دانلود خلاصه جزوه آموزشی بازاریابی

دانلود خلاصه جزوه آموزشی بازاریابی

بازاريـابي به معنـي هر تجمـعي از مصرف‌كنندگـان احتمـالي يك كالا يا يك خدمت است كه به آن كـالا نياز داشته و داراي توان پرداخت نيز باشد.هر جـا نيازي وجود داشته باشد، بـازاري وجود دارد و هر جا بازاري وجود داشته باشد، فرصتي براي فروش وجود دارد.

بازاريابي مجموعه اي از تمام تلاش ها و كوشش هاي سازمان يافته اي است كه هدف از آن توليد كالا يا انجام خدمتي با مشخصات و كيفيت و قيمت مناسب و مورد قبول مشتريان احتمالي و تأمين نياز و جلب رضايت او و كسب سود و شهرت براي بنگاه است اين تلاش ها از مرحله تحقيقات شروع شده و تا پس از فروش ادامه مي يابد.

اهداف بازاريابي

بالا بردن سطح مصرف

.1 افزايش رضايت مصرف كننده

.2 تنوع محصول

.3 افزايش شانس انتخاب

.4 ارتقا كيفيت زندگي

برخي از اهداف يك بنگاه يا سازمان :

.1 بقا (زنده ماندن با سود كم و نهايتا حفظ سهم بازار)

.2 سودآوري (رضايت صاحبان سهام(

.3 توسعه فيزيكي (ايجاد شعب يا واحدهاي جديد)

.4 توسعه مالي (افزايش ارزش دارايي‌ها و تراكم سود)

.5 رشد سهم بازار و غلبه بر رقبا

.6 افزايش كارآيي و بهره‌وري

.7 رضايت مشتري

.8 رضايت مديران

.9 رضايت كاركنان

.10 توسعه بازار و توسعه محصول و رهبري بازار

 

مفهوم جديد كالا

كالا مجموعهاي از مواد خام و ارزش افزوده است كه داراي ظرفيت و توان ايجاد رضايت در مشتري است.

عناصر اين مجموعه عبارتند از :

.1 فيزيك يا جسم كالا

.2 بستهبندي كالا

.3 نصب و راهاندازي

.4 تضمين و گارانتي

.5 آموزش نحوه استفاده از كالا

.6 خدمات پس از فروش

 

مفهوم جديد خدمت

خدمت مجموعهاي است از عمليات مختلفي كه انجام تمام يا تعدادي از آنها باعث رفع نياز يا ايجاد رضايت مشتري شود. مشخصات خدمت :

.1 خدمت قابل لمس نيست.

.2 خدمت قابل ذخيره كردن نيست.

.3 خدمت در زمان توليد، مصرف ميشود.

.4 ارائه كننده خدمت از خود خدمت قابل تفكيك نيست.

.5 در فروش خدمات، نقش فروشنده بسيار مهم است.

.6 در فروش خدمات، جلوههاي ظاهري بسيارمهم است.

 

بازاريابي كالاهاي صنعتي

فعاليتهاي بازاريابي كالاها و خدمات در رابطه با بنگاههاي توليدي، موسسات تجاري، دولت و ساير سازمانهاي غير انتفاعي است كه كالاها يا خدمات را به قصد فروش مجدد به ساير بنگاهها يا استفاده در فرآيند توليد خود مورد بهرهبرداري قرار ميدهند.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 66
حجم: 23.7 مگابایت
59,000 ریال – خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.