دانلود پاورپوینت اکو شهرهای سبز جهان


دانلود پاورپوینت اکو شهرهای سبز جهان

Green Cities

1)ریکیاویک-ایسلند

به خاطر بیاورید که  گرینلند؛ در یادها بسیار سرد است و ایسلند سبز است.آنچه که باعث  تشکر از  ایسلند شده این است که بوسیله سرمایه ا ش در سالهای اخیر  پیشرفت کرده  است.  Reykjavik شهری است که در ان اتوبوسهای هیدروژنی همراه با اتوبوس های برقی  در خیابان های  کشور در حال حرکت هستند،

واز منابع کاملا  تجدید پذیر برق (geothermal و hydropower)  تهیه شده اند  که همان  سوخت غیر فسیلی است و تا سال 2050می توان مورد استفاده واقع شود.و به شهردار قول داده است که Reykjavik را تمیزترین شهر در اروپا  بسازد.

2)شهرکاریتیبا-برزیل

شهر کاریتیبا در جنوب شرقی برزیل واقع است. از سطح دریا 908 متر ارتفاع دارد، دمای هوا در تابستان 21 و در زمستان 13 درجه سانتیگراد است.دارای 26 پارک ملی حفاظت شده که از تنوع گیاهی و جانوری بسیار بالایی برخوردار است.سرانه فضای سبز هرنفر 55 متر مربع است و بدین دلیل پایتخت اکولوژیکی برزیل شناخته شده است. جایی که جمعیت آن از 300000 نفر در سال 1950 به 1/2  میلیون نفر در 1990 رسید.اگرچه فقر و مشکل درآمدی درچهره شهر هویداست اما به طورچشمگیری از میزان آلودگی کم  و  سطح آموزش عمومی بالا یی برخوردار است واین را مدیون مجریان شهر می باشدکه از کاریتیبا به عنوان آزمایشگاه روش توسعه شهری استفاده و از سال 1971 این روشها را اجرا کردند.

مسافرت شهروندان با سیستم اتوبوسی ،اعلام ورودی به یک جهانی بهتر است و پارکهای وابسته به شهرداری که زائده های چمنش برای زیستن 30رأس گوسفند مورد استفاده قرار میگیرد، این شهر کوچک برزیلی را الگویی برای کلان شهرهای دیگر قرار داده. درحدود سه چهارم سکنه شهر از حمل و نقل عمومی استفاده میکنند. و افتخار این شهر اختصاص دادن 580فوت فضای سبز برای همه ساکنان شهر است. درنتیجه تحقیقات نشان میدهد نود درصد اهالی کاریتیبا از وطنشان راضی هستند.

3)شهرپورتلند-اورگان

پورتلند در سواحل رودخانه ی ویلامت در شمال غربی آمریکا قرار دارد که دارای جمعیتی برابر با ۵۰۰۰۰۰ نفر است . این شهر برای چند دهه مدلی از زندگی سالم و پایدار ، با در هم آمیختن هوشمندانه فضاهای شهری و باز بوده است .
سبزی این شهر ، چندان جدید هم نیست.از سال ۱۹۰۳ ، پورتلندها ، شهرهایی امید بخش برای سراسر ایالات متحده آمریکا و جهان بوده اند تا فضای سبز را در برنامه های شهری خود بگنجانند . (در آمریکا چندین شهر با نام پورتلند وجود دارند) .۳۰ سال پیش پورتلند این راه را با خراب کردن یک اتوبان ۶ بانده برای ایجاد یک پارک ساحلی در مکان آن ، ادامه داد . در حال حاضر ، پورتلند دارای فضای سبزی به مساحت حدود ۳۷۲ کیلومتر مربع است .که این فضای سبز شامل ۱۱۹ کیلومتر مسیر برای دوچرخه سواری ، دو و پیاده روی است.

پورتلند مرز رشد شهری  را تصویب کرده است که کنترل کننده ی دورنمای شهر است و ۱۰۱ هزار کیلومترمربع از جنگل و مزارع را محافظت می کند .
پورتلند اولین شهر ایالات متحده بود که قانونی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای اش تصویب کرد و یکی از اعضای موسس “کمپین ( مبارزه ) شهرها برای محافظت از آب و هوا ” بود . همچنین پورتلند برای چندین سال در بالای لیست شهرهای سبز در آمریکا و جهان قرار داشته است . این شهر ۵۰ ساختمان دارد که در حد استانداردهای هیئت ساختمان های سبز ایالات متحده یا حتی بالاتر از آن ، هستند . ترکیب مناطق مسکونی و تجاری آن مناسب پیاده روی و دوچرخه سواری است . تقریباً یک چهارم افراد برای رفتن به محل کار از دوچرخه استفاده می کنند .
پورتلند ، برای آینده انرژی شهر ، اهداف جاه طلبانه ای در نظر گرفته است ، قرار است در سال ۲۰۱۰ کل انرژی شهر از طریق انرژی های تجدید شدنی تامین شود .این هدف شامل روش های ابتکاری نظیر پارکومترهای خورشیدی می شود .

4)شهر مالمو ، سودان

سومین شهر بزرگ سودان که به خاطر پارک های وسیع و فضاهای سبزش شناخته شده و مشهور می باشد .

مدل و نمونه ای از توسعه شهری پایدار می باشد. به منظور اکوسیتی ساختن شهر مالمو، چندین کشور همسایه با استفاده از طرح مبتکرانه و ابداعی تغییر یافته اند و برنامه ریزی هایی در جهت پاسخ دهی بیشتر در زمینه های اجتماعی ، محیطی و اقتصادی صورت داده اند.

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 18
حجم: 1.16 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *