دانلود ترجمه مقاله ماشینکاری الکترو تخلیه دو مرحله برای ساختن ابزار برش فوق سخت


دانلود ترجمه مقاله ماشینکاری الکترو تخلیه دو مرحله برای ساختن ابزار برش فوق سخت

عنوان فارسی: ماشینکاری الکترو تخلیه دو مرحله برای ساختن ابزار برش فوق سخت
عنوان انگلیسی: Two-stage electro-discharge machining fabricating superhard cutting tools
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 19
سال انتشار : 2004 نشریه : الزویر – Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
رفرنس : دارد
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله: ساخت و تولید، تراشکاری و فرزکاری
مجله: مجله تکنولوژی پردازش مواد – Journal of Materials Processing Technology
دانشگاه: بخش تکنولوژی ساخت، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه فنی ملی آتن، یونان
کلمات کلیدی: ماشینکاری الکترو تخلیه دو مرحله ای، مواد فوق سخت کریستالیه الماس، دیسک- الکترود چرخشی، EDM سیمی، ابزار برش
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1- مقدمه

2-سیم- EDM PSHM های الماس

2-1 مواد و فرایند کار

2-2- نتایج آزمایش

3- EDM دیسک الکترود دورانی از PSHMهای الماس

3-1- اجزای ماشین ابزار

3-2- مشاهدات تجربی

4- بحث از نتایج R-EDM

4-1- کیفیت سطح

4-2- یکپارچگی لبه برش ابزار

4-3- عمر ابزار

5- نتیجه گیری

چکیده:

روش جدیدی برای ساخت موثر ابزار برش دقیق که از موادفوق سختکریستاله ساخته شده  است، در مقاله حاضر گزارش شده است.برای این منظور، ماشینکاری الکترو تخلیه دو مرحله ای (EDM) بر روی مواد کریستالهالماس، که در ابتدا از EDMسیم-الکترود برای برش­کاری خشن و پس از آن EDM  چرخشی دیسک-الکترود برای پرداختکاری عملیات استفاده شده بود، انجام گرفت. نتایج تجربی به دست آمده به وضوح نشان می­دهد که کاربرد روش پیشنهاد شده دو مرحله­ای برای ساخت ابزار برش دقیق، می­تواند برای تولید قطعات ماشینکاری شده که از شیشه و پلاستیک، سرامیک، مواد کامپوزیت و فلزات غیر آهنی ساخته شده اند، در مقیاس صنعتی استفاده ­شود.

 

کلمات کلیدی: ماشینکاری الکترو تخلیه دو مرحله­ای، مواد فوق سخت کریستالیه الماس، دیسک- الکترود چرخشی، EDM سیمی، ابزار برش

 

1- مقدمه

در طی سال های اخیر، تکنولوژی ماشین کاری دقیق برای ساخت تضمین شده با کیفیت و مقرون به صرفه قطعات دقیق، برای بخش های مختلف صنعتی مانند اپتیک، میکرو الکترونیک، خودرو و برنامه های کاربردی هوافضا توسعه یافته است. تکنیک­های ماشینکاری مختلفی برای این اهداف وجود دارند؛ در میان آن­ها تراشکاری با الماس، سنگ الماس و ماشینکاری لیزری به طورگسترده مورد استفاده قرار می­گیرند ]1[.

افزایش در کاربرد تکنولوژی ماشین کاری دقیق، به یک افزایش تقاضا برای ابزار برش دقیق ساخته شده از مواد فوق سخت کریستالیه چند دانه­ی  (PSHM) منتج می­شود. با این حال، ساخت چنین ابزارهایی توسط سنگ الماس باعث مشکلات کار کردن همراه با هزینه­های بالای چرخ الماس، افزایش مصرف زیاد الماس و فرایند پر زحمت و مشکل می­شود.

علاوه بر این، سنگ الماس به علت اثرات قابل توجه مکانیکی و حرارتی که بر روی قطعه کار می­گذارد، منجر به شکل گیری شکاف و ترک در لبه برش می­شود و در نتیجه  تعداد زیادی از ابزار معیوب شده و از کار خارج می­شود. همچنین ذکر صحیح این عبارت که، شکل سنتز  شده PSHM  ” اصلاح شده” نمی­تواند با شکل مورد نیاز لبه ابزار برش منطبق باشد، بنابراین ، ضایعات و تلفات این مواد گران قیمت در طول سنگ زنی غیر قابل اجتناب می باشد. از سوی دیگر، از آنجایی که بهره­وری “سنتی” فرآیندهای برش توسط خواص مکانیکی مواد پردازش شده و پیچیدگی هندسه قطعه کار محدود می­شود، ماشینکاری الکترو تخلیه (EDM) به عنوان یک فرایند فرسایشی حرارتی، این قبیل محدودیت­ها را مطرح نمی­کند. امروزه EDM به طور گسترده و با موفقیت برای ماشینکاری مواد سخت مانند فولادهای HSLA، سرامیک­ها، کاربیدها و مواد مرکب استفاده می­شنود]6-2[. در واقع، EDM  بهترین و گاهی اوقات تنها نامزد، زمانی که همه فرآیندهای مکانیکی با شکست مواجه می­شوند، می­باشد به شرطی آنکه مواد به اندازه کافی رسانای الکتریکی باشند. در حال حاضر دو روش چاهک برشی و برش سیمی (W-EDM)، بسته به کاربرد خاص آن­ها در دسترس است ]5 [.

به غیر از سرامیک خاص، مانند کاربید بور و بورید تیتانیوم با نمایش هدایت الکتریکی خوب، سرامیک­های مهندسی به موجب طبیعت پیوند قطبی، غیر هادی می­باشند. با این حال، این (سرامیک­های) غیر هادی می­تواند یا با ناخالص سازی با عناصر رسانا و یا با اشتراک گداشتن اتم­های ناخالص رسانا شود]3 [. الماس طبیعتا، ماده دی الکتریک است، به هر حال، از آنجا که برای سنتز موثر بیشترین انواع PSHM الماس، وجود مقدار مشخصی از عناصر رسانا مانند فلزات اتمی، کاتالیزور فلزی، کاربیدها و نیتریدها و / یا گرافیت لازم است؛ هدایت رسانایی می­تواند انواعی از این قابلیت­های ماشینکاری الکترو تخلیه را به دست آورد. انواعی از درجات فرایندPSHM  برای ساخت ابزار برش دقیق با بکاربردن موفقیت آمیز EDM، گزارش شده است ]7-8[. مطالعات متالورژی و شبیه سازی یک “آستانه” 4٪ از عناصر رسانا را برایPSHM  های الماس به منظور تبدیل شدن به خاصیت مورد نیاز فرسایش پذیری لازم می­داند.

Abstract

A novel technique for fabricating efficiently precision cutting tools made from polycrystalline superhard materials is reported in the present paper. For this purpose, a two-stage electro-discharge machining (EDM) was applied on diamond polycrystallines, by employing first wire-electrode EDM for rough cutting and subsequently rotational disc-electrode EDM for finishing operations. Experimental results obtained clearly indicate the applicability of the proposed two-stage technique for fabricating precision cutting tools that can be used for the production of machined components made from glass and plastics, ceramics, composite materials and non-ferrous metals, at an industrial scale.

این فایل ورد (word) ترجمه در 19 صفحه و فایل اصلی لاتین pdf مقاله در 8 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *