دانلود پاورپوینت تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز


دانلود پاورپوینت تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز

پروژه تحلیل پلان فضای آموزشی تمرین معماری 2

دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از دانشگاه‌های شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است. این دانشگاه، که اولین دانشگاه تخصصی ایران در حوزه هنرهای اسلامی است، در مهرماه سال ۱۳۷۸ خورشیدی با پذیرش ۲۴۱ نفر دانشجو در رشته‌های تحصیلیطراحی صنعتی و فرش و معماری تأسیس شده و شروع به فعالیت نمود.

این دانشگاه دارای دو مجموعه به نام های مجموعه پردیس و مجموعه مقصودیه است.

مجموعه پردیس

مجموعهٔ پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ضلع جنوبی چهارراه حکیم نظامی و در محل سابق کارخانه چرم سازی خسروی قرار گرفته‌است؛ مساحت این مجموعه ۳۶٬۰۰۰ مترمربع شامل ۸ ساختمان سه‌طبقه و یک‌طبقه می‌باشد. مرمت مجموعهٔ پردیس از سال ۱۳۷۶ خورشیدی شروع شده و در همین راستا ساختمان‌های فرسوده به آمفی‌تئاتر، ساختمان اداری، سالن ورزشی، سلف سرویس و کتابخانه تغییرکاربری داده‌اند؛ همچنین توربین‌ها و ژنراتورهایی که در بخش تأسیسات کارخانهٔ چرم‌سازی باقی‌مانده‌اند، مرمت و بازسازی شده و به‌عنوان موزهٔ صنعتی مورداستفاده قرار خواهند گرفت.

مجموعه مقصودیه

مجموعهٔ مقصودیه یکی از مجموعه‌های دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که در خیابان مقصودیه واقع شده‌است. مساحت این مجموعه ۷٬۳۸۲ متر مربع شامل ساختمان‌های تاریخی بهنام، قدکی و گنجه‌ای‌زاده می‌باشد که این ساختمان‌ها هم‌اکنون به‌طور کامل مرمت و بازسازی شده و در اختیار دانشگاه قرار گرفته‌اند؛ همچنین ساختمان صدقیانی نیز پس از واگذاری، مرمت شده و به این مجموعه ملحق خواهد شد.

ساختمان بهنام

ساختمان بهنام یکی از ساختمان‌های تاریخی دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که قدمت آن به اواخر دورهٔ زندیه می‌رسد. مساحت این بنا ۱٬۹۰۰ متر مربع است و بخش اداری دانشکدهٔ معماری و شهرسازی را در خود قرار داده‌است. تالار مرکزی ساختمان بهنام به‌دلیل نقاشی‌شده بودن دیوارها و شومینه‌ها از مهم‌ترین آثار معماری دوره زندیه به‌شمار می‌رود.

ساختمان قدکی

ساختمان قدکی یکی از ساختمان‌های تحت‌تملک دانشگاه هنر اسلامی تبریز است. قدمت این بنا به اواسط دورهٔ قاجاریه می‌رسد و مساحت آن ۱٬۳۴۰ متر مربع شامل دو طبقهٔ زیرزمین و همکف و دو حیاط اندرونی و بیرونی است. ساختمان قدکی پس از مرمت و بازسازی بخش‌های مختلف دانشکدهٔ معماری و شهرسازی نظیر تعدادی از آتلیه هاو نمایشگاه را در خود گنجانده‌است. طبقهٔ زیرزمین این ساختمان به‌جهت جای‌دادن حوضخانه و حوض سنگی تاریخی در خود، نسبت به سایر طبقه‌ها اهمیت بیش‌تری پیدا کرده‌است و غالباً آثار دانشجویان در این محل به نمایش گذاشته می شود.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 46
حجم: 14.4 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *