او در سال 1951 در اسپانیا متولد شد. قبل از اخذ مدرک معماری دروالنسیا هنرمی خواند. اوبرای تحصیل در رشته مهندسی عمران به زوریخ رفت. در سال 1981 دکترای خود را با تزی تحت عنوان ” به هم آمیختن قابهای فضایی ” کسب کرد. وی به زبانهای اسپانیایی ، انگلیسی ، فرانسه و آلمانی مسلط است. با حضور در خانه ی او ممکن است نتیجه بگیرید که این خانه به جای این که خانه ی یک مهندس یا معمار باشد، خانه ی یک مجسمه ساز یا نقاش است. گاهی ترکیبهای هنری مجسمه وار ایجاد میکنم که اگر دوست دارید می توانید انها را مجسمه بنامید. مانند فلینی یا کوروساوا که قبل از فیلم سازی نقاشی می کشیدند من مجسمه می …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...دانلود پاورپوینت مطالعات استانداردهای طراحی ویلا
شامل توضیحات راجب موارد زیر: نورپردازی عرصه(فضاها) ایجاد محیط مطلوب برای سکونت در بنا ´نورپردازی بنای مسکونی برای بهبود روند سکونت و بهبود خصوصیات روانشناختی محیط ´ در حالت کلی در این بنا ها باید سعی کنیم از رنگ های قرمز و ارغوانی به ندرت و صرفا در نواحی خاص بهره ببریم.بیشتر سعی شود از رنگ های خنثی و طیف سفید بهره برده و در کنار آن از رنگ های سرد و آرامش بخش همچون طیف های آبی و فیروزه ای و سبز بهره ببریم.همچنین می توان در قسمت های خاص مثل محیط های پذیرایی و آشچزخانه ها از رنگ های گرم نیز بهره برد. ´ آراستن سطوح ´نور می تواند با برجسته ساختن بافت یا رنگ یک سطح …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...دانلود پاورپوینت مجموعه کارهای رنزو پیانو – 29 اسلاید
شامل معرفی آثار زیر: موزه منیل مرکز فرهنگی تیژبائو دفتر کارگاه ساختمانی رنزو پیانو آکادمی علوم کالیفرنیا آکادمی علوم کالیفرنیا آکادمی جدید، یک موزه است. که از نظر بصری چشم دارای اندازی زیبا و از نظر عملکردی با محیط طبیعی خود ترکیب شده باشد. استعاره بلند کردن یک قطعه از این پارک و قرار دادن یک ساختمان در زیر آن می باشد. در آکادمی تفاوت بین گیاهان بر روی سقف و پوشش گیاهی اطراف آن وجود داشته باشد. برای انتخاب گونه های گیاه برای سقف آکادمی، فرانک Almeda، گیاه شناس آکادمی مشغول به کار با یک تیم از معماران و کارشناسان شد. حرکت های موجی شدید روی مسیر خطی بام بر گنبد افلاک نما آکادمی، جنگل و نمایشگاه وآکواریوم، که منعکس توپوگرافی تعیین ساختمان و فراخوانی وابستگی متقابل …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...دانلود پاورپوینت عناصر در معماری اسلامی -42 اسلاید
فهرست: صحن و حیاط ایوان شبستان رواق حجره حیاط وصحن به طور کلی استفاده از حیاط مرکزی در بین النهرین به زمان اوروک بر می گردد که به عنوان یک فرم کلی در احداث قصرها به کار می رفته است. قصر مسلیم در کیش متعلق به پادشاه سومری، یکی از قدیمی ترین نمونه های باقی مانده از حیاط مرکزی است. در قصرهای هخامنشیان نیز از حیاط مرکزی استفاده می شده است. مساجد، مدارس وکاروانسراها نیزعمدتا دارای صحن یا حیاط مرکزی هستند. صحن، بنا را از سروصدا و فعالیت های روزمره وعادی جدا می کند، علاوه بر این وضوخانه ومحل تطهیر مسلمانان درصحن مساجد ومدارس واستراحت وبارگیری وباربندی مسافران در حیاط کاروانسراها انجام می شد. راه دسترسی به شبستان ،راه …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...انواع تزئینات معماری اسلامی ایران
انواع تزئینات معماری اسلامی ایران : انواع آجرکاری- گچبری –کاشیکاری- حجاری- منبت کاری- آینه کاری- ونقاشی طرحهای گیاهی و هندسی- خطاطی * گونه های مختلف آجر تزئینی : 1– آجر واکوب وآبمال :( آجر صاف جهت نمای ساختمان ) نمونه : نمای گنبد قابوس 2-آجر پیش بر:(خشتی که هنوز خشک نشده بوسله برنده برش میدادند) 3– آجر مهری :( دارای نقوش برجسته یا فرورفته ) نمونه : مسجد جامع گناباد ( دوره سلجوقی ) گنبد سلطانیه – مسجد جامع یزد ( ایلخانیان ) نمونه هایی در یزد وکاشان و تهران ( قاجاریه) 4- آجر تراش :عبارتند از نیمه(2/1) – (آجری که از قطر به دو نیم چارکه (4/1)-قناس شده )- آجر قفلی ( آجری که 4/1 آن از گوشه بریده …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...