دانلود ترجمه و مقایسه روشهای تحمل‌پذیر خطا برای کشف و ترمیم خطای خوشه بندی شبکه های سنسور بی سیم


دانلود ترجمه و مقایسه روشهای تحمل‌پذیر خطا برای کشف و ترمیم خطای خوشه بندی شبکه های سنسور بی سیم

مقالات

Energy-Efficient Fault-Tolerant Mechanism for
Clustered Wireless Sensor Networks

A Fault-recovery Routing Approach for
Loop-based Clustering WSN

Fault-Tolerant Clustering of Wireless Sensor
Networks

چکیده: در طی سالهای اخیر تحقیقات قابل توجهی در شبکه های سنسور برای کاربردهای نظامی و غیر نظامی انجام شده است. سنسورها عمدتاً محدودیت در انرژی دارند. بنابراین مدیریت کار آمد برای طول عمر سیستم در شبکه تعیین کننده می باشد. توان سنسور نمی تواند از ارتباط دور جهت رسیدن به منبع دور پشتیبانی کند. بنابراین آنها برای ارسال به معماری چند قطعه ای نیاز دارند. یک راه کارآمد که طول عمر سیستم را بالا ببرد، تفکیک شبکه به خوشه های متمایز می باشد که سرخوشه در این خوشه ها توان بالایی دارد. خوشه‌بندی یک توپولوژی کنترل کارآمد و پروتوکل ارتباط در شبکه‌هایی سنسور می‌باشد. با وجود اینکه سنسورها در محیطهای ناامن مثل میدان جنگ و جنگل و… گسترده شده‌اند و محدودیتهای از جمله محدودیت منابع و حجم‌کاری نامتوازن بین گره‌ها باعث شد که خوشه‌ آسیب‌پذیر بوده و دارای خطا و اشتباه در ارتباط می باشد. به هرحال خرابی با سطح بالاتر در روشهای سلسله مراتبی مثل خرابی سرخوشه خسارت زیادی به سیستم وارد می کند. زیرا توسط آنها دسترسی به دیگر گره های زیر شاخه خودش محدود می شود. بنابراین نیاز شدید جهت بهبود قدرت مکانیزمهای تحمل‌پذیر خطای در کاربردهای واقعی شبکه‌های سنسور است.

سه روش برای اینکار پیشنهاد شده است:

  1. روش مقاله اول مکانیزمی را جهت مقابله با خرابی سرخوشه پیشنهاد می کنیم، این مکانیزم در مقابل خرابی سر خوشه سعی می کند گرهای زیرشاخه آن را بازیابی کند و موجب افزایش کارائی شبکه شود.
  2. روش مقاله دوم مکانیزم توزیع شده تحمل‌پذیر خطا برای شبکه‌های سنسور که CMATO (مکانیزم تحمل‌پذیر خطا بر پایه عضو خوشه) نامیده شده است در مکانیزم CMATO گره‌های داخل خوشه موقع پردازش ارسالهای سرخوشه‌های همسایه را استراق سمع می‌کند. موقعیکه سرخوشه خراب می‌شود و ارتباط از سرخوشه قطع شود، اعضاء خوشه آن را کشف می‌کنند، باید بتواند خودشان را به خوشه مجاور برای ترمیم انتقال دهد.
  3. روش مقاله سوم در این روش خوشه‌بندی مبنی بر حلقه برای WSN با یک مکانیزم بهبود یافته ارائه شده. که براساس مشخصات گردش داده‌های WSN است. یک الگوریتم برای آزاد کردن گام اطلاعاتی از گره Sink به همه گره های در یک راه کاملاً توزیع شده طراحی می کنیم و پروتوکل مسیریابی مبنی بر اطلاعات طراحی می کنیم. با توجه به ترمیم خرابی در این مقاله یک الگوریتم ترمیم برای غلبه بر خرابی گره و خرابی ارتباط پیشنهادمی کنیم.
فرمت فایل: Word (قابل ویرایش) مقالات به همراه فایل پی دی اف مقالات لاتین
تعداد صفحات: —
حجم: 2.77 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *