دانلود گزارش کاراموزی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان


کارشناسی حسبداری

مقدمه
تولید فرآورده­های لبنی از دیرباز مورد توجه بشر بوده است طوری که علاقه انسان به استفاده ازپروبیوتیک ها (محصولات تخمیری) برای حصول سلامتی به سال ۱۹۰۸ برمیگردد که به نظر مچنیکف روسی مصرف شیر تخمیر شده (نظیرماست ودوغ) با لاکتوباسیلوس (باکتری) باعث طولانی شدن عمر میشود.

فراورده­های لبنی بدلیل داشتن املاح ضروری مورد نیاز بدن نظیرکلسیم، فسفر و… و نیز ویتامینهای موردنیاز بدن در دوران کودکی و رشد و بلوغ یکی از نوشیدنیهای بی نظیری است که درخلقت موجود است.

صنعت لبنیات درحال حاضر در کشور ایران نیز همسو با سایر کشورها پیشرفت قابل توجهی کرده و همسان با افزایش گاوداریهای صنعتی و بهینه سازی شیرخام قدم درصنعتی شدن کامل برداشته است. از عمده تولیدات محصولات لبنی در ایران می توان به انواع پنیر و ماست و دوغ و بستنی و دسر و نوشیدنی لبنی و پودینگ ها و خامه و شیرهای طعم دار و … اشاره کرد.

بدلیل اهمیت موضوع محل کارآموزی کارخانه لبنیات شرکت سهامی عام کشت و صنعت دامپروری مغان انتخاب کرده و دوره­ی کارآموزی خود را به مدت 220 ساعت در این کارخانه واقع در 20 کیلومتری شهرستان پارس­آباد مغان، استان اردبیل واقع شده است، می­گذراندم. امیدوارم گزارش نهایی از این محل کارآموزی بنده که در ارتباط با بخش فناوری اطلاعات کارخانه­ی لبنیات هست، مورد توجه واقع شود.

 

1-1 تاریخچه شرکت:
آغاز تحول بر پهنه دشت لم یزرع مغان وچاره اندیشی‌ها در جهت بهره‌برداری بهینه از بیابانی که قبل از شروع برنامه‌های عمرانی به مارستان معروف بوده و آثاری از کشت و زرع در آن موجود نبوده است به سال 1327 برمی‌گردد و به دنبال آن فعالیت‌های عمرانی دولت وقت با سرمایه‌گزاری‌های عظیم و همکاری کارشناسان داخلی و خارجی آغاز و مقدمات استفاده صحیح از آب قعرالدشت رودخانه ارس و سایر پتانسیل‌های خدادادی موجود منطقه، فراهم گردیده در ادامه این فعالیت‌هاست که فعالیت‌های مربوط به احداث سد میل و مغان و شبکه عظیم آبیاری از سال 1347 شروع و در سال 1351 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و درهمین سال بود که وزارت کشاورزی، مجتمع کشت و صنعتی را با نام طرح کشت و صنعت و دامپروری مغان در سطح 63000 هکتار از 350 هزار هکتار اراضی خالصه دولتی، تأسیس و فعالیت‌های خود را آغاز نموده است.

در اسفند ماه سال 1353 نام طرح به “شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان” تبدیل شد و در سال 1352 بین وزارت کشاورزی و مهندسین مشاور هاوائین اگرونومیکسـاینتر نشنال و شرکت اگرونومیک ایران قراردادی منعقد شد که به موجب آن مطالعات جامع شرکت به عهده آنان واگذار گردید.

در همین سال با به زیر کشت رفتن اولین قطعات تسطیح نشده بصورت زراعت دیم، فعالیت تولید در کشت و صنعت و دامپروری مغان آغاز گردید که بسرعت با تسطیح اراضی و بهره‌گیری از آب، به زراعت فاریاب تبدیل و بدینسان نظام بهره‌وری از زمین، عملاً از شکل مرتع قشلاقی متوسط و فقیر به شکل زراعت مکانیزه تغییر یافت. خوشبختانه شروع عملیات اصلی این شرکت، همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده است. زیرا در سایه حمایت‌های همه جانبه و توجهات ویژه مسئولین وقت نظام مقدس جمهوری اسلامی و بکارگیری مشاوران ، متخصصان و کارشناسان رشته‌های مختلف کشاورزی و صنایع، امکاناتی برای این شرکت فراهم گردید که به کانون پیشگام در عرصه تولید، ترویج و آموزش کشور تبدیل گردد.

نظر به اهمیت بالای این بنگاه بزرگ ملی در چند سال اخیر و اقدامات اصلاحی مؤثر صورت پذیرفته در جهت اصلاح ساختار، افزایش بهره‌وری، بهبود کمی و کیفی تولید و توسعه فعالیت‌های تولید بذر‌های مختلف (‌گندم – جو – ذرت – کلزا – چغندر قند)، تلیسه (نژاد اصیل) نوسازی ناوگان مکانیزاسیون زراعی، نوسازی باغات میوه و واحدهای صنعتی و نیز واگذاری بسیاری از فعالیت‌ها به بخش خصوصی، افق جدیدی در آینده آن گشوده است. شرکت سهامی کشت و صنعت مغان در مسیر تکاملی خود، فراز و نشیب‌های بسیاری را متحمل شده است و راهی طولانی نیز پیش رو دارد. این شرکت به هر نیتی که پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی‌مان پایه‌گذاری گردیده، با بینش متعهدانه و کار شبانه‌روزی مدیران و با پایمردی و پشتکار کادر صحرائی و فنی و ستادی خود، از اوان انقلاب اسلامی توانسته است با پیگیری در جهت نیل به اهدافی که مختصراً به آن اشاره شد، در منطقه محروم مغان، منشاء خیر و برکت بوده و این اثر به یاری خداوند سبحان همچنان مستدام خواهد بود.

فهرست مطالب:

مقدمه. 1

فصل اول : معرفی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

1-1 تاریخچه شرکت: 3

1-2 چارت سازمانی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان: 6

1-3 مدیریت امور اداری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان. 7

1-4 مدیریت امور مالی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان. 8

1-5 مدیریت امور بازرگانی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان. 9

1-6 حوزه مدیریت و روابط عمومی کشت و صنعت و دامپروری مغان. 10

1-6-1 شرح وظایف و فعالیت های حوزه مدیریت و روابط عمومی: 10

1-7 مدیریت حراست شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان. 13

1-7-1 اهم وظایف مدیریت حراست: 13

1-8 اداره بودجه و آمار شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان. 13

1-8-1 وظایف اداره بودجه و آمار:  13

1-9 اداره حقوقی و املاک شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان. 14

1-9-1 وظایف اداره حقوقی و املاک: 14

1-10 مدیریت فنی و مهندسی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان. 16

1-10-1 وظایف مدیریت فنی و مهندسی: 16

1-11 معرفی کارخانه لبنیات شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری: 17

1-12 محصولات کارخانه لبنیات ، شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری: 18

1-12-1 معرفی محصولات کارخانه لبنیات: 18

فصل دوم : سیستم حقوق و دستمزد

2-1- سیستم حقوق و دستمزد   9

2-2- اهمیت سیستم حقوق و دستمزد 9

2-3- کنترل داخلی سیستم حقوق و دستمزد 10

2-4- پرداخت حقوق و دستمزد 10

2-5- صدور سند حسابداری حقوق و دستمزد 11

2-6-  نحوه محاسبه عیدی پایان سال. 15

2-7- نحوه محاسبه پرداخت دستمزد کارگران و سرپرستان کارگاه: 17

2-8- پرداخت دستمزد شاغلین کارگاه به پیمان شماره ( 3 ) و مالیات مربوطه 19

2-9- نحوه محاسبه استهلاک اموال ، مالیات و تجهیزات: 20

2-10- نتیجه گیری : 27

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 45
حجم: 743 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *