هدف این درس در رشته مهندسی کامپیوتر:
برهیچ کس پوشیده نیست که امروزه نرم افزارنقش کلیدی وحیاتی درزندگی انسانهادارد. به طوریکه جداکردن نرم افزارهای کامپیوتری اززندگی بشرغیر ممکن است.
درس مهندسی نرم افزار،برای بهبود توسعه نرم افزارنقش مهمی راایفامی کند. همان طورکه ساختمان بدون مهندسی نمی تواندمورداطمینان باشد، نرم افزارنیزبدون مهندسی مورداطمینان نخواهد بود.
آنچه در این جلسه می خوانید:
1- سیستم بی درنگ چیست
2- مدل سیستم بی درنگ با سنسور ومحرک
3- دو دسته ازتحریک ها درسیستم بی درنگ
4- مراحل فرآیندطراحی
5- طراحی سیستم چیست
6- تحریک وپردازش پاسخ درسیستم
7- قطعات سیستم های عامل بی درنگ
8- سیستم عامل بی درنگ
9- قطعاتRTOS برای تمام سیستم ها
10- دوسطح اولویت که توسطRTOSمدیریت می شود
11- دوراهبردزمان بندی مؤثر
12- سیستم های کنترلی وناظر
13- ساختار سیستم کنترلی وناظر
14- دودسته ازتحریک که در سیستم های
15- کنترلی وناظربایدپردازش شوند
16- سیستم های جمع آوری داده چیست
17- طریقه جمع آوری داده ازسنسور
اهداف کلی :
معرفی تکنیکهای طراحی سیستمهای بی درنگ وتوصیف چندمعماری کلی این سیستمها.
دراین فصل مفاهیم زیر درک می شود:
درک مفهوم سیستم بی درنگ و پی بردن به علت پیاده سازی آن.
آشنایی بافرآیندطراحی سیستمهای بی درنگ.
چکیده:
جلسه اول: طراحی نرمافزار بیدرنگ
جلسه دوم: طراحی واسط کاربر UI
جلسه سوم: توسعه سریع نرمافزار
جلسه چهارم: استفاده مجدد نرمافزار
جلسه پنجم: مهندسی نرمافزار براساس قطعه
جلسه ششم: توسعه سیستمهای حیاتی
جلسه هفتم: تکامل نرمافزار
و…