دانلود فضاسازی شب بازار با رویکرد ایمن سازی


دانلود فضاسازی شب بازار با رویکرد ایمن سازی

فضاسازی شب بازار با رویکرد ایمن سازی (نمونه موردی: شب بازار امامت ۴۹)

رضایت اجتماعی یکی از مباحث مهم در مدیریت شهری و گرایش شهروندان به فضاهای شهری می باشد. یک فضای شهری موفق، علاوه بر کارکردهای فرهنگی- اجتماعی خود، نیازمند زیبایی کالبدی جهت جذب مخاطبین بیشتر می باشد. این زیبایی کالبدی زمانی به وقوع می پیوندد که با ایمنی و امنیت اجتماعی همراه باشد.

یکی از این فضاها، بازار محله امامت ۴۹ می باشد که با رویکرد اقتصادی- فرهنگی در حال فعالیت است. این بازار در طول ایام هفته با ۲ نوع کاربری متفاوت روبروست: بازار شبانه، که کالاهای متنوعی در آن عرضه می شود و فعالیتی کاملا اقتصادی است و جمعه بازار کتاب، که در جمعه ها به عنوان دومین بازار مشهد، به خرید و فروش کتاب های متنوع می پردازد و فعالیتی اقتصادی – فرهنگی به شمار می رود.

از آنجا که تعداد مخاطبین این بازار قابل توجه و امکانات و خدمات رفاهی آنان کم بوده است، به دنبال حل مشکلات آن و ارائه راهکارهایی جهت ایمن سازی از طریق فضاسازی شهر فضای مذکور هستیم.

فضاسازی شب بازار با رویکرد ایمن سازی :

بخش اول: طرح پژوهش

  • مقدمه
  • طرح مسئله
  • سوالات پژوهش
  • اهداف پژوهش
  • ضرورت پژوهش
  • معرفی محدوده
  • مفاهیم و اصطلاحات

بخش دوم: مبانی نظری پژوهش

  • چشم انداز آغازین
  • بررسی دیدگاه های عمومی
  • بررسی طرح بالادست
  • چشم انداز مقدماتی
  • تجارب داخلی
  • تجارب خارجی
  • تعیین حوزه بلافصل و مداخله
  • نظام کاربری زمین
  • نظام حرکت و دسترسی
  • نظام فرم کالبدی
  • طبقات
  • نظام استخوان بندی فضاهای همگانی
  • نظام منظر شهری

بخش سوم: تجزیه و تحلیل ها

  • جدول SWOT
  • ارائه الگو

بخش چهارم: نتیجه گیری

  • فضاسازی پیشنهادی
فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: 102
حجم: 8.25 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *