دانلود پروژه پایانی خودروهای هیبریدی


دانلود پروژه پایانی خودروهای هیبریدی

مقدمه

تکنولوژی را می توان کاربرد عملی دستاوردهای عملی وفنی به منظور پهسخ به یک یا چند نیاز تعریف نمود. تکنولوژی نیرومندترین عامل تحول دریک جامعه به شمار می رود.

تغییرات تکنولوژیکی فرآیندی پیوسته ومداوم است وبرهمه ارکان واجزای جامعه اثر گذاشته وجامعه نیز به طور پیوسته دستخوش تغییز می باشد. اصولاً کشوری موفق می باشد که بتواند تغییرات آینده را پیش بینی کند ، نیازهای مردم ونسلهای آینده رابشناسد وبه سوی رفع نیازگام بردارد در اینصورت اگر درست عمل کند شاید کشور موفقی باشد.

محور فعالیتهای خودرو سازان جهان بر پنج نوع اتومبیل متمرکز شده است. این نوع خودرو

عبارتند از :

1- خودرو پیل سوختی (fC)

2- خودرو الکتریکی  باتریB

3- خودرو هیبریدی(H)

4- خودرو احتراق داخلی پیشرفته(ICE)

5- خودروی احتراق داخلی پیشرفته با سوخت جدید( ICE.NF )

بعضی از شرکتهای خودرو سازی فعالیت در حوزه موتورهای احتراق داخلی را کاری بیهوده و عبث انگاشته اهد و تمام همت خود را بکار بردهاند تا آینده صنعت خودرو سازی را به سوی خورشید آسمان صنایع خودرو یعنی تکنولوژی پیل سوختی هدایت کنند. استراژی چنین شرکتهایی برای رسیدن به تکنولوژی خودرو های نسل بعدی، تولید خودروهایی با راندماان و عملکرد بالا ، عدم آلایندگی و با تکنولوژی پایدار ( طول عمر بالا ) (Sustainability ) است که در بین موارد بالا فقط پیل سوختی میتواند گزینه مناسب باشد . زیرا علاوه بر راندمان بالا و عدم آلایندگی و مصرف سوخت هیدروژن که از منابع تجدید پذیر و تجدید ناپذیر به دست می آید ، طول عمر و تکنولوژیپایداری دارد.

یکی از اهداف شرکتهای پیشتاز در استفاده از پیل سوختی کاهش قیمت اجزاء سیستم پیل سوختی است.

فعالیت عدهای از آنها برروی تبدیل و مبدل بنزین است.عدهای دیگر برروی پیل سوختی هیدروژنی تحقیق می کنند و بقیه روی تبدیل سوخت و ذخیره سازی هیدروژن متمرکز شده اند. هدف مشترک تمام این شرکتها گسترش جهانی پیل سوختی است . با گسترش چنین فن آوری شرکتهای جدید نظیر شرکتهای شیمیایی و الکتریکی وارد عرصه همکاری با خودرو سازان خواهند شد . این شرکتها امیدوارند که بتوانند در نسل یازدهم و دوازدهم اتومبیل مورد نظر وایده آل خود را از نظر قیمت ، راندمان و اندازه تحول بازار دهند.

یکی از شرکتهای مهم اتومبیل سازی که بزرگترین بازارها مصرف جهان خصوصاً آمریکا را در سیطره خود دارد از پیشتازان خودرو پیل سوختی می باشد . این شرکتها معتقد است که هیدروژن می داند. جنرال موتور بر این باور است که بنزین سوخت حد فاصل خودروهای پیل سوختی امروزی و خودرو های هیدروژنی آینده است.

ضمناً متانول را به دلیل نیاز به ایجاد شبکه زیر ساخت خاص آن و به دلیل خاصیت جذب آبو همچنین مسائل ایمنی و سمی بودن آن رد می کند. یکی از مسئولین جنرال موتورز می گوید:

نقش خودروهایی با سوختهای تجدید پذیر بر پایه بنزین ، متانول یا اتانول در آینده کم اهمیت است ، آینده متعلق به پیل سوختی است . در حال حاضر بخش دیگری از فعالیت جنرال موتورز بر پایه سیستمهای ذخیره هیدروژن متمرکز شده است . یکی از روشهای پیشرفته ذخیره هیدروژن ، روش ذخیره سازی جامد نام دارد . تحقیق بر روی مواد جامد جاذب هیدروژن با سرعت ادامه دارد و دو هدف را دنبال می کند.

1- ذخیره هیدروژن توسط Nano carbon Tube  در این روش هیدروژن به صورت اتمی  جذب سطوح الیاف کربن با ساختمان Nano structure می شود.

2- ذخیره هیدروژن در پودر هیدرید فلزی ( METAL hydride )  که در این روش ، هیدروژن بصورت اتمی در داخل اکسید فلزات مخصوصی جذب می شود.

راههای زیادی برای رسیدن به آینده و نسل بعدی خودروها وجود خواهد داشت و در این مسیر عدم قطعیت ها و نقاط مبهم بسیاری وجود دارد. این راهها عبارتند از :

1- ادامه روند توسعه موتورهای احتراق داخلی

2- توسعه خودروهای هیبرید

3- توسعه خودروهای پیل سوختی

اما همه این راهها به یک نقطه ختم می شود : ورود به عصر هیدروژن با توجه به اینکه پیشتازان صنعت خودرو برنامه آینده خود را استفاده از پیل سوختی با مصرف سوخت هیدروژن اعلام کردهاند کشورهایی که منابع عظیم گاز طبیعی را در اختیار دارند باید بدانند که اگر درست عمل کنند آینده را از آن خود خواهند کرد . آرزو می کنیم تا مسئولین کشور و پیشتازان صنعت ایران با برنامه ریزی درست بتوانند آینده ای سر افراز برای کشور عزیزمان ایران به ارمغان بیاورند . انشاالله.

 

 

فهرست مطالب

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………5

فصل اول

تعریف خودروی هیبریدی ولزوم ساخت ان…………………………………………………………………………8

بررسی علت تلفات سوخت در موتورهای احتراق داخلی …………………………………………………..10

فصل دوم

تشریح سیستم هیبرید نمونه……………………………………………………………………………………………..15

انرژی مصرف شده درخودروی هیبریدی…………………………………………………………………………..17

مقایسه نتایج بدست امده در خودروی هیبریدی و خودروی درونسوز……………………………………20

فصل سوم

معرفی انواع اتومبیلهای هیبریدی……………………………………………………………………………………. 22      سیستم گازی- الکتریکی………………………………………………………………………………………………..     24      سیستم توربین گاز-الکتریک…………………………………………………………………………………………….26     اتومبیلهای نمونه ولوو-کرایسلر…………………………………………………………………………………………27

فصل چهارم

تقسیم بندی اتومبیلهای هیبریدی………………………………………………………………………………………..32

ابزا ر شبیه سازی متحرک………………………………………………………………………………………………….33     اندازه گیری الودگی چند خودروی هیبریدی……………………………………………………………………….38

فصل پنجم                                                       هیبریدهای سری       …………………………………………………………………………………………………………….40

معایب هیبریدهای سری ………………………………………………………………………………………………….41

تقسیم بندی محرک هیبرید سری واجزا آ ن………………………………………………………………………..45

نصب اجزا روی پایه به منظور ازمایش ……………………………………………………………………………..49

فصل ششم

هیبرید موازی…………………………………………………………………………………………………………………54

اداره اجزا عمل در هیبرید موازی((BMW………………………………………………………………………..62

هیبرید موازی جمع کننده سرعت………………………………………………………………………………………71    هیبرید موازی جمع کننده گشتاور……………………………………………………………………………………..72

فصل هفتم

هیبرید سری-موازی………………………………………………………………………………………………………..73

استفاده از موتور سی ان جی برای اتوبوس هیبریدی……………………………………………………………86

استفاده از موتور دیزل TDI برای خودروهای هیبریدی……………………………………………………….88

مزیتهای موتور sytech برای کاربرد در اتومبیلهای هیبریدی………………………………………………..91

فصل هشتم

پیل سوختی چیست وچگونه کار می کند؟…………………………………………………………………………97

انواع پیل سوختی………………………………………………………………………………………………………….100

فصل نهم

مقایسه سوختهای مختلف………………………………………………………………………………………………109

روشهای تولیدو توزیغ هیدروژن …………………………………………………………………………………….111

منابع……………………………………………………………………………………………………………………………118

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 148
حجم: 5.21 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *