ستورالعمل عیب یابی و رفع عیب کمک فنر که توسط مدیریت مهندسی خدمات پس از فروش ایران خودرو تهیه شده است
سازندگان خودروهای اولیه برای حل مشکلات خودرو و راحتی سرنشین از یک اکسل ثابت در جلو خودرو استفاده کردند که توسط فنرهای شمش به شاسی وصل شده بود و برای جلوگیری از نوسان اضافی فنر از وسیلهای استفاده کردند که آن را کمک فنر نامیدند. قابلیت کنترل خودرو یعنی اینکه در هنگام حرکت خودرو تمامی اجزا سیستم تعلیق به گونهای اثربخش باهم همکاری کنند که تماس چرخ با جاده برقرار بماند. اجزا سیستم تعلیق شش کار اساسی انجام میدهند:
- حفظ ارتفاع صحیح خودرو
- کاهش اثر نیروهای ضربهای ناشی از اعوجاج جاده
- حفظ میزان فرمان صحیح
- تحمل وزن خودروها
- حفظ تماس چرخها با جاده
- کنترل جهت خودرو
فهرست مطالب دستورالعمل عیب یابی کمک فنر :
- سیستم تعلیق چگونه کار میکند
- سیستم تعلیق: راحتی و ایمنی
- کمک فنر چه وظیفهای دارد؟
- استرات چه وظیفهای دارد؟
- بازدید کمک فنر و استرات
- بازدید تیرها – جلو و عقب
- بازدید اتصال بالایی استرات
- بازدید چشمی
- نصب و باز کردن کمک فنر و استرات
- نحوه تشخیص عیوب کمک فنر
- باز کردن مجموعه فنر و کمک فنر جلو از روی خودرو
- باز کردن قطعات مجموعه فنر و کمک فنر
- باز کردن کمک فنر عقب
فرمت فایل: Pdf |
تعداد صفحات: 26 |
حجم: 2.23 مگابایت |