دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولید داروهـای گیاهـی (پماد کاپسی‌کوم و قرص آنتوم )


دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولید داروهـای گیاهـی (پماد کاپسی‌کوم و قرص آنتوم )

 

استفاده از داروهای مختلف در زندگی روزمره انسانها امری اجتناب ناپذیر است، وقتی که بیماری به وجود می‌آید جهت رفع آن نیاز به استفاده از دارو احساس می‌شود. در گذشته که هنوز علم طب مجهز به تکنولوژیهای جدید نشده بود ، پزشکان جهت رفع درد بیماران و بهبود آنان از گیاهان استفاده می‌نمودند ، گیاهانی که دارای مواد مؤثره بودند شناسایی و گردآوری و به عنوان گیاهان دارویی شناخته شدند. به مرور زمان با تکامل علم شیمی مواد مؤثره این گیاهام مشخص و تجزیه گردید و در لابراتوراهای داروسازی موادمؤثره مشابه به صورت شیمیایی ساخته شدند و به این ترتیب داروهای شیمیایی که می‌تونستند در حجم وسیع‌تر و به صورت راحت‌تری تولید شوند، جایگزین بسیاری از گیاهان گردیدند.

امروزه عقیده بسیاری بر این نکته معطوف گردیده که استفاده از داروهای شیمیایی می‌تواند دارای عوارض جانبی باشد و لذا بهتر است تا دوباره از گیاهان جهت کنترل بیماریها استفاده نمود، منتها این بار این تفاوت وجود خواهد داشت که با پیشرفت علم می‌توان دزهای مورد لزوم و کنترل شده را در داروهای گیاهی تولید شده وارد نمود.

در هرصورت وجود فلورهای طبیعی مناطق مختلف می‌تواند انگیزه مناسبی برای ایجاد کارخانه های تولید گیاهان دارویی باشد که در کنار دانش فنی و تخصص لازم موجب به وجود آمدن اشتغال، کاهش خروج ارز از کشور و در نهایت حصول سود و حتی ارزآوری خواهد شد.

توجیه فنی:

جهت ساخت کپسول آنتوم و پماد کاپسی کوم معمولا ماده موثره گیاهی در ترکیبی با موادی چون وازلین، لانولین، نشاسته و لوبریکنه قرار خواهد گرفت. در تهیه پماد مواد مورد لزوم به صورت خمیر در آمده و پس از همزنی کامل و همژنیزه شدن با دستگاه پماد پرکن وارد تیوپهای پماد می‌شوند در تهیه قرص ها نیز مواد مورد لزوم پس از مخلوط شدن، خشک شده و به صورت قرص در لوله های مخصوص پر می‌شوند.

دستگاهها و ماشین‌آلات خط تولید پماد و قرص دارای تکنولوژی پیچیده ای نمی‌باشند و کلیه ماشین‌آلات خط تولید در داخل کشور قابل ساخت بوده و نیاز به خروج ارز جهت خرید آنها نمی‌باشد.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 18
حجم: 118 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *