دانلود فایل ورد زندگی نامه جمال زاده 


چکیده:

در داستان  نویسی وسبک نویسیندگی امروز  نویسنگان از روشهای  مختلفی استفاده میکنند که  جمال زاده از نویسنگان بنام  معاصر ما  بوده است  و سبکی خاص  در نویسندگی داشته که بنده سعی کرده ام که  در این  تحقیق   بخش کوچکی از زندگی نامه  این نویسنده  وسبک نویسندگی وجذابیت ها ی سبک  ومبنای و پایه اساس فکری  ایشان  را مطرح  ودر اخر نیز به معرفی اثار وخدمات این نویسنده ای بزرگوار که تاثیر زیادی در  ادبیات  ما داشته . بپردازم .

 

مقدمه:

درمیان ادبیات  کشور ما کمتر پیش امده که به معرفی نویسند گان بپردازندو   متا سفانه فقط ازانها درحداسم یاد میشود .جمال زاده از نویسندگان بزرگ کشورماست که با داستانهای کوتاه وبلند خود وسبک زیبای  وطنز امیز خود که  خواننده را به حال  و هوایه  کودکی نویسنده و.خود می برد  و در عین  حال مسائل جالب وزیبایی را مطرح می کند  که در ان زمان مطرح کردن انها کار ساده ای نبوده گه ایشان  با ان سبک زیبای خود انها را مطرح کرده  واین بسیار جالب است که شاید امروز  جامعه ما بیشتر  به این گونه نویسندگان نیاز داشته باشد   ومطرح کردن وشناساندن ان  بسیار  لازم است  به همین  دلیل بنده سعی کرده  ایشان و سبک نویسندگیشان را به شما بشناسانم وامیدوارم  تر انجام این کار تا حدی موفق شده باشم

 

زندگی نامه :

سید محمد علی جمال زاده در سال 1309 هـ . ق. برابر با سال 1270 هـ . ش. در شهر اصفهان به دنیا آمد. پدر او سید جمال الدین واعظ همدانی معروف به (اصفهانی) از خاندان بزرگ صدر در لبنان و مادر او مریم فرزند میرزا حسن باقرخان از اعیان شهر اصفهان بود.

پدر جمال زاده روحانی ای مبارز و از خطیبان و بزرگان مشروطه خواه و موسسان آزادی سیاسی در عهد مشروطه به شمار می رفت و چون همیشه در حال سخنرانی علیه شاه بود، از طرف ظل السلطان (پسر ناصرالدین شاه) حاکم وقت اصفهان، مورد آزار و اذیت قرار می گرفت و او مجبور بود در شهرهای دیگری غیر از اصفهان، به سخنرانی و بیداری مردم بپردازد و همین آوارگی ها زندگی را برای خانواده ی او دشوار کرده بود.

خانه ی جمال زاده در آن وقت ها در اصفهان در محله ی بیدآباد و نزدیک به چهار سوی علیقلی آقا بود. جمال زاده در چهار سالگی نزد زن دایی اش (آمنه بیگم) که زن باسواید بود، البا را یاد می گرفت و پس از آن به چند مکتب از جمله مکتب پسر (ملا علی اصغر) که به گفته ی خودش از حیث صورت و سیرت به (ازرق شامی) می مانست، می رود و چون از همام جلسه اول فلکه می شود خیلی زود آن جا را ترک می کند.

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

زندگی نامه

ویژگیهای سبکی جمال زاده

سبک جمال زاده

الف) توصیف های پر اطناب و نیش آلود

ب) عنصر طنز و شوخ مابی

پ) ویژگیهای سبک واژگانی و بافت صرفی و نحوی

ت) زیبا شناسی نثر جمال زاده

آثار

سال شمار زندگی جمال زاده

منابع

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 24
حجم: 76 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *