دانلود کتاب باغ های صخره ای


دانلود کتاب باغ های صخره ای

کتاب باغ های صخره ای که توسط ملیحه کارگری و با همکاری سیما ایرانلی تهیه شده است و به انتشارات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری رسیده است.

باغ سنگی در نقاطی احداث می گردد که بخواهیم از شکل طبیعی زمین حداکثر استفاده را بنماییم. یا زمین های مورد استفاده دارای پستی و بلندی در جهات مختلف بوده و در ضمن بافت زمین دارای سنگ های بزرگ نیز باشد. در چنین باغ هایی با پرورش گیاهان مختلف می توان ترکیب های بدیعی به وجود آورد. باغ سنگی دارای کمترین هزینه احداث است. گیاهان مورد استفاده گیاهان دائمی بوده و از نظر شرایط محیطی می تواند سایه دوست یا آفتاب پسند باشند.

باغات سنگی یا همان باغ های صخره ای علاوه بر مناظر بدیع و چشم نوازی که ایجاد می کنند در بهبود شرایط محیطی نیز نقش مهمی ایفا می نمایند. به عنوان نمونه در تهیان مناطقی مثل بلندی های حصارک و سعادت آباد و همچنین بلندی های شهران از جمله مناطقی هستند که می توانند بدون تحمل هزینه تسطیح زمین، به باغ های صخره ای بدل شوند. در کتاب حاضر سعی شده است ضمن بیان مراحل مختلف تهیه یک باغ صخره ای با بهره گیری از پستی و بلندی های طبیعی زمین، گونه های مختلفی از گیاهان مناسب برای کاشت در این باغ ها معرفی شوند.

فهرست مطالب کتاب باغ های صخره ای :

پیشگفتار

مقدمه

چگونه یک باغ صخره ای بسازیم

گیاهان مورد استفاده در باغ های صخره ای

بسترهای مورد استفاده در باغ های صخره ای

نحوه کاشت یک باغ صخره ای

نگهداری و بهداشت گیاهان باغ های صخره ای

تکثیر و نگهداری گیاهان در باغ های صخره ای

آب در باغ های صخره ای

گیاهان مورد استفاده در باغ های صخره ای، ویژگی های ظاهری و کاربرد آنها

منابع مورد استفاده

فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: 256
حجم: 34.1 مگابایت

سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *