پاسخ تقاضا برای ریزشبکه‌ هوشمند: نتایج اولیه


دانلود اصل مقاله لاتین و ترجمه  فارسی پاسخ تقاضا[1] برای ریزشبکه‌ هوشمند: نتایج اولیه

[1] Demand Responseپاسخ به تقاضای بار

چکیده–  این مطالعه در جهت پرداختن به موضوع تنظیم فرکانس و ولتاژ در یک ریزشبکه جزیره‌ای[1] تلاش می‌کند. پاسخ تقاضای مرکزی به همراه یک روش تپه‌نوردی تطبیقی[2] به یک ریزشبکه کوچک جزیره‌ای که توسط یک دیزل ژنراتور تغذیه می‌شود، اعمال می‌شود. همه مدل‌های دینامیکی در نرم‌افزار سیمولینک/ متلب شبیه‌سازی شده‌ است. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که روش ارائه شده قادر است تا به تغییرات ولتاژ غلبه کرده و ولتاژ ریزشبکه را پایدار و باثبات نگه دارد.

عبارات کلیدی- پاسخ تقاضا، شبکه هوشمند، ریزشبکه.

 

  1. مقدمه

مشارکت فعال مشترکین برق در پاسخ به تقاضا ( مترجم: رفع نیازهای بار مشترکین)، توسط USDOE به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم شبکه هوشمند عنوان شده است [1]. این ویژگی می‌تواند در حفظ تعادل بین تولید و تقاضا موثر بوده و در نتیجه فرکانس و ولتاژ سیستم را در حدود مطلوب خود نگه دارد. به خصوص با افزایش نفوذ انرژی تجدیدپذیر، پاسخ تقاضا می‌تواند موثر واقع شود. در یک سیستم قدرت، افزایش و یا کاهش فرکانس شاخص اصلیِ به ترتیب افزایش و کاهش میزان تولید است [2]-[4]. این تغییر در فرکانس را می‌توان از طریق پاسخ تقاضا کنترل کرد.

با افزایش سریع تقاضای بار و علاقه به استفاده از تولید پراکنده (DG)، کنترل سیستم‌های قدرت نیز سخت‌تر شده است. در کاربردهای منزوی (isolated)، افزودن یک DG کوچک و یا اندازه متوسط به یک سیستم توزیع ممکن است نتواند تاثیر قابل توجهی روی کیفیت توان در سطح فیدر داشته باشد. با این حال، افزودن تعداد زیادی DG به شبکه اصلی می‌تواند باعث بروز چالش‌های جدید در عملکرد امن و موثر آنها و نیز در عملکرد و کنترل شبکه قدرتی شود که به آن متصلند. برای دست و پنجه نرم کردن با این چالش، مجموعه‌ای از DG ها، بارها و بخش ذخیره در قسمتی از یک سیستم توزیع به صورت مستقل و به صورت یک ریزشبکه مدیریت می‌شوند، شبکه‌ای که می‌تواند در حالت متصل به شبکه (شبکه اصلی) و یا به حالت جزیره‌ای (جدا از شبکه اصلی) کار کند.

کنترل فرکانس و ولتاژ که به عنوان خدمات جانبی شناخته می‌شوند، همواره بخش ضروری یک سیسم قدرت تلقی شده‌اند تا توسط آنها استاندارد‌های موردنیاز کیفیت توان به درستی اجرا شود.

سه سطح مختلف کنترل فرکانس (کنترل اولیه، ثانویه و ثالثیه) در خدمات جانبی اعمال می‌شود. به این طریق، ذخیره‌های گردان و غیرگردان (یعنی تولید، ذخیره، و بار پاسخگو) دارای نقش اولیه در کنترل فرکانس در دوره کوتاهی از زمان بین 30 ثانیه تا 15 دقیقه هستند [2].

معمولا در خدمات جانبی مرسوم، بار تنها تحت شرایط پایداری سختی چون جداسازی بار[3] زیرفرکانسی، کنترل می‌شود [3]. با این حال، در محیط شبکه هوشمند و با در اختیار داشتن اطلاعات بیشتر، برخی بارهای مشترکین با توانایی ذخیره انرژی، مثل آبگرمکن‌های برقی (EWH) نامزدهای عالی برای مشارکت در تعادل بین تولید و تقاضا هستند [5].

در حالت متصل به شبکه (مترجم: یعنی وقتی ریزشبکه به شبکه اصلی وصل است)، فرکانس و ولتاژ زیرشبکه همانند شبکه اصلی است، و تنظیم فرکانس و ولتاژ به صورتی که قبلا بیان شد حاصل می‌شود، یعنی از طریق خدمات جانبی مرسوم. با این حال، تنظیم فرکانس و ولتاژ ریزشبکه‌ها در حالت جزیره‌ای را باید به طور مستقل بررسی کرد، به خصوص در عدم حضور خدمات جانبی مرسوم (مثل ذخیره‌های گردان و غیرگردان). تنظیم فرکانس و لتاژ، و دیگر مسائل کیفیت توان وقتی بیشتر حائز اهمیت می‌شوند که منابع تولید پراکنده انرژی تجدید‌پذیر نیز در ریزشبکه حضور داشته باشند.

[1] Islanded microgrid

[2] Adaptive Hill Climbing (AHC)

[3] Load shedding

Demand Response for Smart Microgrid:
Initial Results
S.A. Pourmousavi, Student Member, IEEE, M.H. Nehrir, Fellow, IEE

Abstract—This study is an attempt to address the frequency
and voltage regulation inside of an islanded microgrid. Central
demand response along with an adaptive hill climbing
methodology is applied to a small islanded microgrid powered by
a diesel generator. All dynamic models are developed in
MATLAB/Simulink
®. Simulation results show that the proposed
method has the potential to suppress the frequency variations
and stabilize the voltage of the microgrid.
Index Terms—Demand response, smart grid, microgrid.

این فایل ورد ترجمه در 14 صفحه و فایل اصلی pdf مقاله در 6 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *