دانلود ترجمه مقاله چگونه یک تیم مجازی و کامل جهانی داشته باشیم: چهارچوب کاری برای بهبود بخشیدن به فرآیند مدیریت تیم های نرم افزاری توزیع شده


دانلود ترجمه مقاله چگونه یک تیم مجازی و کامل جهانی داشته باشیم: چهارچوب کاری برای بهبود بخشیدن به فرآیند مدیریت تیم های نرم افزاری توزیع شده

خاویر گارسیا گوزمن . خاویر سالدانا راموس . آنتونیو سکو . انا سانز استبان

 

 

  1. مقدمه

جهانی سازی صنعتی  و فعالیت های برون سپاری در حال افزایش هستند، زیرا بازاهای کنونی به شدت جهانی شده اند (بران 2007). در این محیط اگر موسسه ها بخواهند سطوح رقابتی و تولیدی مورد نیاز را حفظ کنند ناچارند از نرم افزار فعالیت های برون سپاری ( مانند توسعه، تست،حفظ، برنامه ریزی و مدیریت رخداد) استفاده کنند(هربسلب و مواترا 2001، سنگوپتا و همکاران 2006.). برای خلق محیط های برون سپاری افراد باید در یک نرم افزاد توسعه تیم واحد کار کنند.

برای شکل دادن به این نوع تیم بسته به همبستگی بین اعضاء تیم میتوان از استراتژی های مختلفی استفاده کرد. در این پروژه، مدیریت، مشخصات نیازمندی ها و طرح معماری در یک محیط انجام می شوند و توسعه و اصلاح اجزاء نرم افزار توسط کارخانه های نرم افزار در محیط های جغرافیایی مختلف انجام شده است (ادواردز وسریدهار 2003، اسمیت 2004 ) .

هرچند سایر پروژه ها به ایجاد چندین تیم میان رشته ای و هماهنگ که افراد با توانایی های بالا را که از نظر جغرافیایی در مناطق مختلف کار می کنند به دور هم جمع می کند نیاز دارند. به این نوع تیم ها،  تیم های مجازی می گویند (کوهن و گیبسون2003). کاری که در این مقاله ارائه شده است به طور ویژه روی نوع دوم تیم تمرکز می کند.

ویژگی های خاصی که تیم های مجازی را از تیم های سنتی تمیز می دهد عبارتند از:

  • هرکدام از اعضای تیم می تواند در مناطق مختلف کار کند، اعضا می توانند به طور مستقل فعالیت هایشان را در این مناطق انجام دهند ( هرکانن و دیگیران 2007).
  • هر کدام از اعضاء تیم فرهنگ های مختلفی و تجربیات کاری متفاوتی دارند (پاول و همکاران 2004) . پتانسیل بالایی برای ایجاد اختلاف بین اعضاء تیم های جهانی مجازی وجود دارد، زیرا این اعضاء در فرهنگ ها، مناطق جغرافیایی و محدوده های زمانی مختلفی کار می کنند ( کانکانهالی و همکاران 2007).
  • اعضاء تیم به زبان های مختلفی صحبت می کنند. اگرچه زبان انگلیسی بیشتر ازهمه کاربرد دارد، زبان ها و سلایق دیگری نیز وجود دارد ( دورنل و وبر 2005، گادس و همکاران 2007)
  • مدیریت دانش متفاوت است، زیرا دانش در سایت های مختلف توزیع شده است (راماسوبو و کریشنان 2005،استریوکوا و راینا 2008).
  • فعالیت های ارتباطی و ملاقات ها در حد زیادی به تکنولوژی ها وابسته است. بنابراین زمان زیادی برای رسیدن به یک نظر مشترک در مورد اهداف و چگونگی رسیدن به آن نیاز است (پتکویک و همکاران 2006).
  • تفاوت زمانی باعث می شود تا مدیریت دستور جلسه سخت تر شود، دینامیک کار گروهی و دینامیک کار در مکان های مختلف باید با همدیگر ترکیب شوند ( لی کلی و سنکی 2007).

سازمان های مختلفی که توسعه نرم افزار جهانی را اجرا کرده اند به این موضوع پی برده اند که که محیط های که به طور جغرافیایی توویع شده اند بسیار پیچیده اند (هربسلب و مواترا 2001). این پیچیدگی در نتیجه چالش های دیگری است که با آن مواجه می شوند:

(الف) عدم  وجود درک مشترک از اهداف و نیازمندی های تیم. این امر باعث می شود اعضا تیم احساس منزوی بودن کنند و تمایلی به همکاری، سهیم شدن و کار گروهی نداشته باشند (لی کلی و سنکی 2007، استریوکوا و راینا 2008)

(ب) مشکلات ارتباطی بین اعضاء تیم که در مناطق جغرافیایی مختلفی وجود دارند (فولر و همکاران 2007، روزن و همکاران 2007).

(ج) تفات بین فرآیند ها، مکانیسم های مدیریتی  و مهارت ها و توانادی های مربوطه باعث ایجاد مشکل و تنگنا در اجرای پروژه می شود (لی کلی و سنکی 2007، آی پی آر سی 2007)

(د) مدیریت بی فایده دانش تقسیم شده در بین اعضاء مختلف تیم منجر به تکثیر، ناهماهنگی و عدم وجود دانش به دارائی های پروژه (آی پی آر سی  2007، روزن و همکاران 2007).

برای حل مشکلاتی که پیشتر توضیح داده شد، این امر ضروری است که ائتلاف موثر تکنیک های توسعه نرم افزار را در محیط های جهانی به همراه فعالیت های دیگر تسهیل کرد تا بتوان پیچیدگی بالای این نوع محیط ها را اداره کرد. به عنوان مثال فعالیت های واضح برای مدیریت تیم های مجازی جهانی ( سنگوپتا و همکاران 2006، پتکویک و همکاران 2006) ، در دسترس بودن محیط های کار اشتراکی (گادس و همکاران 2007، هربسلب 2007 ) و  فعالیت های مدریت دانش تقسیم شده (توماس و همکاران 2007).

این تحقیق مجموعه ای از فعالیت ها را برای تسهیل کردن ائتلاف موثر تکنیک های توسعه نرم افزار تعریف و اعتبار بخشی می کند تا مشکلات خاص تیم هایی را که به طور جهانی توزیع شده اند را حل کند.

2.مرور ادبیات و سوابق مربوطه

این بخش به ارائه فعالیت های مرتبطی می پردازد که در صنعت نرم افزار برای مدیریت تیم نرم افزار جهانی مورد استفاده قرار می گیرد. از مدل 5 فازی هرتل (هرتل و همکاران 2005) برای ساخت اطلاعاتی که از قبل در دسترس بود استفاده شد، زیرا این مدل دید ساختاریافته تری از دوره عمر یک تیم نرم افزار جهانی ارائه می دهد. این مدل 5 فاز اصلی  به همراه فعالیت های مدیریتی خاص که باید در کارهای تیمی مجازی انجام شود مشخص می کند.

تصویر شماره 1 طرح های پیشنهادی را که برای این قسمت یعنی مرور ادبیات و سوابق مربوطه مورد نیاز است با استفاده از مدل 5 فازی هرتل خلاصه و مرتب می کند.

الف) آمادگی : اهداف این فاز  تعریف ساختار و اهداف تیم، استخدام اعضاء تیم بر مبنای مهارت های تعریف شده و حمایت های تکنولوژیکی مورد نیاز برای کار در محیط هایی که به لحاظ جغرافیایی بخش شده اند.

در زمان سازمان دادن تیم ها ، ساختارهای سازمانی آنها، فعالیت هایی که برای هرکدام از آنها مقرر شده و قوانین اجرای مدیریت را  باید در نظر داشت (اورتیز د گینئا و همکاران 2005). سایر مقالات که در مورد ایجاد تیم های جهانی نرم افزار هستند در مورد نیاز به داشتن زیربناهای موثر و فرآیندهای این محیط ها و همینطور نیاز به تعریف پیش نیازهای تثبیت تیم های موثر سخن گفته اند (کارمل 1999،کارولاک 199).

هدف مربوط به هرکدام از این زیر مجموعه تیم ها در توسعه جهانی نرم افزار  (GSD) در این فاز ثبت شده است. لیست های پیش نیاز ها برای آسان کردن کنترل بهتر هدف تعیین شده برای هرکدام از این زیر مجموعه تیم ها استفاده می شود. در حالت کلی، این لیست ها به اندازه لیست هایی که توسط استاندارد IEEE 830  (IEEE 1993)  تهیه می شوند معمول نیستند، اما در عوض ساده تر هستند. روش های دیگر اهمیت تثبیت اهداف تجاری تقسیم شده و این که چگونه آنها را با هرکدام از محیط ها تطبیق دهیم در این فاز مورد تاکید قرار گرفته شده است (راماسوبو و کریشنان 2005) . تک تک اهداف، سیستم های پاداش که باید هنگام رسیدن به اهداف اجرا شوند  (هرتل و همکاران 2005،  متلوف 2005) زیر بنا های تکنولوژیکی مورد نیاز برای اداره موثر تیم توسعه جهانی نرم افزار باید تاسیس شوند. انواع مختلفی از ابزارهای همزمان و غیر همزمان بسته به هدف مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود مشخص کردن الگوهای همکاری (شامر 2003) که ارتباط و همکاری را در بین افراد در سطوح مختلف آسان تر می کند در این فعالیت موثر تر به نظر می رسد.

How to get mature global virtual teams: a framework
to improve team process management in distributed
software teams
Javier Garcı ´a Guzma´n Javier Saldan˜a Ramos Antonio Amescua Seco
Ana Sanz Esteban
Published online: 3 April 2010
Springer Science+Business Media, LLC 2010
Abstract Managing global software development teams is not an easy task because of
the additional problems and complexities that have to be taken into account. This paper
defines VTManager, a methodology that provides a set of efficient practices for global
virtual team management in software development projects. These practices integrate
software development techniques in global environments with others such as explicit
practices for global virtual team management, definition of skills and abilities needed to
work in these teams, availability of collaborative work environments and shared knowledge management practices. The results obtained and the lessons learned from implementing VTManager in a pilot project to develop software tools for collaborative work in
rural environments are also presented. This project was carried out by geographically
distributed teams involving people from seven countries with a high level of virtualness.
Keywords Geographically distributed software development
Management of IT function Global distributed teams Virtual team efficacy
Team processes maturity Software team management

این فایل ورد (word) ترجمه در 36 صفحه و فایل اصلی لاتین pdf مقاله در 27 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *