دانلود مقاله بررسی موانع استقرار سیستم های اطلاعاتی مدیریت در کارخانه نیشکر هفت تپه


مربوط به درس سیستم های اطلاعاتی مدیریت mis

چکیده

هدف این پژوهش، بررسی و شناسایی موانع و مشکلات استقرار نظام های اطلاعاتی مدیریت از دیدگاه مدیران است. بر این اساس، تلاش شده است با شناسایی موانع در مراحل مختلف استقرار نظام اطلاعاتی مدیریت درکارخانه نیشکرهفت تپه راهکارهای مناسب ارائه و زمینه برای استقرار این ابزار مدیریتی فراهم شود. این موانع در قالب چهار متغیر کمبود میزان آشنایی مدیران با نظام اطلاعاتی مدیریت، کمبود نیروی انسانی متخصص، پایین بودن سطح آموزش و اطلاعات کارکنان،و مقاومت کارکنان در مقابل تغییر بررسی شده و ارتباط این متغیرها با استقرار نظا م های اطلاعاتی مدیریت از دیدگاه مدیران مورد آزمون قرار گرفته است.بدین منظور از پرسشنامه هایی برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است وازنرم افزارspss برای تجزیه وتحلیل داده ها استفاده شده است.

که نتایجی به شرح ذیل حاصل گردید:

  • بین کمبود آشنایی مدیران با نظام اطلاعاتی مدیریت و استقرار آن رابطه معنادا ری وجود دارد
  • ببن کمبود نیروی انسانی متخصص برای پشتیبانی اجرایی MIS و استقرار آن رابطه معنادا ری وجود دارد.
  • بین کمبود سطح آموزش و اطلاعات کارکنان و استقرار MISرابطه معناداری وجود دارد
  • بین مقاومت کارکنان در مقابل تغییر و استقرار MIS رابطه معناداری وجود دارد

استفاده از آزمون ها این نتیجه حاصل شد که بین جنس، سابقه کار، سن، سطح تحصیلات، رشته تحصیلی و میزان اطلاع مدیران ازMIS در درکارخانه نیشکرهفت تپه  با استقرار آن رابطه معنا داری وجود ندارد.

 

کلید واژه ها: نظام های اطلاعاتی مدیریت، داده ها، اطلاعات، موانع استقرار نظام های اطلاعاتی مدیریت

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

در عصر انفجار اطلاعات، فناوری اطلاعات با سرعتی فزاینده در حال پیشرفت است. نظام های مختلف     رایانه ای در نهاد های مختلف اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و اداری جهان، به طور مداوم پیشرفت کرده، موجب تحول اساسی در فرایند تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های درون سازمان شده است. همچنین بازدهی تولید، کار ایی و بهره وری سازمان ها را افزایش داده، موجب مرغوبیت و بهبود کیفیت محصولات و خدمات تولیدی، افزایش قدرت رقابت، نوآوری و ابداع فرآورده های نوین، ایجاد تحولات فنی در صنایع و در نهایت، توسعه اقتصاد ی کشورها شده است.

بهره گیری از نظام های اطلاعاتی مدیریت جهت سرعت بخشیدن به عملیات اداری و عرضه سر یع و مقرون به صرفه خدمات و محصولات  تولیدی سازمان ها، باعث گردیده است اینگونه نظام ها در کشورها ی توسعه یافته به طور وسیع به کار گرفته شوند . امروزه  بسیاری از این کشورها نیز به محاسن به کارگیری نظام های نوین رایانه ای واقف گردیده و به تبدیل روش های سنتی خود به سیستم های مکانیزه و نوین راغب گردیده اند؛ به گونه ای که بیش از نیمی از نیروی کار در کشورها ی توسعه یافته را کارکنان اطلاعاتی تشکیل می دهند (5)

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 33
حجم: 90 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *