دانلود پاورپوینت تحقیق کشاورزی دقیق


دانلود پاورپوینت تحقیق کشاورزی دقیق

چکیده:

کشاورزی دقیق  جدیدترین فن آوری در عرصه مهندسی کشاورزی می باشد که هم اکنون در کشورهای پیشرفته به صورت جدی بکارگرفته می شود. مهمترین محور کشاورزی دقیق شناخت دقیق مزرعه و یا زمین زراعی در نقاط مختلف آنست بطوریکه بتوان زمین زراعی را  آسیب شناسی نموده و در جهت اصلاح آن متناسب با شرایط نقاط مختلف زمین گام برداشت.

تاریخچه:

واژه کشاورزی دقیق (Precision Agricalture) برای اولین بار در دهه ۸۰ میلادی در ایالات متحده آمریکا عنوان گردید، این تعریف بر پایهٔ تقاضاهائی بنا شده تا مسائل زیست محیطی را که نتیجه فعالیت کشاورزی هم چون استفاده از آفت کش ها و کود بود را حل نماید و علاوه بر آن با افزایش بهره وری از منابع آب و خاک و کاهش ضایعات آن، ضریب بهینه محصولات کشاورزی را افزایش دهد. آزمایشات کشاورزی دقیق براساس مزارع بزرگ آغاز شد. براساس مفاهیم فن آوری اطلاعات مزرعه بزرگ را به واحدهای کوچک تقسیم کردند و سپس کشاورزی دقیق به صورت مزرعه داری دقیق شناخته شد. در طول ده سال گذشته کشاورزی دقیق به همراه توسعه فن آوری اطلاعات در جهان خصوصاً کشورهای توسعه یافته گسترش زیادی داشته است. از سال ۱۹۹۲ هر دو سال یک بار کنفرانس بین المللی ”کشاورزی دقیق“ برگزار می شود. امروزه این علم به صورت یک رشته دانشگاهی تدریس می شود و علاوه بر این، ماشین ها و تجهیزات، مکانیزاسیون کشاورزی دقیق در آمریکای شمالی و برخی کشورهای اروپائی تولید می شود. برای مثال حدود ۲۵۰۰۰ رایانه بر روی کمباین ها جاسازی شده اند تا میزان محصول ذرت سویا را بر طبق شاخص ها و استانداردهای این دانش ثبت و نگهداری نمایند. با این تعریف می توان دریافت که یکی از راه های رسیدن به کشاورزی پایدار و پیشرو، حرکت در مسیر کشاورزی دقیق می باشد.

تعریف کشاورزی دقیق:

تولید محصول با در نظر گرفتن غیر یکنواختی ها برای دست یابی به:

بهره وری بالا

محصول با کیفیت

حفظ محیط زیست

تعریف کشاورزی دقیق:

بطور کلی مدیریت مزرعه به نوعی بر مبنای متوسط، یا یکنواخت انجام می شود که تمام سطح مزرعه کاربرد یکنواخت نهاده های زراعی را دریافت نماید. به هر حال، تغییرپذیری در نوع خاک، عمق خاک، ناهمواری یا شیب، یا علف های هرز می توانند موجب تغییراتی در عملکردها شوند.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 40
حجم: 13.49 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *