عنوان فارسی مقاله: رفتار جامعه مسلمان در هدایت بانک اسلامی: نقش تعدیل کننده دانش و قیمت گذاری
عنوان انگلیسی مقاله: Moslem Community Behavior in The Conduct of Islamic Bank: The Moderation Role of Knowledge and Pricing
سال انتشار | 2012 |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی | 9 صفحه با فرمت pdf |
تعداد صفحات ترجمه مقاله | 11 صفحه با فرمت word به صورت تایپ شده با قابلیت ویرایش |
رشته های مرتبط با این مقاله | مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت مالی و علوم اقتصادی |
گرایش های مرتبط با این مقاله | مهندسی مالی و ریسک، اقتصاد پولی، بانکداری اسلامی، اقتصاد پول و بانکداری، مدیریت دانش و بانکداری |
مجله | کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری و نوآوری کسب و کار آسیا و اقیانوسیه(International Conference on Asia Pacific Business Innovation and Technology Management) |
دانشگاه | دانشکده اقتصاد، دانشگاه Sebelas Maret، شهر Surakarta، اندونزی |
کلمات کلیدی | نگرش ها، دانش، اهداف، جامعه اسلامی، بانک های اسلامی |
رفرنس | دارد |
لینک مقاله در سایت مرجع | لینک این مقاله در نشریه Elsevier |
چکیده
هدف این مطالعه در تعیین عواملی است که رفتار جامعه مسلمان را در کاربرد خدمات بانکداری اسلامی در Surakarta تحت تاثیر قرار میدهند. جمع آوری داده ها از طریق توزیع پرسشنامه انجام میشود . در مجموع ، ٢٢٠ پرسشنامه توزیع شد و ١٩٨ پرسشنامه برگردادنده شد (نسبت بازگشت ٩٠٪). تجزیه و تحلیل ها با استفاده از روش سلسله مراتب رگرسیون انجام شد. نتایج استنباطی تجزیه و تحلیل نشان داد که نگرش اثر قابل توجهی دارد . نفوذ اجتماعی در مراحل اولیه بررسی بسیار مهم است، اما در مرحله بعد همانند قیمت گذاری و دانش از بین می رود . هر دو متغیرها به عنوان اعتدال در نظر گرفته میشوند که نمی توانند رابطه بین نگرش ها و تأثیرات اجتماعی را با هدف کاربرد بانک های اسلامی بیان کنند . متغیر دانش یک متغیر قابل توجهی در تحت تاثیر قرار دادن استفاده از بانک های اسلامی، به منظور جایگزین نفوذ اجتماعی به عنوان متغیر مستقل میباشد.
کلیدواژه: نگرش ها، دانش، اهداف، جامعه اسلامی، بانک های اسلامی
مقدمه:
در سال های اخیر، بانکداری اسلامی اندونزی نام “سریعترین صنعت در حال رشد” را به خود اختصاص داده است . مجموع دارایی های بانک های اسلامی قادر بوده که رشد متوسط ٣۶.٢٪ درصدی را بطور سالانه در ۵ سال گذشته دارا باشد که ، رشدی بالاتر از صنعت مالی اسلامی جهانی است که در محدوده ١۵-٢٠٪ است . متاسفانه، بخشی از بانکداری اسلامی به کل دارایی بالغ بر Rp.١٠۴ تریلیون را که تنها ٣.٣٩ درصد از کل دارایی های بانکی ملی است به دست آورد. این بدان معنا است که مشارکت عمومی در توسعه بانکداری اسلامی هنوز هم بسیار اندک است. این بسیار نگران کننده است، با توجه به این که نزدیک به ٩٠٪ از جمعیت اندونزی متشکل از ٢٣٧.۶ میلیون نفرند که در حال حاضر مسلمان هستند.
This study aims to determine the factors that influence the behavior of muslim community to use the Islamic banking services in Surakarta. Data collection was done by distributing questionnaires. A total of 220 questionnaires were distributed and the total of 198 questionnaires were returned (return rate 90%). Analyses were performed with hierarchical regression method. The results of inferential analyzes showed that attitude shows a very significant influence only. Social influence is significant in the early stages of testing, but it lost at a later stage, as well as the price and knowledge included. Both variables are taken as moderation couldn’t explain the relationship between attitudes and social influences on intention to use the Islamic banks. Knowledge variable became a significant variable in influencing intention to use Islamic banks, to replace the social influence as independent variable.
این فایل ورد ترجمه در 11 صفحه و فایل اصلی لاتین pdf مقاله در 9 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.