دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولیـد و بسته‌بندی سس مایونز


دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولیـد و بسته‌بندی سس مایونز

مقدمــه :

تغییر روش زندگی شهروندان و گسترش روزافزون زندگی ماشینی موجب تغییر در عادات روزمره افراد جامعه و به ویژه عادات غذایی آنان شده است. از دیگر سو اشتغال بانوان در محیط خارج از خانه که روند رو به رشدی را در بین بانوان جوان تجربه می‌کند، باعث رویکرد خانواده‌ها به استفاده از غذاهای آماده و حتی انواع غذاهای سرد گشته ‌است.

استفاده از غذاهای سرد و آماده مصرف، معمولا به همراه چاشنی‌های مختلف انجام می‌گیرد. که انواع سس‌ها از مهم ترین این چاشنی‌ها محسوب می‌گردند. سس‌ها شامل انواع مختلفی هستند که سس‌های کچاپ، خردل و مایونز از اصلی‌ترین آنها به شمار می‌آیند. در این میان سس مایونز به عنوان سسی که هم به صورت خالص مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به عنوان پایه‌ای برای تهیه سایر انواع سس، از جمله سس‌های سالاد، سس فرانسوی، سس ایتالیایی، سس هزارجزیره و … به شمار می‌آید از محبوبیت فراوانی برخوردار است.

ضمن اینکه سس مایونز با دارا بودن حدود 67% چربی، 3% کربوهیدرات و 2% پروتئین به عنوان یک ماده غذایی پر انرژی با حدود 650 کیلوکالری انرژی در هر یکصد گرم محسوب می‌شود.

موارد استفاده سس مایونز در تهیه انواع ساندویچ، سالادهای فصل، سالاد الویه و … و نیز همراه با سایر غذاها ، تقاضای مصرف این ماده غذایی را به سطح بالایی ارتقا داده است، که این مطلب مؤید توجیه اقتصادی اجرای این طرح می‌باشد ضمن اینکه با اجرای این طرح ، می‌توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد که با توجه به ماهیت صنایع غذایی بانوان می‌توانند سهم بسزایی در آن داشته باشند.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 17
حجم: 113 کیلوبایت


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *