دانلود پاورپوینت استراتژی جودویی
Judo Strategy
هدف استراتژی جودویی
استراتژی جودویی ( JUDO STRATEGY) روشی برای رقابت با حریفان قدرتمندتر است که بـــر مهارت بیش از بزرگی و قدرت تاکید می کند. دلایل استفاده از کلمه جودو در این استراتژی این ایده بر اساس شباهتهای بالقوه ای که بین این نوع استراتژی و ورزش جودو وجود دارد بنا نهاده شده است.
جودو بر ۳ اصل حرکت، تعادل و قدرت اهرمی بناشده
تاریخچه استراتژی جودویی
استراتژی جودویی اولین بار در سال 2002 مطرح شد. شکل جدید و کاربردی تری از استراتژی های رقابتی را به نمایش گذاشت.
قبل از توسعه استراتژی جودویی، مفهومی به نام اقتصاد جودویی مطرح گشت که حداقل ۲۰ سال از موضوع های مهم در جهان اقتصاد بوده است. جودیس جلمن و استیون سالوپ، دو اقتصاددانی بودند که واژه اقتصاد جودویی را ابداع کردند اقتصاد جودویی راهبردی است که به یک شرکت اجازه می دهد که از رقیب بزرگتر به عنوان مزیت برای خود بهره بگیرد
اقتصاد جودویی
اقتصاد جودویی راهبردی است که به یک شرکت اجازه می دهد که از رقیب بزرگتر به عنوان مزیت برای خود بهره بگیرد.
تفکر اصلی پشت این روش تبدیل قدرت رقیب به نقطه ضعف است.
اما اقتصاد جودویی محدودیتهای مهمی نیز دارد.
اجرای آن بسیار مشکل است و باید گفت که شما نمی توانید رقبای بزرگتر را تهدید کنید.
دیگر اینکه باید آنها را متقاعد سازید که منظورتان همان چیزی است که می گویید.
اما شاید مهمترین محدودیت اقتصاد جودویی این است که مستلزم کوچک ماندن و دوام آوردن است که این برای بسیاری از مدیران و شرکتها رضایت بخش نیست.
فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 27
حجم: 641 کیلوبایت