دانلود پاورپوینت فرایند انتخاب


مقدمه

انتخاب صحیح کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا انتخاب غلط یا نابجا، یعنی انتخاب کسانی که توانایی و شایستگی انجام دادن کار را ندارند یا کسانی که بعد از مدتی سازمان را ترک می کنند، هزینه های سنگینی به سازمان تحمیل می کند. تصمیم گیری درباره انتخاب افراد می تواند به چهار نتیجه منجر گردد:

مشکلات ناشی از انتخاب غلط

سازمان باید هزینه های سنگینی برای آموزش و تربیت کارمند متحمل شود.

بی لیاقتی کارمند معمولاً خساراتی را برای سازمان به بار می آورد.

ناتوانی کارمند در انجام دادن وظایف محول، باعث کاهش درآمد یا افزایش هزینه ها می گردد.

اخراج کارمندان ضعیف و همچنین یافتن جانشین برای آنها یا کارمندانی که سازمان را ترک می کنند نیاز به هزینه دارد.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

مشکلات ناشی از انتخاب غلط

بی ارتباطی برخی عوامل با شغل

مراحل مختلف فرایند انتخاب

1. مصاحبه مقدماتی ( غربال اولیه)

2. تکمیل فرم درخواست کار

3. برگزاری آزمونهای استخدامی

4. مصاحبه جامع (تخصصی)

5. بررسی سوابق متقاضی

6. معاینه پزشکی

7. تصمیم گیری نهایی

عوامل موثر در پیش بینی صحیح  عملکرد فرد در شغل

پایایی

روشهای تعیین و سنجش پایایی

روایی

انواع روایی

حفظ کارکنان

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 19
حجم:187 کیلوبایت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *