دانلود رایگان بررسی روش کار خان کشی و دستگاه های خان کشی


دانلود رایگان بررسی روش کار خان کشی و دستگاه های خان کشی

در روش خان کشی حرکت تراش مستقیم الخط است. امتیازات این روش زمان های تولیدی بسیار کوتاه و دقت بسیار بالای آن است، اما نیاز به ابزارهای بسیار گران بها دارد.

روش خان کشی برای ایجاد سطح مقاطع معین در سوراخ های دایره ای شکل بدون ته بکار می رود شکل(۱-۱)

مقاطع خان کشی شکل ۱-۱

سوراخ های ته دار را فقط می توان به روش صفحه تراش ماشینکاری نمود. میله خان کشی به عنوان ابزار از ردیف یک سری دندانه های تراش تشکیل شده است. اما چون کار تراش بایستی در یک کورس کامل شود، شکل دندانه ها مرحله به مرحله به شکل نھائی پروفیل در دست تولید نزدیک می شود ( اشکال ۲-۱ و ۳-۱)۔

میله خان کشی شکل ۲-۱

مقایسه بین خان کشی و اره کشی شکل ۳-۱

به این جهت فقط یک حرکت تراش وجود دارد. عملکرد پیشروی بدون حرکت خاص توسط خود شکل دندانه های تغییر یافته دندانه های بعدی در جهت شعاعی اعمال می شود. این عمل را می توان به عنوان یک نوع بار دادن دندانه ای تصور نمود.

ماشین های خان کشی

ویژگی های روش های خان کشی بر ماشین های خان کشی تطیق داده شده اند. چنان چه اشاره شد چون حرکت پیشروی وجود ندارد میله خان کشی به عنوان یک ابزار گران قیمت کلیه کارهای براده برداری را در یک کورس کاری انجام می دهد. در نتیجه میز کشش بایستی بعد از هر کورس خان کشی ثابت بماند تا بتوان قطعه کار تمام شده را خارج نمود ( بطور مثال مخزن تعویض ). علاوه بر این برای خان کشی حتما یک ماده خنک ساز نیز لازم است و نیروی کشش بایستی توسط سوپاپ های اطمینان محدود شود تا ابزارهای خان کشی زیاده از حد بارگذاری نشوند.

ماشین های خان کشی در طرح های ساختمانی افقی و عمودی طراحی شده اند.

ماشین های خان کشی افقی 

علاوه بر امکان تهیه ارزان قیمت این نوع ماشین ها دارای این امتیاز نیز هستند که داخل و خارج قطعات پیچیده (اشکال ۴-۱ و ۵-۱ ) را می توان توسط آن ها خان کشی نمود. اما اشکال آن ها نیاز به فضای زیاد آنها است.

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 5
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 282 کیلوبایت
هزینه دانلود: 10 صلوات هدیه به روح حضرت فاطمه (س) و سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *