or

دانلود پروپوزال طراحی مجتمع فرهنگی با رویکرد معماری پایدار در تبریز

Ydima.ir- ثبت رایگان آگهی کاری و نیازمندی ها در اینترنت

خرید آنلاین انواع بیمه نامه های بیمه ایران از نمایندگی رباط کریم عسگری کد 33237 با ارسال رایگان

dl-doc.ir - فروش پروژه ،مقاله،پایان نامه و پروپوزال

دانلود پروپزال طراحی مجتمع فرهنگی با رویکرد معماری پایدار در تبریز

Desiging of Cultural Center Besed on constant Architecture in Tabriz

–  بیان مسأله(تشریح ابعاد و حدود مسأله، معرفی دقیق مسأله)

معماری اگرچه ریشه در خاک دارد و پای بر زمین، اما آزادانه و سبک­بال سر برآسمان می­ساید و نفس می­کشد و به سبزه و آب می­آمیزد و با آدمی زندگی می­کند و فرهنگ بشری آن را به مانند مجسمه­ای شکل می­دهد و راز پایداری معماری، همانا شناخت فرهنگ بستر آن می باشد (روح الامینی).

فرهنگ از دو جزء (فر) به معنای بالا، بیرون، پیش­ و هنگ به معنی کشیدن است، که بر روی هم به معنی پیش کشیدن (پیش بردن) ؛ بیرون کشیدن و بالا کشیدن استعداد­های ذاتی نهفته در نماد فرد و اجتماع است. واژه فرهنگ به معنی کشت و پرورش به کار رفته و به مجموعه سنن و آداب، اسطوره­ها، شناخت­ها، دانش­ها، هنرها و آن چه که به کمک انسان پدید آمده باشد، فرهنگ گفته    می­شود (احمدی، ۱۳۸۹).

با­ پیشرفت تمدن مفهوم فرهنگ و تربیت گسترش می­یابد، هر نسلی نیز تحت تاثیر تربیت نسل قبل قرار می­گیرد و جایگزین او  می­شود. به تدریج نسل جدید آموخته­های نسل قبل را تکمیل کرده وبه آیندگان می سپارد. اما آن چه که این نسل­ها را به یکدیگر پیوند می­دهد، فرهنگ و آداب و رسوم آن­ها است.

عدم شناخت کافی از رابطه بین بنیان­های فرهنگی–  اجتماعی جامعه ایرانی و معماری از مسائل اساسی معماری ایران می باشد،

یکی از علل اساسی این مسئله عدم شناخت زمینه­های علمی مناسبی است که بتواند عوامل فرهنگی_ اجتماعی در ارتباط با معماری را بررسی کند ( عزیزی، دلپذیری، مقدم، 1391).

فرهنگی که پشتوانه آن گذشتگان و حافظ آن آیندگان هستند. بنابراین لزوم پرورش صحیح و همه جانبه جوانان و کودکان به عنوان عوامل پیشرفت جامعه ضروری است. مفهوم تربیت، آماده ساختن فرد است به نوعی که نسبت به محیط سازگاری یابد و بتواند در آن دخل و تصرف کند. این امر باید از سنین کودکی آغاز شود و البته هیچ­گاه متوقف نشود (پوریوسف زاده،1389). چون کودکان و نوجوانان دوران بحرانی و مهمی را پشت سر می­گذراند. بدون راهنمائی مدبرانه افرادی که مسئولیت تربیت آن­ها را به عهده دارند و ممکن است به انحراف و نگرانی­های فراوان دچار شوند. به همین علت کمک به آن­ها برای درک دگرگونی­ها و چگونگی رویارویی با آن­ها و نیز شناسایی خود و چیرگی بر نیروهای درونی همه از وظایفی است که مراکز آموزشی برای دست­یابی به یکی از اهداف خود، یعنی پرورش دادن یک شخص متعادل و نرمال، انجام می­دهند. مطالب فوق را این گونه    می­توان جمع بندی کرد که اکنون در دوره سلطنت فرهنگ به سر می‌بریم و مهم ترین بناهای دوره ما فرهنگسراها هستند. امروزه فرهنگسراها با عملکرد و توجه خاص طراحی و مورد بهره برداری قرار می گیرد (عزیزی،1391).

به نظر می­رسد لزوم به پرداختن به مسله فرهنگسرا درقالب یک طرح معماری و یک رویکرد معماری در ایجاد یک بنای پایدار و اهمیت و لزوم اماکنی مانند فرهنگسراها نتها می­تواند زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم آورد بلکه می­تواند در حفظ، اصلاح، و ترویج و گسترش زبان، گویش، فرهنگ و آداب هر منطقه نقشی بنیادی و اصلاح گری را ایفا و مراجعی برای تحقیق و پژوهش تمامی اقشار جامعه و محلی برای تبادل افکار و اندیشه­های نو در جامعه گردد. و در این تحقیق و پایاننامه سعی بر این خواهد بود طرحی ارائه شود که نه تنها اهتمام به ایجاد بنای در راستای معماری پایدار دارد بلکه سعی خواهد شد اقلیم و نیازها و فرهنگ همان منطقه نیز رعایت شود و هم جوابگوی سایر مناطق و سایر اقلیم ها نیز باشد.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 13
حجم: 259 کیلوبایت

19,000 ریال – خرید

ثبت رایگان مشاغل و نیازمندی ها





اطمینان به اصالت سایت / راهنمای خرید/ کد تخفیف / گزارش مشکل در خرید/ تبلیغات در سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.