دانلود پروپوزال کشف منابع انسانی در گرید با استفاده از سازماندهی معنایی


دانلود پروپوزال کشف منابع انسانی در گرید با استفاده از سازماندهی معنایی

Human resources discovery in the grid using semantic organizing

 

ج- بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :

سیستم گرید یک محیط محاسباتی توزیع شده مجازی است و هدف چنین محیطی پویا سازی، به اشتراک گذاری، و تجمع (جغرافیایی)منابع خودگردان و توزیع شده بر اساس توانایی، ظرفیت، کارایی، و هزینه منابع است و در عین حال دارای یک سازماندهی خاص نیز می باشد (Shah,2007).یکی از نیازهای اساسی محیطهای گرید مکانیزمهای کارا و موثر کشف منبع می باشد. کشف منبع شامل کشف منابع مناسب مورد نیاز درخواستهای کاربران است. پویایی، ناهمگونی، و توزیع جغرافیایی منابع از ویژگیهای اصلی و مزایای گرید است، ولی این ویژگیها چالشی برای ادامه ارائه خدمات گرید به سیستم های مقیاس بزرگ به همراه داشته و باعث پیچیدگی کشف منابع در آن شده است.

با توجه به اهمیت این امر تحقیقهای زیادی برای کشف منابع صورت گرفته و راه حلهای مختلفی ارائه شده است. با توجه به اینکه منابع انسانی یکی از منابع مهم در سیستمهای گرید به شمار می رود در این تحقیق سعی بر آن شده است تا روشی جدید ویژه کشف منابع انسانی در گرید ارائه شود .

د – اهمیت و ضرورت انجام تحقیق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهای تحقیقاتی موجود، میزان نیاز به موضوع، فواید احتمالی نظری و عملی آن و همچنین مواد، روش و یا فرآیند تحقیقی احتمالاً جدیدی که در این تحقیق مورد استفاده قرار می‏گیرد:

پویایی، ناهمگونی، و توزیع جغرافیایی منابع از ویژگیهای اصلی گرید می باشد و به عنوان مزیتهای این سیستم بشمار می رود، ولی این ویژگیها چالشی برای ادامه ارائه خدمات گرید به سیستم های مقیاس بزرگ ایجاد کرده و باعث پیچیدگی کشف منابع می شود بطوریکه سیستم گرید برای انجام کار خواسته شده به یافتن مناسب منابع، تکیه دارد(2008Hameurlain et al.,). بنابراین، کشف منبع نیازهای سیستم برای جستجو و جایگذاری مناسب منابع و برای اجرای وظیفه محول شده در زمان معقول با توجه به  ناهمگونی و پویایی منابع گرید را بر آورد ساخته و در موفقیت هر سیستم گریدی نقش مهمی دارد. (2008Sharm & Bawa,)

محاسبات، ارتباطات، ذخیره سازی، منابع انسانی،

پیشنهاد شده است و به ویژگیهای خاص هر منبع پرداخته نشده است البته تحقیقاتی در مورد ارائه تکنیکهایی برای شناخت ابزار کاربران نهایی و استفاده کاربران سیار از گرید ارائه شده است(Toninelli, et al., 2008) که چندان مرتبط با موضوع کشف منابع انسانی که موضوع تحقیق ما نمی باشند.

با روش پیشنهادی ما می توان با

و براساس معیارهای خواسته شده کشف نمود.

ه- مرور ادبیات و سوابق مربوطه (بیان مختصر پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور پیرامون موضوع تحقیق و نتایج آنها و مرور ادبیات و چارچوب نظری تحقیق):

برای حل مشکلات مرتبط با  کشف منبع در محاسبات گرید و بر اساس اهمیت سیستم های گرید، تعدادی تکنیک در نوشتجات ارائه شده است. این تکنیکها می توانند به گروههای مختلفی طبقه بندی شوند. برای نمونه، از یک طرف، کارهای لی و جویانگ در (Lei & Jiuyang,2005)طرح های کشف منبع را به دو گروه دسته بندی می کند: طرحهای متمرکز وتوزیع شده. از طرف دیگر، محققان در(Hameurlain, et al. 2008,)، تکنیکهای کشف منبع را به 3 دسته، طبقه بندی می کنند: 1. خدمات وب.2. روشهای عامل محورو3. طرحهای نظیر به نظیر محور. به هر حال، تکنیکهای کشف منبع می توانند بر اساس سایر ترکیبهای سیستم گرید، همچون ساختار شبکه، نوع منبع و غیره به انواع بیشتری تقسیم بندی شوند.

روش متمرکز: در طرحهای متمرکز،

اس دو[1](Fitzgerald, et al.,2002) ,( Riedel, et al.,2008) ( Foster, 1999& Kesselman) مثالهایی از تکنیکهای کشف منبع متمرکز هستند. در این سیستمها، اطلاعات منابع گرید در یک پایگاه داده مرکزی ذخیره می شوند. اجرای آن نیز ساده بود و ظاهراً هزینه موثر، چنین سیستمهایی در نقطه شکست است، مگراینکه سرورهای

کشف منبع تمرکزیافته به دلیل کاهش کارایی سیستمهای گرید دلسرد کرده است.

روشهای سلسله مراتبی: موضوع دوم تکنیکهای کشف منبع بر اساس ساختار سلسله مراتبی است. در این تکنیکهای کشف منبع، بجای استفاده از دتابیس مرکزی، گانگالیا و ام دی اس سه [2]  در (2004Massie, et al.,)و (Ramos &Melo,2006) و (2007Yin, et al.,) و در کارهای مشابه در (Khanli ,2010&Ebadi )2006), Song, et al.,) سرویسهای اطلاعاتی منابع را در ساختار سلسله مراتبی سازمان می دهند. همچنین این ساختار مقیاسپذیرتر از سیستمهای تمرکز یافته است، و نقطه شکست را تحمل می کند چون در هر سطح پایگاه داده مرکزی وجود دارد که مسئول بروزرسانی درخواستهای منبع است و مشکل گلوگاه کاهش می یابد.

سیاستهای نظیر به نظیر: سیستمهای محاسباتی گرید غیر متمرکز بر اساس شبکه نظیر به نظیر ممکن است به محدودیتهای موجود روشهای سلسله مراتبی و متمرکز فائق آیند. به هرحال، تکمیل طبیعت غیر متمرکز سیستم موضوعات مهم دیگری را در برخی زمینه­های سیستمهای گرید همچون اختصاص منبع، کشف منبع، و امنیت ایجاد می کند. ابتکار نظیر به نظیر مدلی از خود سازماندهی و عدم, et al.,)، مشکل گلوگاه را کاهش داده و مقیاسپذیری سیستم را با درگیر ساختن تمام گره­های منبع در فرآیند پرسمان تضمین کرده و تعادل بار گره ها در گرید

ولی تمام این روشها راه حلهای کلی برای کشف منابع بوده و روی منابع انسانی تمرکز ندارند.

و – جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق:

کشف منابع انسانی در گرید با سازماندهی معنایی جنبه نوآوری این پژوهش است.

ز- اهداف مشخص تحقیق (شامل اهداف آرمانی، کلی، اهداف ویژه و کاربردی):

طراحی سیستمی برای کشف منابع انسانی با سازماندهی معنا محور این منابع برای یافتن منابعی با ویژگیهای تعریف شده در سیستمهای گرید از اهداف این پایاننامه است.

ح – در صورت داشتن هدف کاربردی، نام بهره‏وران (سازمان‏ها، صنایع و یا گروه ذینفعان) ذکر شود (به عبارت دیگر محل اجرای مطالعه موردی):

[1] MDS2 و UNICORE

[2] Ganglia and MDS-3

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 18
حجم: 395 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *