دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولید چـرم و سالامبـور


دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی تولید چـرم و سالامبـور

مقدمــه :

ایجاد صنایع وابسته به صنعت دامپروری و دامداری در مناطق دارای این گونه صنایع، علاوه بر ایجاد اشتغال مؤثر می‌تواند با توسعه زیرساخت هایی به منظور استفاده از مواد اولیه در دسترس و کسب ارزش افزوده ، موجبات تکمیل زنجیره تولید را فراهم نماید

ایجاد کارخانه تولید چرم و سالامبور نیز از جمله این فعالت ها است که می‌تواند با استفاده از محصولات فرعی واحدهای دامداری در رونق صنعت دامپروری مؤثر واقع شده و با تولید چرم و سالامبور علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم،  زمینه ساز اشتغال در صنایع پایین دستی خود گردد و به این ترتیب چرخه تولید منطقه را از تولید محصولات غذایی مورد استفاده دام ها تا تولید مصنوعات چرمی کامل کند.

وجود صنعت چرم و سالامبور سازی یک مزیت برای بالا بردن ارزش افزوده فرآورده های دامی نیز می‌باشد زیرا با تبدیل پوست به چرم علاوه بر افزایش کیفیت پوست ، ارزش افزوده خوبی را نیز می‌توان کسب کرد . بنابر این بی‌تردید وجود این گونه صنایع جنبی را می‌توان امری مناسب و غیر قابل اجتناب برای مناطقی با تولیدات دامی بالا دانست که قادر به افزایش رونق اقتصادی در این مناطق خواهد بود.

همچنین ارزآوری و درآمد ارزی حاصل از صدور چرم و محصولات آن علاوه بر افزایش صادرات غیرنفتی باعث افزایش درآمد ناخالص ملی می‌گردد.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 19
حجم: 134 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *