اندیشه های تند فمنیستها هم به داد زنان نرسید


نویسندهاندیشه های رادیکالی فمنیستی خود یک بی عدالتی مطلق علیه حقوق زنان اند آنان در صدد اند حقوق از دست رفته ی زنان را باز پس گیرند اما بزرگترین حق زن یعنی زنانگی اش را از او گرفته اند

اگر فرهنگ سازی بهترین راه مقابله با پدیده ی همسر آزاری در جوامع سنتی است کدام فرهنگ موثر خواهد بود ؟ بهترین اندیشه اندیشه ی ناب اسلام است که در اینجا به اشاره میکنم و یک کارنامه ضعیف از عملکرد گروه ها و جنبشهای حامی حقوق زنان ونقد افکار آنان.” “.

در ایران

در تاریخ ۰۴ مهر ۱۳۸۸ آماری مبنی بر همسر آزاری در ایران منتشر شد این آمار نکاتی را بازگو میکند که 89 درصد از مردانی که همسران خود را مورد آزار جسمی قرار می دهند فاقد تحصیلات دانشگاهی و عالی هستند.

اما نقطه ی قابل بحث اینجاست که از این معضل اجتمایی آمار ضد و نقیضی انتشار می یابد ” گفته میشود از هر 20 زن در کشورمان یک نفر دچار آزار و اذیت فیزیکی همسرش قرار می گیرد.

و در یک آمار دیگر گفته شده از هر ۱۰ زن، پنج نفر و از هر ۱۰ مرد سه نفر مورد آزار روحی و جسمی توسط همسر خود قرار می گیرند .

آمار اعلام شده کدامشان درست و واقعی است بماند اما مگر میتوان از تاثیرات سو آن بر خانواده گذشت و بی اعتنا بود این خشونت ها در بعد فیزیکی مواردی مانند مشت زدن، سیلی زدن و به طور کلی ضربه زدن به طرف مقابل است.که البته آمار آزار جسمی در زنان بیشتر است.

از طرف دیگر، آزار های روانی، جنسی، محدودیت اقتصادی، موانع حقوقی، تهدید و ایجاد مخاطره و محدودیت در ارتباطات فردی و اجتماعی جزء همسرآزاری به حساب می آید که مشکلاتی مانند میگرن، افسردگی، قاعدگی شدید در زنان، بیماری های لگنی و حتی سرطان سینه و رحم را به دنبال دارد.

از دیدگاه اسلام دختر و پسر هیچ تفاوت ارزشی نداشته بلکه مکمل یکدیگرند و چون هدف از خلقت زوجین سکون و آرامش در کنار هم است، هر کدام این آرامش را بر هم بزند از نظر اسلام متجاوز به حق دیگری است.

در ایران چندین نهاد دولتی از نهاد امور زنان ریاست جمهور تا وزارت بهداشت برای حل این دست به کار شده اند” که از اقداماتشان خبری در دست نیست”

اما آیا این ظلم به زنان فقط در جوامع سنتی روی میدهد ؟

پیشگامان نهضت اجتماعی بخصوص فمنیست ها چقدر در احقاق حقوق زنان موفق بوده اند؟ آیا آمارهای همسر آزاری در جوامع صنعتی رو به کاهش است؟

آمارها نشان میدهد در آمریکا در هر ۱۵ ثانیه زنی مورد تهاجم قرار می گیرد.
۱۴ تا ۲۰ درصد زنان ایالا ت متحده آمریکا حداقل یک بار در طول عمر خود مورد تجاوز قرار گرفته اند.
در کانادا زنان سه برابر بیشتر از مردان تحت همسر آزاری . قرار میگیرند
در انگلستان از هر ۱۰ زن یک زن به حد مرگ از شوهر خود کتک می خورد.
و سازمان عفو بین الملل به تازگی اقدام به نظرسنجی درباره ظلم به زنان در دنیا کرده است که ۵۱درصد از زنان فرانسه چه درداخل خانواده ویا بیرون آن مورد ظلم و ستم و ضرب وشتم قرار می گیرند.

اما اگر بتوان مشکلات جوامع سنتی را با فرهنگ سازی از بین برد بهترین فرهنگ چه فرهنگی است؟ و بهترین اندیشه کدام است؟.

ناب ترین و بهترین نقدی که بر فمنیستها گرفته شده اندیشه ی استاد مطهری است به عقیده استاد شهید مرتضی مطهری در اینگونه جنبش ها آن چه که به فراموشی سپرده شد مساله اساسی نظام حقوق خانواده بود .و این را راز انحراف مساله زن در غرب ، ودلیل انحراف جنبشهای فمنیستی می داند”

شهیدمطهری در جای دیگر میگوید زن در جهان گذشته به دلیل غفلت از انسانیتش مورد اجحاف قرار گرفت .و در عصر حاضر هم به دلیل چشم پوشی از ویژگیهای زنانهاش، تحت ستم است
پس این افکار رادیکالی و تند که زنانگی زن را فدا کرده اند قابل اعتماد نیستند . زیرا عواقب دیگر از نظیر بالا رفتن آمار طلاق . افزایش فرزندان تک سرپرست. افسردگی . اعتیاد و ابتذال فرزندان تنها بخشی از پیشکش های این افکار است” آنچه به نظر کارساز می آید آگاهی خود زنان از حقوق مادی و مدنی شان است و رواج اندیشه های اسلام ناب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *