دانلود پاورپوینت آغاز جنگ جهانی اول


دانلود پاورپوینت آغاز جنگ جهانی اول

جنگ جهانی اول

.1زمینه های آغاز جنگ                   6. ورود آمریکا به جنگ

.2جبهه غرب – کانون طوفان             7. قرارداد ورسای و پس از آن

.3جنگ در دریا و هوا

.4جنگ در خاور نزدیک

.5جنگ در جبهه شرق – پایان دنیای کهنه

 

زمینه های آغاز جنگ

—جنگ جهانی اول از مهمترین رویدادهای تاریخ جهان در قرن بیستم است. در این جنگ که به جنگ بزرگ معروف شد ، نزدیک به 10 میلیون جوان اروپایی به کام مرگ فرو رفتند.  این جنگ نتوانست مشکلاتی را که قبل از جنگ ، کشورها به آن دچار شده بودند را حل کند. دلایل این جنگ عبارت بودند از :

—1- رقابت کشورهای آلمان و فرانسه از قرن 19 به بعد.

در این رقابت سیاسی ، که از سال 1871 میلادی آغاز شده بود ، این کشورها در صلح به سر می بردند ولی در پنهان ، به جمع آوری و ساخت تسلیحات بر علیه یکدیگر اقدام می کردند.

vویلهلم دوم ، امپراتور آلمان

این دوره را که از 1871 تا 1914 به طول انجامید ،  دوره ی صلح مسلح نامیده اند. از دیگر دلایل دشمنی آلمان و فرانسه ، تصرف دو ایالت صنعتی و باارزش فرانسه یعنی آلزاس و لورن به دست آلمان بود.

—2- رقابت آلمان و انگلستان با یکدیگر .

دو کشور آلمان و انگلستان با یکدیگر دشمنی داشتند. امپراتور آلمان برادرزاده ی پادشاه انگلستان بود .آلمان پس از بدست آوردن مستعمراتی در آسیا و آفریقا ، نیروی دریایی خود را گسترش داد . این اقدام نیروی دریایی انگلستان را با خطر مواجه کرد و تبدیل به یکی از دلایل آغاز جنگ شد.

vشاه ادوارد هفتم ، پادشاه انگلستان

—

با ادامه  اختلافات ، سه کشور اتریش و آلمان و ایتالیا با هم پیمان اتحاد بستند و اتحاد مثلث را تشکیل دادند. در 1904 ، پیمان اتحادی بین انگلستان و فرانسه بسته شد. در این حال ، روسیه که از رفتار آلمان خشمگین شده بود ، به این دو کشور پیوست و اتفاق مثلث به وجود آمد. ویلهلم دوم ، امپراتور آلمان ، وزیر کاردان و توانایش ، بیسمارک ، را به بهانه کهولت سن از کار برکنار نمود و خود با موضعی خصمانه تر اداره ی امور را در دست گرفت.

vاروپا در سال 1913 میلادی

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 36
حجم: 2.22 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *