چگونه به دانشگاه صنعتی قم برویم؟


چگونه به دانشگاه صنعتی قم برویم؟

دانشگاه صنعتی قم در سال ١٣٨٧ تاسیس شده و داری سه دانشکده فنی مهندسی، علوم پایه، برق و کامپیوتر می باشد. این دانشگاه در یازده رشته کارشناسی و پانزده رشته کارشناسی ارشد از طریق آزمون سراسری دانشجو می پذیرد. ساختمان فعلی دانشگاه که در پنج کیلومتری جاده قدیم قم-تهران واقع شده است، به طور موقت از سوی سازمان هلال احمر در اختیار دانشگاه قرار گرفته و قرار بر این است که ساختمان جدید به محلی واقع در ابتدای آزاد راه قم-تهران منتقل شود. در این مقاله به پاسخ سوال چگونه به دانشگاه قم برویم؟ می پردازیم.

بهترین مسیر برای تردد از تهران به سمت دانشگاه استفاده از اتوبوس های بین شهری و یا تاکسی ها تهران – قم موجود در ترمینال جنوبمی باشد. برای رفتن به ترمینال جنوب هم می توان از خطوط متروی شهری نزدیک محل سکونت خود استفاده کنید. دانشجویانی که در شمال و یا جنوب تهران سکنی دارند می توانند مستقیما از خط یک (قرمز رنگ) استفاده نمایند. اما اگر در شرق و یا غرب تهران سکونت دارید باید با تغییر خط در یکی از ایستگاه ها شهید بهشتی، درواز دولت و یا امام خمینی سوار قطار های خط یک شوید. البته دوستانی که در سمت غرب هستند می توانند از پایانه آزادی برای رسیدن به ترمینال جنوب از تاکسی و یا سواری و یا اتوبوس استفاده نماییند.

عزیزانی که برای رفتن به دانشگاه  از اتوبوس های مسافر بری استفاده نکرد و تمایل به استفاده از تاکسی ها را دارند، باید در مقابل بهشت حضرت معصومه (علیها السلام) پیاده شده و سپس از سواری هایی که به سمت دانشگاه می روند استفاده نمایند و یا اینکه این مسیر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای را  پیاده طی کنند.

دانشجویان ساکن قم هم می توانند از اتوبوس های تندرو خط یک (میدان شهید مطهری به تره بار) که مبدأ حرکت این اتوبوس ها از میدان شهید مطهری بوده و سپس از خیابان امام به سمت خارج از شهر حرکت می کنند استفاده نمایند و یا اینکه از طریق سرویس های خوابگاه که از میدان امام حرکت می کنند استفاده کنند.

چگونه از دانشگاه به سمت تهران بروم؟

میدان ٧٢ تن یکی از اصلی ترین میدان های شهر قم است که روزانه ده ها هزار نفر از طریق این میدان به أقصی نقاط کشور سفر می کنند. برای رسیدن به میدان می توان از سرویس های دانشگاه استفاده نمود. چون سرویس ها در ساعات خاصی حرکت می کنند پیشنهاد می شود از تاکسی های مقابل دانشگاه به سمت میدان ٧٢ استفاده نمود. در ضلع شمال میدان ٧٢ تن که به سمت تهران و کاشان است، می توان از اتوبوس های گذری که هزینه ای ناچیز دریافت می کنند استفاده نمود. اکثر این اتوبوس ها به سمت ترمینال جنوب است و به ندرت می توان اتوبوس هایی به سمت پایانه بیهقی و پایانه آزادی یافت نمود. زمان تقریبی از میدان ٧٢ تن به سمت ترمینال جنوب حدود ۱:۳۰ دقیقه می باشد.

لازم به ذکر است که جهت رفاه حال دانشجویان ، دانشگاه سرویس های رفت و برگشت را مهیا نموده است که برای کسب اطلاعات دقیق از زمانبندی و محل حرکت این سرویس ها در هر ترم، باید به مسئولین دانشگاه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *