دانلود پروژه کاربینی شغل برنامه سازی اندروید


چکیده

اندروید (Android) نام یک سیستم عامل موبایل است که توسط شرکت گوگل توسعه داده میشود. این سیستم عامل اوپن سورس است و برپایه هسته لینوکس بنا شده است. اندروید بر خلاف سیستم عامل iOS آیفون که فقط پردازنده های ARM را پشتیبانی میکند، بر روی انواع مختلفی از پردازنده ها (ARM, MIPS, Power Architecture, x86) قابل نصب است. از سال 2008 تاکنون تلفن های همراه متعددی با استفاده از این سیستم عامل به بازار ارائه شده اند. همچنین چندین Tablet PC نیز با استفاده از این سیستم عامل به بازار ارائه شده اند.

 

کلمات کلیدی: کاربینی ، نرم افزار ، اطلاعات ، متخصص ، کدنویسی ، برنامه

 

مقدمه

يکي از مهمترين خصوصيات Computer برنامه پذير بودن آن است يعني به خودي خود قادر به انجام کاري نمي باشد . بنابراين نياز به اين دارد که دستوراتي را از طرف ما دريافت کند ، اين دستورات به کامپيوتر مي گويند چگونه از سخت افزار (CPU , RAM و …) خود در جهت هدفي معين که ما تعيين کرده ايم استفاده کند. مجموعه اين دستورات همان برنامه ها هستند.

کامپيوتر زبان خاص خود را دارد که اين زبان مجموعه اي از صفرها و يک ها است مثلا 11100111 مي تواند يک دستور قابل فهم براي Computer باشد. البته مجموعه اي از اين کدها تشکيل يک برنامه را مي دهند که از Computer در خواست انجام کاري را مي کند. به عمل نوشتن کدها برنامه نويسي (Programing) و به فردي که اين کدها را مي نويسد برنامه نويس (Programer) گفته مي شود.

هم اکنون ممکن است اين سوال به ذهن شما خطور کند که چرا امروزه برنامه نويسان با اين کدها سرو کار ندارند؟ در جواب بايد بگويم علت چيزي نيست جز پيچيدگي و دشواري کار کردن با اين کدها. تصور کنيد که مي خواهيد برنامه اي بنويسيد که ريشه هاي يک معادله درجه دو را به شما بگويد اگر فرض کنيم که شما همه کدهاي 0و1 رايانه را حفظ هستيد که چنين چيزي عملا غير ممکن است ، بايد زمان زيادي را صرف نوشتن اين برنامه در ظاهر ساده کنيد. دليل هم اين است که همه کارها بر دوش شما است ، حتي ساده ترين کارها را بايد جز به جز به رايانه بگوييد در آخر هم به خاطر يک اشکال شايد ساده بايد ساعتها وقت صرف کنيد تا بتوانيد آن را برطرف کنيد. به همين خاطر عده اي از برنامه نويسان با متحمل شدن سختي فراوان برنامه هايي خلق کردند که اعمال ثابت و تکراري مشترک در همه برنامه ها را انجام ميدادند و زبان خاص خود را داشتند.

 

 

وظایف:

1-تصحیح خطاها با ایجاد تغییرات مناسب و بعد،چک کردن مجدد برنامه برای اطمینان از عدم وجود خطا.

2-کار کردن با نسخه های آزمایشی برنامه ها برای اطمینان از اینکه درست طراحی شدند و ساختار صحیح دارند.

3-نوشتن نسخه های اولیه و مستندسازی اولیه ی برنامه ها و بررسی های پی در پی به منظور اینکه برای همه قابل فهم باشد.

4-نوشتن،به روز رسانی و نگهداری برنامه های کامپیوتری یا بسته های نرم افزاری برای به عهده گرفتن مشاغل خاص نظیر:ردیابی موجودی ها،ذخیره سازی داده ها و یا کنترل کردن هر نوع تجهیزات دیگری.

5-ملاقات با مدیرعامل،مهندسین و پرسنل فنی برای توضیح دادن هدف برنامه،تشخیص مسایل و مشکلات و پیشنهادهایی برای تغییرات در صورت لزوم به آنها.

6-گسترش دادن برنامه های موجود برای هرچه بیشتر کارا کار کردن.

7-نوشتن،تجزیه و تحلیل،بازبینی و بازنویسی برنامه ها،استفاده از جدول جریان کار، و نمودارها و به کارگیری دانش کامپیوتری و استفاده از منطق نمادی و موضوعات گوناگون.

8-نوشتن راهنما و دستورالعمل برای کاربران نهایی.

9-تحقیق در مورد اینکه آیا شبکه ها،ایستگاه های کاری،واحد پردازش مرکزی سیستم و یا تجهیزات جانبی با دستورالعمل های برنامه ها هماهنگ هستند یا نه؟

10-آماده کردن نمودارهای جریان کار که ورودی ها و خروجی ها و عملیات منطقی را توصیف کند و آنها را به مجموعه ای از دستورالعمل ها که به زبان کامپیوتری نوشته شدند تبدیل نماید.

11-تجزیه و تحلیل سیستم ها برای نگه داری و کنترل نرم افزارهای سیستم کامپیوتری.

12-با مشورت و کمک به اپراتورهای کامپیوتری یا تحلیل گران سیستم به رفع مشکلات در نرم افزارهای کامپیوتری کمک می کند.

13-انتساب،هماهنگی و بررسی کار و فعالیت های کارکنان.

14-همکاری با تولیدکنندگان کامپیوتر و سایر کاربرها برای توسعه و ارتقای نرم افزارهای جدید.

15-آموزش زیردستان در مواردی مانند برنامه نویسی و کد کردن برنامه ها.

 

 

معرفی شغل برنامه نویسی

تخصص برنامه​نویس نوشتن برنامه یا نرم افزار کامپيوتری است. برنامه نویس پس از تحلیل مسئله ای که قرار است برنامه حلش کند، حل مسئله را  با الگوریتم‌های منطقی و با یک زبان صوری برای کامپیوتر تعریف می‌کند. میزان پیچیدگی برنامه‌ای که یک برنامه​نویس می‌نویسد، بسته به نوع کاربرد متفاوت است. به عنوان مثال دستورالعمل‌های برنامه‌ای که تاریخ شمسی را به میلادی تبدیل می‌کند، با دستورالعمل‌های برنامه‌ای که قرار است محیط درون هواپیما را برای یک خلبان تازه​کار شبیه‌سازی کند بسیار متفاوت است. با اینکه ممکن است در چند ساعت یک برنامه را نوشت، ساخت بعضی نرم‌افزارها می‌تواند  بیش از یک سال طول بکشد. برنامه‌نویس را با نام زبانی که در آن مهارت دارد، مثلا برنامه‌نویس جاوا یا نوع کار یا محیطی که در آن کار می‌کند، مثلا برنامه‌نویس پایگاه داده و برنامه‌نویس وب می‌شناسند.

 

فهرست مطالب

چکیده  …………………………………….. 1

مقدمه  …………………………… 1

معرفی شغل موردنظر ………… 2

جریان کار و فعالیتها  ……………………. 3

مواد، تجهیزات،ابزار و ماشین آلات مرتبط………..4

جایگاه شغلی موردنظر و نقش آن در ماموریت آن حوزه شغلی ……………….. 4

نتیجه گیری و پیشنهادات  ……………5

فرم ارزشیابی…………………………….6

 

 

فایل ورد در 17 صفحه + پاورپوینت در 7 اسلاید

حجم: 2.23 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *