دانلود پروژه کاربینی شغل برنامه نویسی


دانلود پروژه کاربینی شغل برنامه نویسی

چکیده

برنامه‌نویسی رایانه در فرهنگ واژه غیر متخصّصین ممکن است به تمام پروژه ساخت نرم‌افزار یا برنامهٔ رایانه‌ای گفته شود. با این همه برنامه‌نویسی تنها بخشی از فرآیند توسعهٔ نرم افزار یا برنامه رایانه‌ای است. اهمیت، توجه و منابع اختصاص داده شده به برنامه‌نویسی، بسته به ویژگی‌های مشخص شده محصول و خواست افراد درگیر در پروژه و کاربران و در نهایت شیوهٔ انتخاب شده مهندسی نرم‌افزار متغیر است.

برنامه‌نویسی کامپیوتر (که اغلب در انگلیسی programming یا coding گفته می‌شود) فرآیند نوشتن، اشکال زدایی(debug) و نگهداری کد منبع (source code) برنامه کامپیوتر می‌باشد. این کد منبع با یک زبان برنامه نویسی نوشته شده است. این کد منبع ممکن است تغییر داده شده یک کد قبلی و یا یک کد کاملا جدید باشد. هدف برنامه نویسی ساختن یک برنامه می‌باشد که یک رفتار خواسته شده را به نمایش بگذارد.

کلمات کلیدی: برنامه نویس ، کد ، اطلاعات ، متخصص ، سیستم ، نرم افزار

 

 

مقدمه

برنامه نويسی را می توان به يک بازی هوش تشبيه کرد ، بازی بر روی داده ها و متغيرها با استفاده از دستورات و ابزارهای برنامه نويسی که در اختيار ما گذاشته شده است . در اين بازی ابتدا بايد ابزراهای مورد نياز خود ، جهت نوشتن برنامه ای خاص را انتخاب کرده سپس بايد ابزارها را به گونه ای در کنار هم قرار دهيم و به گونه ای با ابزارها بر روی داده ها و متغيرها کار کنيم تا به هدف مورد نظر برسيم . بنابراين بايد در ابتدا ، شناخت کافی بر روی ابزارها و کاربرد آنها داشته باشيم که تجربه نشان داده اين يادگيری برای دانشجويان ، چندان دشوار نيست و اکثر دانشجويان قادر به درک ابزارها و دستوراتی مانند if يا while و غيره می باشند . اما نکته مهم اين است که پس از تسلط بر روی ابزارها ، تازه بازی آغاز می شود و ما تنها بر قوانين بازی و ابزارهای موجود شناخت پيدا کرده ايم . اينجاست که برخی دانشجويان دچار مشکل می شوند و قادر به استفاده مناسب از ابزارها و بسط دادن آنها در کنار يکديگر جهت رسيدن به هدف نهايی برنامه نمی باشند . در اين مرحله دانشجويان بايد دارای يک روحيه الگوريتمی شوند بدين معنی که توانايی تفکيک مراحل ، جهت رسيدن به پاسخ را داشته باشند . کمتر دانشجويی است که بدون تمرين و ممارست به اين روحيه دست پيدا کند . از علائم ورود يک دانشجو به دنيای برنامه نويسی شوق و اشتياق او جهت يافتن تمرينهای جديد برنامه نويسی است و چنين دانشجويی با پشتکار خود می تواند يک برنامه نويس حرفه ای شود.

 

معرفی شغل برنامه نویسی

مجموعه ای از افکار جمع آوری شده به صورت دستوراتی در نرم افزار مرتبط تایپ شده و به صورت تشکیل نرم افزاری کاربردی به وجود می آیند به مجموعه­ی چنین فرایندهایی برنامه نویسی گویند. که شامل کار دولتی و غیردولتی می­شود .

رسته(گروه) شغلی : رایانه-نرم افزار

شرح وظایف و مسئولیت های اصلی شغل :

– طراحی برنامه ای کارآمد و آسان با قیمت مناسب

-رعایت نکات اخلاقی : مانند عدم کپی برداری از برنامه های دیگر (رعایت پرچم Copy right- که در ایران خیلی رعایت نمی شود)  – مدت دار نکردن برنامه ها برا سودجویی – حفظ و درج نام نویسنده

 

تخصص برنامه​نویس ، نوشتن برنامه یا نرم افزار کامپيوتری است. برنامه نویس پس از تحلیل مسئله ای که قرار است برنامه حلش کند، حل مسئله را  با الگوریتم‌های منطقی و با یک زبان صوری برای کامپیوتر تعریف می‌کند. میزان پیچیدگی برنامه‌ای که یک برنامه​نویس می‌نویسد، بسته به نوع کاربرد متفاوت است. به عنوان مثال دستورالعمل‌های برنامه‌ای که تاریخ شمسی را به میلادی تبدیل می‌کند، با دستورالعمل‌های برنامه‌ای که قرار است محیط درون هواپیما را برای یک خلبان تازه​کار شبیه‌سازی کند بسیار متفاوت است. با اینکه ممکن است در چند ساعت یک برنامه را نوشت، ساخت بعضی نرم‌افزارها می‌تواند  بیش از یک سال طول بکشد. برنامه‌نویس را با نام زبانی که در آن مهارت دارد، مثلا برنامه‌نویس جاوا یا نوع کار یا محیطی که در آن کار می‌کند، مثلا برنامه‌نویس پایگاه داده و برنامه‌نویس وب می‌شناسند

 

فهرست مطالب

چکیده  …………………………………………………….. 1

مقدمه  …………………………………. 1

معرفی شغل موردنظر …………………. 2

جریان کار و فعالیتها  …………………………………. 3

مواد، تجهیزات،ابزار و ماشین آلات مرتبط    ………………………………..4

جایگاه شغلی موردنظر و نقش آن در ماموریت آن حوزه شغلی  ……………………. 4

نتیجه گیری و پیشنهادات  ……………………………..5

فرم ارزشیابی……………………………..6

فایل ورد در 15 صفحه + پاورپوینت در 7 اسلاید

حجم: 3.60 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *