دانلود ترجمه مقاله چارچوب موثر برای تخصیص منبع در رایانش ابری


دانلود ترجمه مقاله چارچوب موثر برای تخصیص منبع در رایانش ابری

چارچوب موثر برای تخصیص منبع در رایانش ابری

چکیده-در حال حاضر رایانش ابری دارای تقاضای بالایی است زیرا شیوه­ای برای کاهش هزینه­ی ایجاد زیرساخت از طریق مجازی­سازی منابع ارائه می­کند. مجازی­سازی منابع مستلزم مکانیزم مدیریت منابع بسیار دینامیکی است. باتوجه به اینکه رایانش ابری این امکان را برای کاربران ابری فراهم می­کند تا درخواست­های متعدد را بصورت همزمان ارسال کنند، بایستی یک طرح خودمدیریتی/نظارتی وجود داشته باشد تا تمامی منابع را بصورت بهینه برای برآورد نیاز آن­ها و برای بهبود استفاده از منابع در دسترس کاربران تقاضا کننده قرار دهد. در این مقاله یک چارچوب موثر به­نام EARA (تخصیص منابع مبتنی بر عامل کارآمد) برای تخصیص منابع بر اساس محاسبات عامل در سطح SaaS در رایانش ابری ارائه می­کنیم. EARA شامل پنج عامل مختلف است، که هر کدام از این عوامل دارای عملکرد جمع­آوری اطلاعات مربوط به تمام منابع موجود در ایجاد ابر واقعی بر اساس قرارداد SLA، و سپس پاسخ به کاربر با تخصیص یا کد پاسخ مناسب هستند.

 

کلمات کلیدی: تخصیص منبع، SLA، رایانش ابری، EARA.

 

  1. مقدمه

موسسه ملی استاندارد و فن­اوری (NIST) رایانش ابری را به شرح زیر تعریف می کند: “رایانش ابری مدلی برای فعال­سازی آسان و راحت دسترسی در شبکه مورد تقاضا به یک منبع مشترک از منابع رابانش قابل پیکربندی (به عنوان مثال شبکه ها، سرورها، ذخیره سازی، برنامه های کاربردی و خدمات) است که می توان به سرعت و با حداقل تلاش مدیریتی یا تراکنش ارائه دهنده سرویس نظارت و منتشر شود” [1]. این مدل ابری در دسترس بودن را گسترش داده و دارای پنج ویژگی اساسی از جمله خدمات خودی مورد تقاضا، دسترسی به شبکه گسترده، ادغام منابع، کشش سریع و خدمات اندازه­گیری شده، سه مدل خدمات از جمله IaaS، PaaS  و SaaS [2] است که در آن SaaS یک سرویس ارائه شده به مشتری بر حسب برنامه­های کاربردی در حال اجرا در زیرساخت­های رایانش ابری میزبانی شده توسط ارائه دهندگان خدمات PaaS  است. PaaS به خدماتی اشاره دارد که محیط یکپارچه با سطح بالا برای طراحی، ساخت، اجرا، تست، استقرار و به روز رسانی برنامه های کاربردی ایجاد شده توسط مشتری و با استفاده از زبان و ابزار توسعه یعنی جاوا، پایتون، نت و غیره است که توسط ارائه دهندگان خدمات به زیرساخت­ ابری ارائه می­شود. IaaS اشاره به خدماتی دارد که به کاربران ارائه شده است که قدرت پردازش، ذخیره­سازی، شبکه و سایر منابع رایانش اساسی را ارائه می­دهد و کاربران می­توانند هر نرم افزاری را از جمله سیستم عامل و برنامه­های کاربردی، چهار مدل استقرار از جمله ابر خصوصی، ابر عمومی، ابر ترکیبی و ابر جامعه را استقرار و اجرا کنند.

رایانش ابری اساسا منبعی است که می­توانید بصورت آنلاین برای حفظ پلت فرم کسب و کارتان استفاده کنید در حالی که در مورد سایر دارایی­های اساسی در مورد کسب و کارتان نگران هستید. رایانش ابری اساسا نحوه برآورد معیارهای توسعه­دهندگان برای نرم افزار IT توسط خودشان را تغییر می­دهد. مجازی­سازی ویژگی مهمی در فن­آوری ابری است که باعث جدایی نرم افزار از سخت افزار می­شود. کاربران می­توانند برنامه­های کاربردی خود را در “ماشین های مجازی” بدون نگرانی از شغل پس زمینه اجرا کنند. بنابراین رایانش ابری،به سازمان­ها کمک خواهد کرد که تا از فشار به روز رسانی سخت افزار و نرم افزار رها شوند [3].

رایانش ابری با یک الگوی جدید برای ارائه زیرساخت های محاسبات همراه است. این الگو محل این زیرساخت را به منظور کاهش هزینه های مربوط به مدیریت سخت افزار و نرم افزار منابع به شبکه جابجا می­کند. ابر توجه جامعه فن­آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را با توجه به ظهور مجموعه ای از خدمات با ویژگی های مشترک بخود جلب می­کند، که توسط بازیگران مهم صنعت ارائه می­شود. به هر حال، برخی از فن آوری های موجود که بر مفهوم ابری توجه دارند (مانند مجازی سازی، رایانش ابزای و رایانش توزیعی) چیز جدیدی نیستند [4].

رایانش ابری یک مدل ارائه و دسترسی به خدمات است که در آن منابعِ مقیاس پذیر بصورت پویا و مجازی­شده به عنوان یک سرویس بر روی اینترنت ارائه شده است. هدف کلی از رایانش ابری ارائه خدمات رایانش مورد تقاضا با قابلیت اطمینان بالا، مقیاس­پذیری و در دسترس بودن در محیط های توزیع شده است. QoS قابل اعتماد یکی از الزامات مهم برای یک محیط رایانش ابری است. QoS. (کیفیت سرویس) را می­توان بر حسب توافق­های سطح خدمات (SLA) اتعریف کرد که ویژگی هایی از قبیل حداقل توان، ماکزیمم زمان پاسخ و یا تاخیر تحویل داده شده توسط سیستم مستقر را توصیف می­کند [5].

 

An Efficient Framework for Resource
Allocation in Cloud Computing
Aman Kumar, Emmanuel S. Pilli and R. C. Joshi
Department of Computer Science & Engineering
Graphic Era University, Dehradun, India
{aman.kec, emmshub, chancellor.geu}@
gmail.com
AbstractPresently Cloud Computing is on high demand as it
provides a way to reduce the cost of building infrastructure
through virtualization of resources. Virtualization of resources
requires a highly dynamic resource management mechanism. As
cloud computing provides the facility to the cloud users to send
multiple request simultaneously, there must be a self managing/
provisioning scheme that all resources are made available to the
requesting users in the efficient manner to satisfy their
requirement and for improvement of resource utilization. In this
paper we proposed an efficient framework named called EARA
(Efficient Agent based Resource Allocation) for resource
allocation based on agent computing on SaaS level in Cloud
Computing. EARA Contain five different agents, each agent
equipped with functionality to collect information regarding all
resources available in actual cloud deployment based on signed
SLA agreement, and then replies to the user with appropriate
allocation or response code.
Keywords: Resource Allocation, SLA, Cloud Computig, EARA.
این فایل ورد (word) ترجمه در 10 صفحه و فایل اصلی لاتین pdf مقاله در 5 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *