نمایش، ابزار آموزش غیر مستقیم ارزش‌هاست

نمایش، ابزار آموزش غیر مستقیم ارزش‌هاست ۱- لازمه زندگی کردن در جهان دارا بودن اطلاعاتی از پیرامون خود است. هرچه این اطلاعات صحیح تر باشد به کار گیرنده آن نتایجی سودمند به دست می‌آورد که این سودمندی در بهتر زندگی کردن او را یاری می‌کند. تمام این اطلاعات از راهی به نام آموزش انتقال پیدا می‌کنند. آموزش به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم صورت می‌گیرد که ما امروزه آن را در جوانب مختلف زندگی خود می‌بینیم. آموزش به زبان ساده تر آموختن یکسری اطلاعات است که یک انسان دارد و برحسب نیاز آن را به انسان نیازمند اطلاعات می‌دهد. موفقیت یک آموزش به یکسری شاخص‌های اصلی ارتباط نزدیک دارد؛ الف – راه درست برقرار کردن خط ارتباط ب – درستی …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...

آموزش مهارت حل مسئله به کودکان

آموزش مهارت حل مسئله به کودکان مهارت حل مسئله، بنیاد تمام زمینه‌های دانش مانند ریاضیات، علوم و هنر است. چه کودک خردسالی که می‌خواهد بیابد لکه خیس فرش از چه چیزی ساخته شده و چه دانشمندی که می‌خواهد درمانی برای سرطان کشف کند، هر دو یک فرایند یکسان تفکر و حل مسئله را به کار می‌گیرند. از طریق یادگیری حل مسئله است که کودکان مهارت‌های فکری‌شان را می‌سازند. همچنین آموزش مهارت حل مسئله به کودکان باعث افزایش توانمندیهای عاطفی، اجتماعی، بدنی، زیباشناسی و اخلاقی آن‌ها می‌شود. فرزند شما با یادگیری مهارت حل مسئله، چه چیزی را کسب می‌کند؟ یادگیری مهارت حل مسئله به کودکان کمک می‌کند که: خلاقیتشان افزایش یابد توانمندی‌شان در ریاضیات بالا برود اعتماد به نفسشان در انجام …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...

مهارت نوشتن و نقاشی

در این مقاله می‌خوانیم: از چه زمانی و چگونه مهارت نوشتن و نقاشی رشد می‌یابد؟ مراحل بعد از نوپایی چه خواهند بود؟ چه زمانی باید نگران آغاز نشدن این مهارت‌ها در زندگی کودکان باشیم؟ ۱. چه موقع و چگونه مهارت نوشتن و نقاشی آغاز می‌شود؟ تلاش‌های نخستین کودک شما برای نوشتن، مطمئناً خیلی شبیه کلمات و جملات عادی به نظر نخواهد رسید، اما این خط‌خطی‌های و نوشته‌های درهم و برهم و نقاشی‌ها، همگی کودک را برای فراگیری حروف الفبا آماده می‌کند و چه بسا روزی آن‌ها خالق اثر ادبی جدید و متفاوتی خواهند شد. اغلب کودکان نوپا، در حدود ۱۲ یا ۱۳ ماهگی، قادر به در دست گرفتن (یا در چنگ گرفتن) مدادشمعی و فشردن آن روی قسمت‌هایی از کاغذ خواهند بود. …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...

۱۰ دلیل برای اینکه سیستم آموزشی فنلاند در جهان بهترین است

۱۰ دلیل برای اینکه سیستم آموزشی فنلاند در جهان بهترین است فنلاند به دلیل اصلاحات متعدد در نظام آموزشی، شناخته شده است. این کشور با بهره‌گیری از رویه‌های معقول و محیط‌های آموزشی جامع که هدف برابری آموزشی را جایگزین شناسایی برترین‌ها می‌کنند، نظامی آموزشی برقرار کرده که به عنوان یکی از کارآمدترین‌ها تلقی می‌شود. عوامل مختلفی در دستاوردهای نظام آموزشی فنلاند نقش دارند که حاصل تجربه، آموزش و اصلاحات متعدد است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۱۰ عامل مهم موجب پیشی گرفتن نظام آموزشی فنلاند از سایر کشورها و موفقیت آن در دستیابی به اهداف شده است:  ۱- استفاده نکردن از آزمون‌های استاندارد  فنلاند از آزمون‌های استاندارد استفاده نمی‌کند. تنها استثنای این رویه آزمونی موسوم به National Matriculation Exam است که …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...

رویکرد آموزشی‌ های‌اسکوپ

به کارگیری این رویکرد نوین به سطح فرهنگی، درآمد، قومیت، مذهب و… خانواده‌ها و یا جنسیت، بهره هوشی و… کودکان بستگی ندارد و در هر نقطه از دنیا برای همه کودکان قابل اجراست. از این شــیوه می‌توان در مدارس دولتی و غیردولتی، مهدهای کودک، شیرخوارگاه‌ها، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، و مدارس کودکان استثنایی استفاده کرد. مفهوم و تاریخچه رویکرد آموزشی‌ های‌اسکوپ ریشـه در نظریه یادگیری ژان پیاژه دارد. پیاژه (۱۹۸۲-۱۸۹۶)  یکی از برجسته‌ترین روانشناسان قرن بیستم و صاحب آثاری چون«زبان و تفکر کودک»،«داوری و منطق کودک»، «مفهوم کودک از جهان»، « داوری اخلاقی کودک»، «اساس هوش کودک»،«شکل‌گیری واقعیت در ذهن کودک» و«بازی و تقلید در کودکی» است. وی در رشد شناختی قائل به چهار مرحله است:  نخستین مرحله حسی حرکتی …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...