دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولیــد حـوله


دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولیــد حـوله

صنعت نساجی، پس از صنعت نفت مهم ترین و اشتغالزاترین صنعت کشور بوده و به واسطه وابستگی اندک آن به منابع خارجی توانسته است طی دهه های اخیر رشد مناسبی داشته باشد. حوله بافی یکی از شاخه های صنعت نساجی است که در آن بافت تار و پودی به انضمام نخ پرز انجام می پذیرد. امروزه انواع مختلف حوله بافته و مورد استفاده واقع می‌گردد. از آنجمله می‌توان به انواع حوله های دستی، آشپزخانه، حمام و پیش بند و زیر پایی و … اشاره کرد.

در بافت حوله از نخهای پنبه ای که دارای خاصیت جاذب الرطوبه هستند استفاده می‌شود. پرکاربردترین نخ در حوله بافی نخ پنبه ای نمره بیست است که بصورت یک‌لا در بافت پود و دولا در تار و پرز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین مطابق با نیاز بازار می‌توان حوله ها را بصورت یک یا دو قطبی ( که به ترتیب در یک و دو طرف حوله ، پرز وجود دارد ) تولید نمود . چنانچه در بافت حوله از نخ خام استفاده شود، پس از بافت عملیات رنگرزی و پرداخت انجام می‌گیرد لکن اگر از ابتدا حوله با نخ های رنگی بافته شده باشد پس از اتمام بافت و دوخت، آماده عرضه به بازار خواهد بود.

در صورت اجرای این طرح ، محصولات قابل تولید آن، انواع حوله های طرح دار و ساده خواهد بود که به دلیل مصرفی بودن این کالاها از بازار مناسبی برخوردارند.ضمن اینکه با توجه به  ماهیت این فعالیت تولیدی می‌توان از نیروی کار بانوان در رده‌های تخصصی و کارگری نیز  بنحو مقتضی استفاده نمود.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 17
حجم: 118 کیلوبایت

2 نظر

  1. سلام دوست من. تو گوگل داشتم در مورد حوله یکبرا مصرف کقاله میخوندم که رسیدم به این سایت. مقاله جامع و کاملی در مورد حوله یکبار مصرف نوشته. لینکش رو براتون ارسال میکنم کاربردانتون هم استفاده کنن. موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *