دانلود ترجمه مقاله خواص مکانیکی و میکروساختاری برای جوشکاری نقطه‌ای فولادهای پیشرفته با استحکام بالا


دانلود ترجمه مقاله خواص مکانیکی و میکروساختاری برای جوشکاری نقطه‌ای فولادهای پیشرفته با استحکام بالا

مقدمه

جوشکاری نقطه‌ای مقاومتی عمدتا در تکنیک‌های جوشکاری برای انتقال فولاد به چرخ‌دنده به کار می‌رود.

این توسعه جدید و فولاد پیشرفته با استحکام بالا  برای کمک به کاهش وزن و بهبود بهره‌وری و افزایش خواص مکانیکی  وشایستگی از این طریق می باشد.

از طریق ادغام این فلز در اتومبیل‌ها، شتاب و معماری وسایل نقلیه افزایش یافته و فهمیدن عیوب در جوشکاری مقاومتی فولاد و این در نتیجه جوش‌پذیری کانونی این فولاد است.‌

طبقه‌های مختلف فولاد   AHSSدر شیمی ،‌منحصر به انجام تکنیک‌های پردازش مجزا در مقایسه با فولادهای معمولی با استحکام بالا می باشد.‌) HSS )

خواص شیمی ذاتی در فولاد AHSS باعث کمک به تولید میکروسکوپی فلز پایه و بهبود قدرت در برخی موارد و بهبود شکل‌پذیری این آلیاژ است.‌ قدرت عملکرد نوعی از آلیاژ فولاد با استحکام بالا ) HSLA ) کمتر از 500 مگاپاسکال است که آن‌ها را به طبقه‌بندی HSS می‌رساند.

تحقیقات گسترده‌ای در مورد جوش‌پذیری فولاد HSLA است که باعث ادغام موثر در خودرو و معماری آن را منجر می‌شود.‌از این‌رو در طول جوشکاری فولاد HSLA اثرات آلیاژ‌هایی مشاهده شده‌اند که به طور گسترده مورد بررسی قرار می‌گیرند و در مقایسه HSS با AHSS جوش‌پذیری AHSS به طور کامل درک شده است.‌

فولادهای AHSS را می‌توان با توجه به پردازش ساختار خواص مکانیکی مواد تقسیم‌بندی کرد.

شایع‌ترین نوع در حال حاضر در حال استفاده عبارتند‌از: فاز دوگانه ( DP ) ناشی از تغییر و تحول پلاسیسته( TRIP)و فاز فریتی بینیتی ( TB)در AHSSهستند.

مشخصات آن از 590 R  که فریتی بینیتی است افزایش یافته است و باعث تشکیل توانایی همراه با استحکام بالاست.

توسعه استفاده از این فولاد باعث دستیابی به یک آلیاژ پایدار با قابلیت جوش خوب و سطوح نسبتا کم کربن و عناصر آلیاژی شده است.

Microstructure and Mechanical Properties of Resistance Spot
Welded Advanced High Strength Steels
M. I. Khan1, M. L. Kuntz1, E. Biro2 and Y. Zhou1
1University of Waterloo, Ontario, Canada
2ArcelorMittal Dofasco Research, Ontario, Canada
Integration of advanced high strength steels (AHSS) into the automotive architecture has brought renewed challenges for achieving
acceptable welds. Resistance spot welding (RSW) is the primary method used in welding automotive structures, which has resulted in a demand
to better understand RSW of AHSS. The varying alloy contents and processing techniques used in their production has further complicated this
initiative. The current study examines resistance spot welding of AHSS including 590R, DP600, DP780 and TRIP780. HSLA material is also
included to represent conventional high strength steels and benchmark AHSS performance. The mechanical properties and microstructure of
these resistance welded steel alloys are detailed. Furthermore, a relationship between chemistries and fusion zone hardness is produced.
[doi:10.2320/matertrans.MRA2008031] (Received January 22, 2008; Accepted April 10, 2008; Published May 28, 2008)
Keywords: resistance spot welding, microstructure and mechanical properties, dual phase steels, transformation induced plasticity steel,
ferritic-bainitic steel, high strength low alloy steel

این فایل ورد ترجمه در 17 صفحه و فایل اصلی لاتین pdf مقاله در 9 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *