بررسی ۹ خطای پر تکرار طراحی سازه در ارور های ایتبس (Etabs)


بررسی ۹ خطای پر تکرار طراحی سازه در ارور های ایتبس (Etabs)

۹ ارور درد سر ساز  ایتبس (Etabs)

  • خطای هم پوشانی در ایتبس
  • خطای دیافراگم در etabs
  • علت ران نشدن ایتبس
  • گیر کردن آنالیز روی تحلیل P-Delta
  • خطاهای شامل Unstable
  • در آنالیز خطایی دیده نمی شود اما تغییر مکان طبقات آن تحت بارهای جانبی صفر است.
  • در هنگام طراحی قاب ساده مفصلی، مهاربندها خیلی قوی و ستون ها خیلی ضعیف طرح می شوند
  • نام فایل ها
  • خطای not a valid

پرتکرار ترین خطاهای ایتبس (Etabs)

شماره ارور توضیح و راهکار
۱۷۲۱ و ۱۷۲۲ این ارور به علت خطای سیستم فعالسازی نرم افزار ایجاد می شود و عمدتا به علت خرابی فایل فعالسازی نرم افزار یا نسخه اشتباه روی سیستم ایجاد می شود.
بهتر است نرم افزار به طور کامل توسط یکی از نرم افزارهای حذف برنامه مثل revo uninstaller حذف و دوباره نسخه مناسب با توجه به 32 بیت بودن یا 64 بیت بودن نرم افزار نصب شده و دوباره از نو فعال شود.
۴ و ۵ و ۱۱۲ و ۱۲ بیشتر به علت عدم وجود فضای کافی در درایوی که فایل ایتبس قرار گرفته ایجاد می شود و باید فضای لازم را ایجاد کرد یا فایل را به درایو دیگر منتقل کرد

خطای همپوشانی (overlapping) در ایتبس

یکی از ارورهای ایتبس در قسمت  Check Model، همپوشانی دو یا چند عضو (overlapping) می باشد. برای رفع خطای overlapping باید با انتخاب اعضای گزارش شده از منوی select-labels-frame labels و انتخاب Show selected objects only در یکی از پنجره های نمایشی نرم افزار، اعضای مدنظر را ویرایش نمود.

خطای دیافراگم در etabs

درصورتی که برای سقف های تراز بین طبقه ای (refrence plane) از دیافراگم جداگانه استفاده نشده باشد، نرم افزار خطای دیافراگم خواهد داد. باید آنها را انتخاب کرده و یک دیافراگم مجزا به آن اختصاص داد.

علت ران نشدن ایتبس

  • خطای Unable to write frame loads در هنگام آنالیز و بعد از آن Unable to create model to run گاهی نمایش داده می شود، که علت آن ناشناخته بودن بارهای ثقلی برای تحلیل تحت بارهای  فرضی یا خیالی است.
  • برای رفع خطای ران نشدن ایتبس، در برخی ورژن های نرم افزار باید یک یا چند بار خیالی notional را حذف کرده، آنالیز را انجام داد و سپس قفل را باز کرده و مجددا بارهای خیالی را تعریف کرده و فایل را ذخیره کرد، یا ابتدا بارهای فرضی را در بخش load cases به بار other تغییر داده و آنالیز کرد و دوباره بارهای فرضی را به پیش فرض program determined برگرداند.

نام فایل ها

 نام فایل ها و پوشه های پروژه ترحیجا انگلیسی باشد زیرا در فارسی ممکن است دچار خطا شود.

خطای not a valid

ERROR opening file , May not a valid ETABS .EDB file

در این مورد احتمالاً فایل با ورژن ۹.۷.۴ ساخته شده است و قصد دارید در ورژن بالا آن را باز کنید.برای رفع این مشکل باید فایل قدیمی را به ورژن جدید تبدیل کرد، بدین منظور فایل ETABSTran2013 را از سایت سازنده نرم افزار دانلود کرده و فایل را از حالت زیپ خارج کنید و سپس فایلی که به اسم ETABSTran2013.exe به دست می آید را داخل فولدری که نرم افزار شما نصب شده است کپی نمایید سپس می توانید با اجرای نرم افزار، فایل قدیمی را باز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *