سطح دنیا در حدود 000،312، 11 اتاق در هتل‌ها و موسسه‌های مشابه وجود داشت، که افزایشی 4/30 درصدی در طول 10 سال از 1981 داشته است. (شکل 1-2) در محدوده های توریستی در حال توسعه، تعداد فضاهای تختها، راهنمای مفیدتری برای تعیین تراکم کلی تعداد توریستها می‌باشد و انواع دیگر اقامتگاهها را نیز شامل می‌شود (آپارتمانهای اجاره‌ای، ویلاها و محوطه‌های کمپ و غیره). تراکمها و نسبتهای اتاق هتل :تعداد اتاقهای هتل در مقایسه با جمعیت یک کشور نشانه میزان سرمایه گذاری در گردشگری بین المللی و محلی است (شکل 1-3). گرایشها در میزان تقاضای گردشگری و تراکم اتاقهای هتل نشانه ای از پتانسیل موجود برای سرمایه گذاری …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...

تعاریف و استانداردها: هتلها

تعاریف و استانداردها: هتلها در بیشتر کشورها «هتل» به عنوان یک موسسه عمومی تعریف می‌شود که به مسافرین و مراجعین موقت در مقابل دریافت هزینه، دو خدمت اصلی را ارائه می‌کند: جا و غذا. تعریف دقیق (صریح) از اینکه هتل از چه چیزهایی تشکیل شده و شرایط ثبت و درجه بندی هتل چگونه است در بیش از صد سیستم دسته بندی در سرتاسر جهان توسط آژانسهای دولتی یا نمایندگیها، تنظیم شده است. سیستمهای ملی طبقه بندی هتل در هر دو زمینه دامنه دسته‌بندیها و روشهای نامگذاری (حروف، ارقام، ستاره‌ها، القاب و سایر نشانه ها) متنوعند و ممکن است اجباری یا اختیاری باشند. (به بخش 1-1-6 مراجعه شود) شرایط فعالیتهای هتل نیز متنوعند: هتلهای تفریحی می توانند تحت قرارداد انحصاری با …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...

وسعت تدارکات هتل – انواع فضاهای اقامتی مورد استفاده

  وسعت تدارکات هتل – انواع فضاهای اقامتی مورد استفاده هتلها تنها نوع مورد استفاده از انواع فضاهای اقامتی توسط توریستها، مسافران و مراجعین موقت نیستند. در اروپا حدود 75 درصد توریستهای داخلی (کسانی که در کشور خود سفر می‌کنند یا تعطیلات را می‌گذرانند) در منزل دوستان و خویشاوندان خود مستقر می‌شوند، از مجموعه های کاروان یا کمپ استفاده می‌کنند یا خانه و آپارتمان اجاره می‌کنند. در بسیاری از مجموعه‌های تفریحی نسبت زیادی از مراجعین، صاحب خانه دوم خود در آنجا هستند، یا از شرایط مالکیت مشترک زمانی استفاده می‌کنند. براساس آنچه آمار در بریتانیا نشان می‌دهد، مسافران کاری و توریستهای خارجی بخش عمده‌ای از استفاده کنندگان هتل می باشند. (شکل 1-1) تفاوت میان هتل‌های سرویس دهنده و واحدهای مسکونی …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...

وسعت تدارکات هتل – عوامل موثر در توسعه

وسعت تدارکات هتل – عوامل موثر در توسعه توسعه موفق هتلها و امکانات توریستی به عوامل مختلفی بستگی دارد که به طور کلی تحت پنج سرفصل کلی دسته بندی می‌شوند: بازاریابی؛ وجود تقاضای رو به افزایش و تأمین نشده برای اقامت، نشأت گرفته از جذابیتهای توریستی، تفریحی و کاری مربوط به یک محل. اقتصاد؛ شرایط اقتصادی و انگیزه‌ها یا محدودیتهای مالی که می‌توانند مشوق یا مانع سرمایه گذاری باشند. مکان؛ در دسترس بودن زمینهای، مناسب خدمات زیرساختی مناسب و امکانات برای توسعه. سازمان‌دهی؛ تعریف درست از نیازها و تشکیلات مالی و متخصص مورد نیاز به منظور اجرای موفق یک پروژه. برنامه‌ریزی و طراحی؛ برنامه‌ریزی و طراحی دقیق امکانات برای ایجاد هتلی جذاب که جوابگوی معیارهای بازاریابی، عملکردی و مالی باشد. …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...

اقامتگاههای مکمل

اقامتگاههای مکمل شهرکهای تعطیلاتی مراکزی هستند اقامتی که معمولاً به صورت مجموعه‌های تفریحی مستقل با شرایط گسترده برای ورزش و تفریح در یک فضای طبیعی یا مصنوعی، طراحی می‌شوند. این اقامتگاهها معمولاً مجموعه‌ای از واحدهای کوچک، گروه بندی شده در اطراف کانونهای تفریحی یا پراکنده در سطح زمین محوطه می‌باشند. معمولاً بیشتر واحدهای این مجموعه‌ها خانوادگی‌اند که هرکدام، از یک نشیمن قابل تبدیل، اتاق خواب، حمام و دوش و آشپزخانه تشکیل می‌شوند و امکان تأمین غذای شخصی، همراه با حق انتخاب استفاده از رستوران مجموعه وجود دارد. شهرکهای تعطیلاتی تجاری (مراکز تعطیلاتی، کمپها و باشگاهها) معمولاً بزرگ (با ظرفیت 600 تا 1200 تخت یا بیشتر) با تراکمی در حدود 200-150 تخت در هکتار می‌باشند. تأکید طراحی ممکن است بر ورزش …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...