نحوه جستجوی امتیاز پژوهشی مجلات معتبر علمی


نحوه جستجوی امتیاز پژوهشی مجلات معتبر علمی

کلیه مقالات چاپ شده در مجلات معتبر علمی در ارزشیابی سالانه دانشگاه از نظر ایندکس شدن در نمایه نامه های بین المللی و امتیازImpact Factor از سوی وزارت متبوع به شرح ذیل بررسی و رده بندی می شوند:

ایندکس نوع 1 – Medline, ISI 25

ایندکس نوع 2 –, Index Medicus, Pubmed 25

ایندکس نوع 3- Biological Abst, EMBase, Scopus, Chemical Abst, 15

ایندکس نوع 4 درسایرسایت های تخصصی ازقبیل Cinhal, ISC Index Copernicus, IMEMR, 10

مجلات ایندکس نشده معتبر خارجی از نوع کاغذی 5

مجلات علمی – پژوهشی ایندکس نشده داخلی 5

امتیازمقالات چاپ شده در مجلات معتبربراساس نوع مقاله

Original article امتیازات کامل
Review article امتیازدر 1/4 ضرب می گردد.
Case report / Research letter یک سوم امتیاز

short communication… یک دوم امتیاز
Letter to editor یک چهارم امتیاز
نویسنده دوم و بعد 70 درصد امتیاز

مقاله برگرفته از پایان نامه امتیازدر 1/1 ضرب می گردد

جستجوی مقاله یا مجله در سایت THOMSON REUTERS یا ISI

پیشنهاد می گردد پیش از ارسال مقاله برای چاپ ابتدا از وضعیت امتیاز و IF مجله مورد نظر مطلع گردید به این منظور با استفاده از نام کاربری ورمز عبور INLM که می بایست توسط کتابخانه مرکزی این دانشگاه فعال می گردد به سایت ISIبا آدرس http://apps.webofknowledge.com مراجعه فرمایید. شما در بخش web of Science این سایت قادر به جستجو بر اساس نام نویسندگان، عنوان مقاله و نام مجله می باشید.

جستجوی ضریب تاثیر Impact Factor (IF)

شما می توانید ضریب تاثیر مجلات مورد نظر را از بخش Additional Resourcesاین سایت و قسمت Journal Citation Reports(JCR) بررسی نمایید. ضریب تاثیر به وسیله اینجین گارفیلد بنیان گذار موسسه اطلاعات علمی که هم اکنون بخشی از پایگاه اطلاعاتی Thomson بنام ویکی از گسترده ترین ناشرین امریکایی است اختراع گردید. ضریب تاثیر سالانه توسط موسسه اطلاعات علمی در مورد مجلاتی که نمایه می گردند، محاسبه می شود. این مقیاس تنها برای مجلات بکار می رود و در مورد مقالات افراد یا پژوهشگران مصداق ندارد. تعداد نسبی استناد به مقاله هر فرد به عنوان ضریب استناد بررسی می شود. با ورود به قسمت JCR شما می توانید بر اساس نام مجله ضریب تاثیر مجله مورد نظرتان در سال 2010 یعنی آخرین ضریب تاثیر محاسبه شده را جستجو نمایید

با انتخاب Search for a specific journal و کلیک برSubmit شما به بخش زیر وارد میشوید و می توانید براساس عنوان کامل مجله، خلاصه عنوان مجله، کلمات عنوان و یا شماره شابک مجله ISSN)) ضریب تاثیر را جستجو نمایید. و در صورتی که نام مجله را فراموش نموده یا عنوان صحیح آنرا بخاطر ندارید می توانید با رجوع به View list of full Journal titles نام مجلات را مرور نمایید.

جستجوی مقاله یا مجله درسایت Pubmed

در صورتیکه مجله مورد نظر یا مقاله خود را در سایت web of Science نیافتید گام بعدی جستجو در سایت Pubmedو Medlineبه آدرس www.ncbi.nlm.nih.gov که بر اساس نام نویسنده ، آدرس، نام مجله و موضوع امکان جستجو را فرا هم نموده می باشد وشما می توانید در بخش Journal database مجله مورد نظر خود را جستجو نمایید.

جستجوی مقاله یا مجله درسایت Scopus

سایت Scopus به آدرس www.Scopus.com که بر اساس کلید واژه، کشور، نام نویسنده قادر به جستجو می باشید. البته امکان دستیابی به h-index هر فرد نیز در سایت موجود می باشد.

نمایه H : تاثیر فردی پژوهشگر

برای ضریب تاثیر پژوهشگر H-Index یا عدد هرسچ بوجود آمد که عبارت از تاثیر ومورد استناد قرار گرفتن هر فرد می باشد. اگر دانشمندی n مقاله چاپ کند که به همگی دست کم n بار استناد شود پس H-Index او n می باشد. این نمایه برای توصیف تاثیر و استناد پژوهشگر و نه مجلات تلاش می کند. این نمایه در سایت Scopus محاسبه و در دسترس عموم می باشد.

H-Index نمایه است که تولیدات علمی واقعی و تاثیر علمی وعینی یک محقق را می سنجد. این نمایه بر اساس تعداد استنادهایی که مقالات پژوهشگردرانتشارات افراد دیگر دریافت کرده اند محاسبه می گردد. نمایه همچنین می تواند برای سنجش بهره وری و تاثیر محققین یک گروه آموزشی یا یک دانشگاه و یا یک کشور بکارگرفته شود. این نمایه در سال 2005 توسط جورج ای هرسچ به عنوان ابزاری برای نشان دادن کیفیت نسبی فرضیات فیزیکدانان پیشنهاد شد وجایگزین سیستم های متریک شده است.

جستجوی مقاله یا مجله در سایت Index Copernicus

فهرست الفبائی مجلات دراین سایت به آدرس www.journals.indexcopernicus.com موجود می باشد.

و در صورت رجوع به Journal Search می توانید براساس رشته تخصصی، کشور،Issn، عنوان مجله ، عنوان مقاله، نام نویسنده و کلمات کلیدی جستجوی خود را انجام دهید.

ضمنا استفاده از سایت های Cochrane، Biological Abstract, Embase,، Chemical Abstract, Cinhal تنها در صورت مشترک بودن فرد امکان پذیر می باشد.

برای آگاهی پیدا نمودن از آخرین وضیت مجلات داخلی و IF سالهای گذشته می توانید به بخش نشریات معتبر مدیریت روابط بیت الملل سایت دانشگاه به آدرس http://international.ajums.ac.ir مراجعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *