دانلود سمینار کارشناسی ارشد روش های هوشمند کنترل ترافیک


گروه کامپیوتر

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc.)

رشته مهندسی کامپیوتر-گرایش معماری سیستم های کامپیوتری

عنوان: روش های هوشمند کنترل ترافیک

چکیده: ازدحام ترافیک یکی از مهمترین مشکلات جوامع امروزی است. اگرچه طرح هایی برای مدیریت جاده ها، زیرساخت های کافی برای حمل و نقل، و شرایط و ظوابط ترافیکی برای رانندگی امن، برنامه ریزی شده است اما، همچنان با مشکل ازدحام ترافیک روبرو هستیم که منجربه هدر رفت زمان، سوخت، و درنتیجه اتلاف هزینه مالی خواهد شد. ساخت جاده های جدید می تواند یک رویکرد برایمدیریت مشکل ازدحام ترافیک باشد، اما با توجه به دقدقه های سیاسی و زیست محیطی این امر به سختی امکان پذیر خواهد بود. راه حل جایگزین موثرتر می تواند استفاده از زیرساخت های موجود همراه با پیشرفت های تکنولوژی در زمینه های دیگر باشد. رویکردی که در این سند به آن پرداخته شده است، از این راه حل استفاده کرده است.

یکی از راه هایی که برای بهبود جریان ترافیک و ایمنی سیستم های حمل و نقل فعلی بکار برده می شود، از روش های کنترل اتوماسیون و هوشمند برای  زیرساخت های کنار جاده ای و وسایل نقلیه استفاده می کنند. هدف اصلی این تحقیقات این است که از ترکیب اطلاعات زیرساخت های کنار جاده ای و سیستم های خودرو هوشمند با اتوماسیون بصورت بهینه استفاده کند. واحد اصلی برای پیاده سازی اتوماسیون در سیستم بوسیله دسته بندی وسایل نقلیه در “جوخه” می باشد.

مشکل کنترل ترافیک شامل تعیین اقدامات کنترلی که منجر به رفتار ترافیک مورد نظر می شود. برای کنترل ترافیک، ویژگی های ترافیک نشان دهنده وضعیت شبکه هستند، اغلب نیاز به شناخته شدن دارند. کنترل کننده های ترافیکی این پارامترها را گرفته وبرای بهبود کارایی ترافیک از یک متد کنترلی مناسب استفاده می کنند. در این فصل، درمورد متدها و ساختارهای کنترلی که می توانند برای ترافیک بکار گرفته شوند بحث و بررسی خواهد شد.

روش های بازخورد ایستا و کنترل بهینه هرکدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. استرتژی MPC شامل مزایای هردو روش بازخورد(مدیریت اختلالات) و روش کنترل بهینه حلقه باز(عملکرد بهتر) است. زمانی که ارائه مناسبی از سیستم واقعی مد نظر باشد، طرح MPC بهترین گزینه خواهد بود.  MPC ممکن است نیاز به زمان محاسباتی بزرگ برای مدیریت شبکه های با مقیاس بزرگ را داشته باشد.

کلمات کلیدی: سیستم های بزرگراهی مبتنی بر خودروهای هوشمند IVHS، خودروهای هوشمند IV، ساختار کنترل ترافیکی، کنترل پیش بینی مدل

فهرست

مقدمه. 1

2-1 سیستم های خودروهای هوشمند. 1

3-1 سیستم های بزرگراهی خودکار. 2

4-1 وسایل نقلیه هوشمند. 4

1-4-1 اقدامات کنترلی IV و کنترل ترافیک… 5

5-1 خلاصه و نتیجه گیری.. 7

مقدمه. 9

1-2 آشنایی.. 9

بهینه سازی مسئله. 9

2-2 ساختارهای کنترل. 11

1-2-2 کنترل متمرکز. 11

2-2-2 کنترل نامتمرکز. 11

3-2-2 کنترل توزیع شده 12

4-2-2 کنترل سلسله مراتبی.. 12

3-2 روش های کنترل. 13

1-3-2 کنترل بازخورد ایستا 14

سیستم زمان ثابت.. 14

سیستم پاسخگو. 14

استراتژی اندازه گیری سطح شیب  دار. 14

2-3-2 مسئله کنترل بهینه. 16

3-3-2 کنترل پیش بینی مدل. 16

ویژگی ها، مزایا و معایب MPC غیرخطی.. 18

رویکرد کران محدود. 18

رویکرد دو حالته. 19

UTOPIA-SPOT. 19

سیستم های مبتنی بر دانش.. 20

ارزیابی MPC توزیع شده و سلسله مراتبی در ترافیک… 20

5-2 خلاصه و نتیجه گیری.. 21

References: 22

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 30
حجم: 423 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *