دانلود فضاسازی شب بازار با رویکرد ایمن سازی
فضاسازی شب بازار با رویکرد ایمن سازی (نمونه موردی: شب بازار امامت ۴۹)
رضایت اجتماعی یکی از مباحث مهم در مدیریت شهری و گرایش شهروندان به فضاهای شهری می باشد. یک فضای شهری موفق، علاوه بر کارکردهای فرهنگی- اجتماعی خود، نیازمند زیبایی کالبدی جهت جذب مخاطبین بیشتر می باشد. این زیبایی کالبدی زمانی به وقوع می پیوندد که با ایمنی و امنیت اجتماعی همراه باشد.
یکی از این فضاها، بازار محله امامت ۴۹ می باشد که با رویکرد اقتصادی- فرهنگی در حال فعالیت است. این بازار در طول ایام هفته با ۲ نوع کاربری متفاوت روبروست: بازار شبانه، که کالاهای متنوعی در آن عرضه می شود و فعالیتی کاملا اقتصادی است و جمعه بازار کتاب، که در جمعه ها به عنوان دومین بازار مشهد، به خرید و فروش کتاب های متنوع می پردازد و فعالیتی اقتصادی – فرهنگی به شمار می رود.
از آنجا که تعداد مخاطبین این بازار قابل توجه و امکانات و خدمات رفاهی آنان کم بوده است، به دنبال حل مشکلات آن و ارائه راهکارهایی جهت ایمن سازی از طریق فضاسازی شهر فضای مذکور هستیم.
فضاسازی شب بازار با رویکرد ایمن سازی :
بخش اول: طرح پژوهش
- مقدمه
- طرح مسئله
- سوالات پژوهش
- اهداف پژوهش
- ضرورت پژوهش
- معرفی محدوده
- مفاهیم و اصطلاحات
بخش دوم: مبانی نظری پژوهش
- چشم انداز آغازین
- بررسی دیدگاه های عمومی
- بررسی طرح بالادست
- چشم انداز مقدماتی
- تجارب داخلی
- تجارب خارجی
- تعیین حوزه بلافصل و مداخله
- نظام کاربری زمین
- نظام حرکت و دسترسی
- نظام فرم کالبدی
- طبقات
- نظام استخوان بندی فضاهای همگانی
- نظام منظر شهری
بخش سوم: تجزیه و تحلیل ها
- جدول SWOT
- ارائه الگو
بخش چهارم: نتیجه گیری
- فضاسازی پیشنهادی
فرمت فایل: Pdf |
تعداد صفحات: 102 |
حجم: 8.25 مگابایت |