دانلود کتاب آموزش کاتلین به زبان ساده


دانلود کتاب آموزش کاتلین به زبان ساده

کاتلین چیست؟

کاتلین یک زبان برنامه نویسی جدید و قدرتمند است که توسط شرکت Jetbrains ساخته شده است و یک زبان منبع باز محسوب می شود که ویژگی های برنامه نویسی شی گرا و ماژولار را با یک دیگر ترکیب کرده است . نام کاتلین برگرفته از جزیره ای به همین نام در اطراف سن پترزبوگ گرفته شده است . کاتلین از سال ۲۰۱۱ معرفی شده و در حقیقت زبان جدیدی محسوب نمی شود اما پس از آنکه در کنفرانس Google I/O در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک زبان رسمی برای توسعه اندروید معرفی شد ، باعث شد کاتلین بر سر زبان ها بیفتد و افراد زیادی سراغ یادگیری آن بروند . در ابتدا برخی از مزایای کاتلین را بررسی می کنیم.

مزایا

یادگیری کاتلین بسیار ساده است : کاتلین یک زبان برنامه نویسی functional بوده که یادگیری آن به سادگی امکان پذیر است . ساختار کاتلین بسیار شبیه به زبان جاواست که این موضوع به خصوص برای برنامه نویسان جاوا خبر خوبی است ، زیرا می توانند به سرعت آن را فرا گرفته و در پروژه های بعدی خود از آن استفاده کنند.

کاتلین می تواند به Javascript dh یا Jvm bytecode کامپایل شود . دقیقا مشابه جاوا ، کاتلین نیز می تواند به فرمت bytecode کامپایل شود . روش کار به این صورت است که ابتدا کد ما به بایت کد که یک زبان قابل فهم برای ماشین مجازی جاوا ( JVM ) کامپایل شده و سپس JVM برنامه را در ماشین مقصد اجرا می کند.

کاتلین می تواند از تمام کتابخانه ها و فرم ورک های جاوا استفاده کند : شما می توانید از تمام کتابخانه ها و فرم ورک های زبان جاوا در کاتلین استفاده کنید که این یکی از مهم ترین ویژگی های کاتلین است.

جاوا به صورت خودکار قابل تبدیل به کاتلین است : ابزارهایی وجود دارد که می توانید به صورت خودکار کدهای جاوای خود را به کاتلین تبدیل کنید.

بازبینی کدها دیگر کار مشکلی نخواهد بود : کاتلین تمرکز زیادی بر روی خوانایی و قابل فهم بودن کدها دارد که این موضوع فرآیند بازبینی کدها را ساده می کند.

معایب

عدم پشتیبانی از برخی ویژگیهای زبان جاوا: کاتلین از برخی ویژگیهای زبان جاوا نظیر انواع Primitive ،Static Type ها یا انواع داده اولیه، عملگر شرطی سه تایی و … پشتیبانی نمیکند که البته تعداد آنها زیاد نیست.

سرعت کامپایل: در برخی موارد کاتلین سریعتر از جاوا عمل میکند اما گاهی اوقات نیز به شکل قابل ملاحظه ای کندتر عمل میکند.

فهرست مطالب کتاب آموزش کاتلین

کاتلین چیست

مزایا

معایب

معماری کاتلین

IntelliJ IDEA و JDK

نصب IntelliJ IDEA و JDK

ساخت یک برنامه ساده در Kotlin

مقایسه با جاوا

کاراکترهای کنترلی

متغیر

انواع داده

استفاده از رشته ها

استفاده از متغیرها

محدوده متغیر

مقداردهی متغیرها

اختصاص مقدار به متغیر

عملگرهای تخصیصی

عملگرهای بیتی

عملگر بیتی and

عملگر بیتی or

عملگر بیتی xor

عملگر بیتی inv

عملگر بیتی تغییر مکان

عملگر تغییر مکان به سمت چپ

عملگر تغییر مکان به سمت راست

گرفتن ورودی از کاربر

و …

فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: 65
حجم: 1.99 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *