دانلود ضوابط طراحی ساختمان های آموزشی ابتدایی و متوسطه


دانلود ضوابط طراحی ساختمان های آموزشی ابتدایی و متوسطه

ضوابط طراحی ساختمان های آموزشی (برنامه ریزی معماری همسان مدارس ابتدایی و متوسطه) که ضابطه شماره ۶۹۷ سازمان برنامه و بودجه می باشد

فهرست مطالب ضوابط طراحی ساختمان های آموزشی :

فصل اول: تعاریف پایه ضوابط طراحی ساختمان های آموزشی

  • کلیات
  • نظام آموزشی
  • مدرسه (واحد آموزشی)
  • دوره تحصیلی
  • مدارس (تک دوره ای)
  • مدارس دو دوره ای (ترکیبی)
  • مدارس فرهنگ
  • پایگاه فرهنگی – آموزشی محله
  • طبقه بندی فضاهای آموزشی
  • آلودگی صوتی
  • آلودگی محیطی
  • آلودگی بصری
  • شعاع دسترسی
  • دفتر فنی
  • کمیته فنی – تخصصی استان
  • زمین های با عوارض غیرمجاز
  • شیب بسیار مطلوب
  • شیب مطلوب
  • شیب نامطلوب
  • شیب غیرقابل قبول
  • هماهنگی
  • فرم و حجم ساده
  • شهرهای درجه ۱ و ۲
  • گسل
  • ظرفیت
  • سطح زیربنایی
  • سرانه

فصل دوم: معیارهای تعیین ظرفیت و سرانه فضاها

  • معیارهای تعیین ظرفیت
  • ظرفیت کلاس
  • ظرفیت فضاهای کمک آموزشی
  • ظرفیت فضاهای فرهنگی ورزشی (پرورشی)
  • فضاهای اداری
  • سرویس های بهداشتی
  • سرانه فضاها
  • فضاهای بسته
  • فضای محوطه
  • تعداد طبقات
  • سرانه زمین

فصل سوم: جدول برنامه فیزیکی مدارس

  • دوره ابتدایی
  • مواد آموزشی و ساعات تدریس هفتگی دوره ابتدایی
  • جداول برنامه فیزیکی مدارس ابتدایی تک دوره ای و ترکیبی
  • دوره متوسطه
  • مواد آموزشی و ساعات تدریس هفتگی دوره متوسطه
  • جداول برنامه فیزیکی مدارس متوسطه تک دوره ای و ترکیبی

فصل چهارم: ضوابط و استاندارد

  • ضوابط کلاس درس
  • ضوابط نمازخانه
  • ضوابط مبلمان و تجهیزات
  • رخت آویز
  • ضوابط طراحی بازشوها
  • ضوابط راهرو و پله
  • ضوابط سرویس های بهداشتی و آبخوری
  • ضوابط تأسیسات مکانیکی
  • ضوابط آب و فاضلاب
  • ضوابط نور و امکانات روشنایی
  • ضوابط معلولین

فصل پنجم: ضوابط مکانیابی مدارس در بافت شهر و محله

  • اصول ضوابط و مکانیابی
  • ضوابط مکانیابی
  • ضوابط کالبدی و سیما
  • توصیه های ضوابط (همجواری – مطلوبیت مکانی – ظرفیت)
  • توصیه ضوابط کالبدی و سیمای مدارس

منابع و مراجع

فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: 111
حجم: 2.89 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *