دانلود پاورپوینت نورپردازی در فضاهای آموزشی


نورپردازی مناسب برای مدارس و مؤسسات آموزشی

یادگیری فرآیندی مادام العمر است. در جامعۀ علم و دانش امروزی، در جهانی که در آن بیش از بیش تکنولوژی پیچیده و پیشرفته مطرح است، ما مستلزم یادگیری علوم نوین و فراگیری مهارت های جدید هستیم.

از کودکستان تا دانشگاه، از آموزشگاه حرفه ای تا مراکز آموزشی بزرگسالان، گروهی از سازمانها وجود دارند که در انجام این امر به ما کمک می رسانند. این سازمانها آموزش های پایه مورد نیاز را برایمان فراهم می آورند و در کسب دانش ریاضی و زبان، علوم و مباحث اساسی در خصوص شغلمان به ما کمک می رسانند، و مهارتهای حل مسئله و تکنیک های یادگیری را به ما آموزش می دهند.

یکی از مهمترین لازمات برای یادگیری موفق مادام العمری، محیط آموزشی درست و مناسب است: مدرسه ای که استعدادها و توانایی ها را شناسایی کند، یادگیری مستقل و فعال را تقویت کند، تحصیل و آموزش را به تجربه ای لذت بخش تبدیل سازد و هم به دانش آموزان و هم به کارکنان انگیزه و تحرک بخشد.

انگیزه و حس سلامتی و خوشبختی، معماری و نورپردازی، شرایط دیداری مناسب و یادگیری مؤثر و کارا، اینها همه چیزهایی هستند که بسیار به هم مربوط اند.

محیط آموزشی و محیط زندگی

آلمان دارای جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر است که 39 میلیون نفر آنها در یک نوع مدرسه یا مؤسسۀ آموزشی عضو هستند. 49% این جمعیت، تقریباً هر دوم شخصی، زمانی را در یک محیط آموزشی صرف می کند.

سالهای زیادی است که سازمان توسعه و تعاون اقتصادی (OECD) در حال بررسی و مطالعه بر روی روشهای یادگیری افراد است. در مدتی معین، یک چهارم از یک میلیون بچه مدرسه ای در 32 کشور، در سه حوزۀ کلیدی مورد آزمایش قرار گرفتند: خواندن، ریاضیات و سواد علمی. نتایج این تحقیقات در مطالعات  PISA (برنامۀ ارزیابی ملی دانش آموزان) منتشر شدند.

یکی از مهمترین چیزها در مورد مطالعات PISA آن است که آنها مدلهای آموزشی موفق را شناسایی می کنند. مقایسۀ کشورهای مختلف و سیستم های آموزشی مربوط به آنها تفاوت های محسوسی را آشکار می سازد- تفاوت هایی که پاسخ این سؤال را می دهند: “چگونه ما می توانییم به طور مؤثر و کارا یاد بگیریم؟”

زمانی که کودکان نخست مدرسه را شروع می کنند، اکثر آنها آماده و مشتاق به یادگیری هستند. اینکه چگونه این اشتیاق تقویت و برانگیخته می شود، و به صورت گرایشی برای طول مدت زندگی شکل می گیرد، به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از: یادگیرنده، آموزگار، محیط اجتماعی که شکل یافته توسط فرد، دوستان و همکاران- و  زیربنای آموزشی برحسب منابع انسانی، مقدمات و امکانات فنی.

مطالعات PISA نشان می دهند که ارتباطی بین موفقیت در آموزش و محیط آموزشی برانگیزنده وجود دارد. دانش آموزانی که با محیط آموزشی خود همراه می شوند، آنانی که رفتن به مدرسه را دوست دارند و مدرسه را خانۀ خود می دانند، از یادگیری لذت می برند، از مشکلات یادگیری راحتر برمی آیند و در مدرسه بهتر کارهای خود را انجام می دهند.

از اینرو دانش آموزان باید تحریک و تشویق شوند. برای یادگیری بهتر و مؤثر، ما مستلزم آن هستیم که از یادگیری لذت ببریم؛ یادگیری باید تجربه ای لذت بخش باشد. و سن و سال مهم نیست. هرگاه که ما از کودکستان تا دانشگاه، در آموزشگاه حرفه ای یا مراکز آموزشی بزرگسالان- نیاز به انگیزه و محرک، بسیار مهم می باشد.

 

نورپردازی مناسب برای مدارس و موسسات آموزشی

ترجمه شده از کتاب: Good Lighting for Schools and Educational Establishments

105 صفحه پاورپوینت + 52 صفحه فایل کتاب لاتین اصلی + 27 صفحه ترجمه کتاب به زبان فارسی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *