صدور گواهی ایمنی و استفاده از آسانسور


رعایت موارد ذیل در خصوص صدور گواهی ایمنی و استفاده از آسانسور الزامی است :

1.درخواست کننده گواهی موظف است به منظور رعایت موارد ایمنی و اصول صحیح بهره برداری ، با انعقاد قرارداد لازم با شرکت های معتبر، آسانسور را تحت نظارت و نگهداری مستمر سرویس کار ذیصلاح و آموزش دیده قرار دهد و همچنین به منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد ، آسانسور را  به صورت سالیانه توسط شرکتهای بازرسی فنی ، بازرسی ادواری نماید ، در غیر اینصورت در قبال استفاده کنندگان مسئول خواهد بود.

2.با توجه به اخذ تائیدیه مکتوب از شرکت فروشنده (سازنده) آسانسور ، این گواهی مبتنی بر اینکه قطعات ایمنی آسانسور دارای کیفیت مطلوب و عملکرد آنها بر پایه اصول صحیح فنی می باشد صادر گردیده ، فلذا این شرکت هیچگونه مسئولیتی در خصوص عملکرد قطعات ذکر شده در تائیدیه پس از خاتمه بازرسی و صدور گواهی نخواهد داشت و هرگونه مسئولیت ناشی از عدم عملکرد صحیح قطعات به عهده فروشنده (سازنده) آسانسور می باشد.

3.صدور گواهی بازرسی به هیچ وجه رافع مسئولیتهای فروشنده نمی باشد و در صورت بروز هرگونه حادثه ، شرکت مهندسی و بازرسی فنی آذرستاویز در صورت طرح دعوا توسط خریدار علیه فروشنده به منظور احقاق حق خریدار ، همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

4.درخواست کننده می بایست اطلاعات لازم در زمینه نگهداری و موارد ایمنی را از فروشنده دریافت نماید و نسبت به رعایت دقیق مفاد اصول ایمنی و نگهداری آسانسور عمل نماید و چنانچه از نظر فنی اشکالی در قطعات و مجموعه آسانسور بروز نماید ، بلافاصله بدون اتلاف وقت مراتب را با سرویسکار واجد شرایط (ذکر شده در بند یک) در میان گذاشته و سرویس کار فوق می بایست سریعا بدون فوت وقت نسبت به رفع معایب اقدام نماید . در غیر اینصورت مسئول هرگونه حادثه و عواقب بعدی آن خواهد بود.(تاهنگام رفع عیب و اشکال ، استفاده از آسانسور مجاز نمی باشد)

  1. در صورتی که در طول زمان اعتبار گواهی نامه ( یک سال از تاریخ صدور) و در زمان بهره برداری ، حادثه ای رخ دهد و یا در قطعات و مجموعه آسانسور تغییرات مهم و اساسی صورت گیرد ، این گواهی ابطال می شود و درخواست کننده ( متقاضی) موظف است برای حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد ، درخواست بازرسی مجدد نماید ، در غیر این صورت مسئول عواقب آن خواهد بود.

5.این گواهی تایید می نماید که این آسانسور صرفا در زمان صدور گواهی با ویژگیهای استاندارد ملی ایران مطابقت دارد.

  1. پس از بازرسی و بررسی بر اساس استاندارد ملی ایران و مطابقت با مشخصات فنی ، این گواهی به درخواست کننده ارائه و مسئولیت حفظ مشخصات فنی ، ایمنی آسانسور، نگهداری آن و رعایت نکات ایمنی در زمینه استفاده بهینه از آسانسور بر اساس موازین صحیح و فنی به عهده درخواست کننده گواهی خواهد بود و این شرکت پس از صدور گواهی و تحویل آن به درخواست کننده با توجه به عدم دخالت و نظارت در بهره برداری هیچگونه مسئولیت قانونی در بروز حوادث احتمالی نخواهد داشت.

7.شرکت بازرسی ، کار بازرسی ارجاعی را با دقت،دانش و مهارت لازم انجام خواهد داد ، معهذا تحت هیچ شرایط مسئولیت و تعهدات شرکت و کارکنان بازرسی در قبال قصور یا تقصیر احتمالی اثبات شده در مراجع ذیصلاح ، از سقف بیمه مسئولیت مدنی این شرکت تجاوز نخواهد کرد.

8.درخواست کننده(متقاضی) متعد می گردد چنانچه به هر نحوی مبادرت به انتقال عین یا منافع آسانسور به دیگری نماید ، موارد ایمنی فوق الذکر را به انتقال گیرنده به نحو مقتضی ابلاغ نموده ، در غیر اینصورت مسئول عواقب آن خواهد بود.

9.درخواست کننده (متقاضی) با علم و آگاهی کامل از مفاد بندهای فوق ، اقدام به امضاء ذیل این موارد می نماید و حق اظهار هرگونه عدم اطلاع را از خود سلب می نماید.

نام و نام خانوادگی متقاضی :

تاریخ و امضاء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *