دانلود پاورپوینت تجزیه تحلیل ترمینال نیویورک


دانلود پاورپوینت تجزیه تحلیل ترمینال نیویورک

دانلود پاورپوینت تجزیه تحلیل ترمینال نیویورک

پیشینه:
در سال 1939،آمریکا در حال رشد حمل و نقل اتوبوس بین ایالتی بود و باعث هرج و مرج در شهر نیویورک شده بود.درآن زمان اتوبوس ها از هشت ترمینال جداگانه میبایست مسافران را حمل کنند که باعث بوجود آمدن هرج و مرج در میان شهر شده بود.و شهر به دنبال یک پاسخ مناسب بود.شهردار وقت در اواخر سال 1946 دستور ساخت یک ترمینال واحد برای شهر صادر کرد.که انتظار این را داشتند که این ترمینال به یکی از بی نظیرترین ترمینال ها در آمریکا تبدیل شود.در 27 ژانویه 1949 زمینی در محله ای بین خیابان های 40 وخیابان هشتم و نهم و خیابان 41 در طول 2 سال با 9000 تن سازه فولادی در 15 دسامبر 1950 پس از یک دوره ساخت وساز نزدیک  به 2 سال و یک سرمایه گذاری   24000000 دلاری  این ترمینال متولد شد. پایانه اتوبوس های بین شهری در بندر نیویورک از وسیعترین و شلوغترین پایانه های اتوبوس در .جهان به شمار می رود.

مشخصات و معمار:

محل اجرا: پل جورج واشنگتن در تقاطع خیابان های 178 و برادوی در نیویورک

کارفرما: دایره اجرایی حمل ونقل نیویورک

مهندس معمار: پیر لوئیچی نروی

مساحت ساختمان: 28700 فوت مربع

پایانه اتوبوس های بین شهری در بندر نیویورک از وسیعترین و شلوغترین پایانه های اتوبوس در جهان به شمار می رود. سفرهائی که توسط این پایانه انجام می شوند را می توان به دو نوع سفر تقسیم نمود:

سفر نوع اول شامل سفرهای بین شهری یا سفرهای راه دور و سفرهای نوع دوم از نوع سفرهای کوتاه بین نیویورک و حومه آن در اصطلاح برنامه ریزی حمل و نقل بنام CUMMUTER خوانده می شوند.

بطور متوسط 225 دستگاه اتوبوس راه دور ( بین شهری) و 500 دستگاه اتوبوس راه نزدیک از پایانه اتوبوس نیویورک در ساعت اوج بعدازظهر ( 18 – 17 ) اعزام می گردد. به طور متوسط در حدود 800 جابجایی اتوبوس به طور روزانه انجام گرفته و به 20000 مسافر سرویس می دهد.

پایانه اتوبوس بندر نیویورک دارای 116 پهلوگاه ( سکو) مسافرگیری برای راه نزدیک و 65 پهلوگاه جهت اتوبوسهای بین شهری است. این ارقام نشان دهنده این است که پایانه مزبور جزو پر رفت و آمدترین پایانه های جهان می باشد.

معایب سایت و ترمینال:

– قرارگرفتن ترمینال درداخل بافت شهری.
– ایجاد گره های ترافیکی در محدوده اطراف ترمینال.
– داشتن نمای زشت بطوریکه این ساختمان در رتبه بندی زشت ترین ساختمان های جهان دارای رتبه ی بالایی است.

محاسن سایت و ترمینال:
– استفاده از تقاطع های غیر هم سطح و تونل برای ورود و خروج اتوبوس ها  از ترمینال که اگرچه بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی را حل کرده ولی همچنان مسافرینی که با تاکسی و یا وسایل نقلیه دیگر به این ترمینال مراجعه میکنند ترافیکی در محدوده ترمینال ایجاد کرده اند.
– اگرچه این تقاطع های غیرهمسطح بخش اعظمی از مشکل ترافیکی حاصل از ترمینال را حل کرده است ولی باعث خراب شدن منظر شهری شده است.

– یکی دیگر از محاسن سایت امکانات رفاهی فراوان واستفاده از تکنولوژی های پیشرفته و دارا بودن قوی ترین دستگاهها و بالاترین میزان کاربردی می باشد. ساختمان این ترمینال از بهترین نوع سازماندهی برخوردار است به عنوان مثال توسط علائم راهنمایی الکترونیکی به اتوبوس های در حال ورود علامت داده می شود که به طرف کدام سکو حرکت کنند و در آنجا توقف نمایند.

چمدانهای مسافرین توسط آسانسورهای مخصوص از راهروی تحتانی به راهرو اصلی انتقال داده می شود. یک سکوی کمکی نیز جهت مسافران آن عده ای که قصد مسافرتهای ویژه خارج از برنامه و بخصوص را دارند همواره آماده است پله هائی نیز مسافرین را مستقیماً به خیابان یا به سالن هدایت می کند.

– خدمات ارتباطی خوب : پایانه مذکور در قلب منهتن قرار گرفته است. تمام بلوک های ساختمان بین دو خیابان هشتم و نهم در میدان تایمز قرار گرفته و راههای مستقیم زیر زمینی پایانه را به ایستگاههای خیابان هشتم و ایستگاههای مترو متصل می کند.

– جابجایی کلان مسافران: در سال 1968 طی عملکرد این پایانه 2575000 اتوبوس و 68000000 مسافر جا به جا گشته اند که به طور متوسط یک روز در هفته 8000 اتوبوس و 232000 مسافر می شود.

عملکرد مجموعه:

– پایانه اتوبوس بندر نیویورک دارای 116 پهلوگاه ( سکو ) مسافرگیری برای راه نزدیک و 65 پهلوگاه جهت اتوبوسهای بین شهری است. این ارقام نشان دهنده این است که پایانه مزبور جزو پر رفت و آمدترین پایانه های جهان می باشد.

– سازمان و مدیریت پایانه توسط مقامات شهر نیویورک اداره شده و شامل 60 مأمور حفاظت و 80 پرسنل عملیاتی و اداری تعدادی نظافت چی و 32 مامور نگهداری است.

– بطور متوسط 225 دستگاه اتوبوس راه دور ( بین شهری) و 500 دستگاه اتوبوس راه نزدیک از پایانه اتوبوس نیویورک در ساعت اوج بعدازظهر ( 18 – 17 ) اعزام می گردد. به طور متوسط در حدود 800 جابجایی اتوبوس به طور روزانه انجام گرفته و به 20000 مسافر سرویس می دهد.

 پلان های پایانه شاتوبوس بین شهری نیویورک:

1- بار                                2-پلکان متحرک به سمت محل فروش بلیط و سالن انتظار

3- انبار                               4-محل ورود اتوبوس ها

5- محل خروج اتوبوس ها         6- گذرگاه

7- خیابان                              8- ورودی راهروی کوچک هدایت کننده به سمت راهروی اصلیش

9- کنترل اتوبوس های در حال ورود     10- چراغ قرمز

11- پست                                       12- تلفن ها

13- پلکان متحرک هدایت کننده به سمت سالن انتظار و راهروی اصلی

14- سرویس مخصوص مردان         15- سرویس مخصوص زنان

16- پله های خروجی به سمت خیابان     17- سکوی کمکی

18- راهروی پایینی                  19- بالکن های ممتد روی فضای بین طبقه اول و دوم

20- پله ها به سمت راهروی زیر زمینی           21- تأسیسات

22- پمپ های هواکش ویژه تخلیه و تعویض هوا   23- محل چرخیدن و دور زدن

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 31
حجم: 4.7 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *