دانلود فایل ورد تاریخچه صنعت چاپ


صنعت چاپ

تاریخچه ی فناوری صنعت چاپ

به نام خدای پاکیزه .سلام به دوستاران صنعت چاپ امروز با مقاله ای به عنوان تاریخچه ی فناوری صنعت چاپ به دیدار شما آمده ایم امید وارم با خواندن این مقاله قدر صنعت چاپ را بدانید و به یاد کسانی بیفتید که به این صنعت عشق ورزیدند و باعث پیشرفت این صنعت در جهان شده اند .

 

 

تاریخچه ی فناوری صنعت چاپ :

به نظر شما چند سال طول کشیده است تا این صنعت پیشرفت کنند ؟ چقدر مقدار بخاطر این صنعت هزینه شده است؟ چند نفر برای پیشرفت این صنعت تا صبح بیدار ماندند؟ چند نفر به خاطر این صنعت شکست خورده اند ؟ آیا صنعت چاپ نیز مانند برق است که ادیسن نزدیک به هزار بار در آزمایش های خود شکست خورد  ولی دوباره دست به آزمایش زد  ؟

 

از شما سوالی دارم آیا شما جزء آن دسته از کسانی هستید که فقط به فکر پول هستید . آیا دستگاه شما قدیمی است و حاضر نیستید که حتی یک پارچه نورد نو یا دسته دوم برای نورد آب خراب خود بخرید . اگر شما این طور هستید پس باید بگویم که شما یکی از نابود کننده های این صنعت هستید و خائن به صنعت چاپ .

 

تاریخچه ی فناوری صنعت چاپ :

 

  1. مهر های استوانه ای : 2000 سال قبل از میلاد مسیح ، آسیایی ها مهر های استوانه ای را ساختند و به راهکاری برای ثبت نقوش دست یافتند .

 

  1. مهر های چوبی : فناوری یاد شده به علت مشکل نگهداری و حفظ مهر های گلی در سال 750 میلادی توسط چینی ها به مدل های چوبی تبدیل شد .

 

  1. حروف های سفالی و مسی : در قرن یازدهم میلادی چین فناوری حزوف سفالی و در قرن پانزدهم در کشور کره فناوری حروف مسی را برای چاپ استفاده کردند

 

  1. حروف فلزی متحرک : فناوری های ثبت و چاپ با حروف متحرک در سال 1450 میلادی با زحمات بی دریغ یوهانس گوتنبرگ در شهر مانیس آلمان به اوج خود رسید و به طور رسمی چاپ را اختراع کرد .

 

  1. ماشین حروف چینی : اتمارگن تالر آلمانی توانست ماشین لاینوتایپ ( سطر چین ) را اختراع کند . این اختراع در زمان خود موفقیت بسیار بزرگی بوده .

 

  1. دستگاه حروف چینی منو تایپ ( تک چین ) : در این ماشین ابتدا تمام متن خبر (کتاب و…) را روی نوار کاغذی ویژه پانچ می کردند .سپس نوار به دستگاه حروف ریزی منتقل می شد . دستگاه حروف ریزی تمام متن خبر را به صورت تک تک حروف ریزی می کرد .

 

  1. منوفتو ( دستگاه فتو ستر) : عمل انعکاس حروف روی فیلم توسط این دستگاهمجهز به سیستم اپتیک صورت می گرفت .

 

  1. دستگاه حروف چینی لاینوترون : در این دستگاه مراحل کار قابل کنترل بود و حروف تایپ شده روی نوار ضبط می شد و از طریق الکترونیکی و علایم ویدیویی انتقال تصویر و حروف بر روی فیلم منعکس می شد. سرعت این دستگاه در زمان خود چشمگیر بود .

 

  1. دستگاه اسکنر : از اواسط سال 1965 دکتر ها با ارائه ی سیستمی نوین و ساخت دستگاه اسکنر تحول بزرگی در حروفچینی و فتولیتوگرافی به وجود آورد . این فناوری عظیم امکان پیمایش تصویر متون را فراهم آورد .

 

  1. اشعه ی لیزر : در سال 1976 فناوری اشعه ی لیزر در دستگاه های فتولیتوگرافی و حروف چینی به کار گرفته شد . از سوی دیگر نیاز به ایجاد تصاویر رنگی به توسعه ی فناوری تولید فیلم منجر شد و در سال های 1935 و 1936 در آلمان و ایالات متحده فیلم های چند لایه عرضه شد .

 

  1. ایمیج ستر : این دوره ی جدید با عملیات نگاشت تصاویر متون به کمک فناوری ایمیج ستر ها آغاز شد . در این دستگاه ها اطلاعات، ضمن بازخانی ، مستقیما بر روی فیلم ها ی تفکیکی نگاشته می شود .در این فناوری ما هم یک فیلم و یک پلیت (زینک ) از این دستگاه می گیریم .

 

  1. پلیت ستر :با عرضه ی این محصول در بازار جهان تحولی عظیمی رخ داد که تولید کنندگان با مسائل جدید مواجه شدند . از جمله نیاز به کنترل کیفیت بالاتر ، حذف مراحل تولید ، مصرف کمتر نیروی انسانی ، برق و مواد شیمیایی و.. . در این فناوری ما می توانیم تمام اطلاعات خود را فقط بر روی پلیت ( زینک ) منتقل کنیم .

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 31
حجم: 463 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *