کتاب آموزش برنامه نویسی ios به زبان Swift که توسط مهندس افشین رفوآ تهیه شده است
شروع مناسبی برای ساخت اپلیکیشن هایی است که بر روی iPhone و iPad نصب و اجرا می شوند.
سرفصل های کتاب آموزش برنامه نویسی ios به زبان Swift :
درس ۱: توسعه اپلیکیشن های ios براساس Swift
- شروع
- درباره اپلیکیشن
- دسترسی به ابزار لازم
درس ۲: آموزش مبانی و مفاهیم اصلی Swift
- آموزش برنامه نویسی IOS براساس Swift – آموزش مبانی و مفاهیم اصلی Swift
- آنچه خواهید آموخت
- انواع داده ای (Basic type) در Swift
- کنترل جریان یا روند اجرای برنامه (Control Flow)
- تشریح تفاوت بین function و method
- تشریح مفهوم class و initializer
- تشریح مفهوم Enumeration ها و Structure ها در Swift
- شرح مفهوم Protocol (الگوی پیاده سازی)
- Swift و و فریم ورک طراحی رابط کاربری Cocoa Touch
درس ۳ : ساخت رابط کاربری در Swift
- ساخت یک رابط کاربری UI ساده
- آنچه خواهید آموخت
- ایجاد پروژه جدید
- آشنایی بیشتر با محیط کاری Xcode
- راه اندازی محیط شبیه ساز (Simulator)
- مشاهده و بررسی Source code پروژه
- فایل App Delegate
- فایل View Controller
- مشاهده ی محتوای فایل Storyboard
- ساخت یک رابط کاربری UI ساده
- پیش مشاهده User Interface برنامه
- استفاده از موتور نمایش Auto Layout
درس ۴ : اتصال UI به کد Swift
- متصل کردن UI (ظاهر یا رابط کاربری برنامه) به کد (رفتارها و عملیاتی که برنامه انجام می دهد)
- آنچه خواهید آموخت
- متصل کردن UI به کد برنامه (Source Code)
- تعریف Outlet برای المان های UI
- تعریف یک رخداد با استفاده از Action
- پردازش ورودی کاربر
درس ۵ : چرخه حیات view controller
- آموزش کار با view controller ها
- آنچه خواهید آموخت
- آشنایی با life cycle چرخه ی حیات View Controller و مفهوم آن
- افزودن یک عکس به UI برنامه
- به نمایش گذاشتن یک عکس مکان نگهدار در image view
- متصل کردن المان image view به کد مربوطه در فایل ViewController.swift
- تعریف یک Gesture Recognizer
- متصل کردن gesture recognizer به کد مربوطه در فایل ViewController.swift
- افزودن یک image picker به پروژه جهت تعامل با کاربر و فراهم آوردن امکان انتخاب عکس
درس ۶ : کنترل اختصاصی (Custom control) در Swift
- پیاده سازی یک کنترل اختصاصی (Custom control)
- آنچه خواهید آموخت
- تعریف یک View اختصاصی
- به نمایش گذاشتن view اختصاصی
- افزودن کنترل Button به View
- تنظیم میزان فاصله ی دکمه ها از هم و تعداد آن ها
- تعریف یک ثابت جهت تعیین اندازه کنترل دکمه
- جایگزین کردن عکس ستاره بجای مربع های قرمز رنگ
- جایگزین کردن پیاده سازی debugging متد ratingButtonTapped() با پیاده سازی واقعی
- متصل کردن کنترل امتیاز دهی به کد view controller
- پاک سازی کد و اطلاعات غیرضروری از پروژه (Cleanup)
درس ۷ : ساخت Data Model برای اپلیکیشن های IOS
- ساخت Data Model برای اپلیکیشن
- آنچه خواهید آموخت
- ساخت data model