دانلود مقاله میانجی گری در حقوق بین الملل


در عرصه بین الملل نیز تعاریف متعدد از میانجی گری شده است16 ؛ اما در ایزک و هاتر به «حمایت طرف سوم از طریق طرح منطقی اختلافات» و اورانگ یانگ به «اقدام از طرف بازیگر خارج از اختلافات» و دپویس و دوگان به «دخالت یک شخص ماهر ، بی طرف و غیر ذینفع در کمک برای تغییر عقاید طرفین به طور غیر اجباری ، برای دستیابی به توافقی پایدار» برای میانجی لازم دانسته است (و واعظی ، ص22).

ویلیام سیمکن در مورد شرایط میانجی با حالت طنز آمیزی شرایطی را بیان کرده است من جمله «میانجی باید صبر ایوب ، تاب و تحمل فیزیکی دونده ماراتون ، توان جا خالی دادن یک هافبک در میانه میدان ، تزویر ماکیاولی ، مهارت های یک روانشناس در کشف حقیقت ، ویژگی های یک آدم لال در اعتماد به خود و فرزانگی سلیمان» (واعظی ، همان ؛ 23).

میانجی گری واقعه ای است که بدون درگیری و بهره گیری از نیروی فیزیکی و با عقیده کاملاً مسالمت آمیز ، در تلاش برای رفع اختلاف موجود از سوی شخص ثالث بی طرف ، با مساعدت های طرفین اختلاف است و نهایتاً ممکن است منجر به رفع اختلاف شود و یا نشود.

16- برای دیدن تعاریف متعدد از میانجیگری به مقاله دکتر واعظی از صفحات 17 تا 24 با عنوان رهیافت های نظری درباره میانجیگری مراجعه شود.

فهرست مطالب

میانجی گری در حقوق بین الملل

شیوه های ترکیبی حل و فصل اختلاف در حقوق داخلی و بین الملل

در حقوق داخلی

در حقوق بین الملل

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 9
حجم: 54 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *