دانلود پاورپوینت آسانسور و پله برقی – کد 4837


دانلود پاورپوینت آسانسور و پله برقی

دانلود پاورپوینت آسانسور و پله برقی

تاریخچه آسانسور
آسانسور وسیله حمل و نقل عمودی است که با سیستم تعلیق و تعادل نیروی محرکه عمل جابه جایی انجام می دهد. صنعت آسانسور جهان از زمانی که با نیروی برق کار می کند قدمتی یکصد و پنجاه ساله دارد، هر چند عمر بالابرها در جهان به بیش از ده هزار سال می رسد و اولین چرخ چاه خود از اولین بالابرها بوده است. اما پایه گذار علمی و طراح آسانسور امروزی دانشمند و ریاضی دان بزرگ اتوود است که با ساختن ماشین اتوود که عبارت بود از دو وزنه که با یک نخ به یکدیگر مربوط می شدند و روی قرقره ها بالا و پایین می رفتند توانست طرج ابتدایی یک آسانسور را ارائه دهد اما اولین آسانسور به شکل امروزی که دارای ترمز ایمنی بود توسط اوتیس در آمریکا ساخته و آزمایش شده و سپس بعد از آن دیگران نیز به ساخت انواع آسانسور دست زدند و صنعت آسانسور شکل گرفت.

مهمترین شرکت های تولید آسانسور در جهان اوتیس و شیندلر با قدمتی حدود یکصدو پنجاه سال می باشند.
اما صنعت آسانسور ایران قدمتی هشتاد ساله دارد. آسانسورها کامل و بسته بندی شده از خارج از کشور به ایران وارد شده است. لیکن بتدریج شرکتهای ایرانی فروش و نصب آسانسور در ایران بوجود می آیند و در سال 1345 اولین کارگاه تولید درب و کابین توسط اوکسن الکسانی با کپی برداری از روی درب و کابینهای شرکت های اروپایی بوجود می آید.

پس ازجنگ تا به امروز شش شرکت تولید کننده آسانسور در ایران که دارای مجوز از وزارت صنایع و معادن هستند فعال بوده اند:
1- شرکت ایران شیندلر تحت لیسانس شرکت شیندلر سوئیس در شهر صنعتی قزوین ( این شرکت اکنون به شرکت سرمایه گذاری شاهد تعلق دارد).
2- شرکت آسانسور و پله برقی گیلان ( ایران امباربا سابق در سال 1380 منحل شده است).
3- شرکت گستره طوس در مشهد.
4- شرکت اطلس تک در تهران.
5- شرکت آسانسورسازی دماوند در تهران و دماوند.
6- شرکت آسانسور و پله برقی افرند در تهران.
همچنین بیش از یکهزار شرکت نصب و سرویس ( واحد طراحی موتاژ) در سراسر ایران مشغول بکارند که کارشان فروش و مونتاژ و سرویس دهی به آسانسور است.
تعداد یکصدو بیست کارگاه کوچک و بزرگ در سراسر ایران بکار ساخت درب کابین و قطعات آسانسور مشغولند.
تعدادی نمایندگی فروش آسانسورهای وارداتی از جمله اوتیس،تیسن ،کونه ،گلداستار،فوجی، ام پی و…
چند واحد خدمات فنی مهندسی مجموعه صنعت آسانسور و پله برقی ایران را تشکیل می دهند.
ایران در حال حاضر، بیش از دویست هزار آسانسور و پله برقی نصب شده دارد.
žمعرفی

žآسانسور دستگاهی است دائمی که برای جا به جایی اشخاص یا کالا، بین طبقات ساختمان بوده و در طبقات مشخصی عمل می نماید . دارای کابینی است که ساختار ، ابعاد و تجهیزات آن به اشخاص به سهولت اجازه استفاده می دهد و میان ریلهای منصوبه عمودی با حداکثر انحراف 15 درجه حرکت می کند . آسانسور وسیله نقلیه عمومی دائمی است که بین ترازهای از قبل تعریف شده حرکت می کند. آسانسور تنها وسیله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گیرد و عمومی ترین وسیله جابجایی عمودی در جهان است. آسانسور وسیله نقلیه ای است که کنترل آن به یک سیستم سپرده شده، فرمان دادن به آن به اختیار مسافر است ، اما ایستادن آن در محل مقرر توسط سیستم است.

žآسانسور در داخل محیطی نصب می شود که از سه قسمت تشکیل شده است :

ž1- موتورخانه :

žبرای برقراری موتور و گیربکس و تابلو کنترل آسانسور و تابلو برق

ž2- چاه آسانسور :

žبرای نصب درها ، ریلها و همچنین محلی برای حرکت کابین و وزنه

ž3- چاهک :

žدر پایین ترین قسمت چاه آسانسور ،برای ضربه گیرها و بافرها موتور گیربکس بعنوان قلب آسانسور و تابلو کنترل بعنوان مغز آسانسور عمل می نماید .

ž

ž

žانواع آسانسور از نظر کاربرد : 

ž1- آسانسور حمل بار و مسافر :  آسانسورری است که برای حمل ونقل کالا طراحی شده است و معمولا عمل حمل ونقل بهمراه افراد صورت می گیرد.

ž2- آسانسور خدماتی : آسانسوری است دائمی که برای جابجایی کالا بین طبقات ساختمان می باشد و در طبقات مشخصی عمل می کند ، دارای کابینی است که ابعاد آن به اشخاص اجازه استفاده را می دهد و در میان ریلهای منصوبه عمودی و با حداکثر 15 درجه انحراف ، حرکت می کند. ابعادی که کابین را برای افراد قابل استفاده می کند ، باید از مقادیر زیر بیشتر شود :

ž    الف – مساحت کف کابین 1 متر مربع

ž    ب – عمق 1 متر

ž    ج – ارتفاع  1 متر

ž3- آسانسور های ترکیبی باربر- مسافربر

ž4- آسانسور خودرو بر : در ساختمان های خصوصی آسانسوری که اتاقک آن ابعاد مناسبی برای جابجایی خودروهای سواری داشته و طراحی آن امکان این جابجایی را می دهد .

ž5- آسانسور های بیمار بر( برانکارد بر)

ž6- آسانسور های غذا بر

ž7- آسانسور های نامه بر

ž 

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 47
حجم: 6 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *