دانلود پاورپوینت تجزیه تحلیل ترمینال نیویورک


NY Port Authority terminal

پیشینه
 – در سال 1939،آمریکا در حال رشد حمل و نقل اتوبوس بین ایالتی بود و باعث هرج و مرج در شهر نیویورک شده بود.درآن زمان اتوبوس ها از هشت ترمینال جداگانه میبایست مسافران را حمل کنند که باعث بوجود آمدن هرج و مرج در میان شهر شده بود.و شهر به دنبال یک پاسخ مناسب بود.شهردار وقت در اواخر سال 1946 دستور ساخت یک ترمینال واحد برای شهر صادر کرد.که انتظار این را داشتند که این ترمینال به یکی از بی نظیرترین ترمینال ها در آمریکا تبدیل شود.در 27 ژانویه 1949 زمینی در محله ای بین خیابان های 40 وخیابان هشتم و نهم و خیابان 41 در طول 2 سال با 9000 تن سازه فولادی در 15 دسامبر 1950 پس از یک دوره ساخت وساز نزدیک  به 2 سال و یک سرمایه گذاری   24000000 دلاری  این ترمینال متولد شد. پایانه اتوبوس های بین شهری در بندر نیویورک از وسیعترین و شلوغترین پایانه های اتوبوس در .جهان به شمار می رود.

مشخصات و معمار

محل اجرا: پل جورج واشنگتن در تقاطع خیابان های 178 و برادوی در نیویورک

کارفرما: دایره اجرایی حمل ونقل نیویورک

مهندس معمار: پیر لوئیچی نروی

مساحت ساختمان: 28700 فوت مربع

پایانه اتوبوس های بین شهری در بندر نیویورک از وسیعترین و شلوغترین پایانه های اتوبوس در جهان به شمار می رود. سفرهائی که توسط این پایانه انجام می شوند را می توان به دو نوع سفر تقسیم نمود:

سفر نوع اول شامل سفرهای بین شهری یا سفرهای راه دور و سفرهای نوع دوم از نوع سفرهای کوتاه بین نیویورک و حومه آن در اصطلاح برنامه ریزی حمل و نقل بنام CUMMUTER خوانده می شوند.

بطور متوسط 225 دستگاه اتوبوس راه دور ( بین شهری) و 500 دستگاه اتوبوس راه نزدیک از پایانه اتوبوس نیویورک در ساعت اوج بعدازظهر ( 18 – 17 ) اعزام می گردد. به طور متوسط در حدود 800 جابجایی اتوبوس به طور روزانه انجام گرفته و به 20000 مسافر سرویس می دهد.

پایانه اتوبوس بندر نیویورک دارای 116 پهلوگاه ( سکو) مسافرگیری برای راه نزدیک و 65 پهلوگاه جهت اتوبوسهای بین شهری است. این ارقام نشان دهنده این است که پایانه مزبور جزو پر رفت و آمدترین پایانه های جهان می باشد.

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 31
حجم: 2.27 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *